Gå til innhold

Boligkjøp og boligsalg


Drizzt

Anbefalte innlegg

Hvordan tenker dere denne krisen påvirker bolighandel? Skal folk på visning eller vente og se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Corona stopper ikke meg i å selge å kjøpe bolig, men ikke godt å si hva andre tenker. 

Anonymkode: 9c92e...553

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Corona stopper ikke meg i å selge å kjøpe bolig, men ikke godt å si hva andre tenker. 

Anonymkode: 9c92e...553

Så du ville gått på visning, deltatt i budrunde, osv? Er du sikker at noen vil kjøpe din bolig da?

Jeg tenker at det vil alltid være folk som kjøper og selger og kanskje i et par måneder blir det vanskeligere og tregere, men så løsner det. Spesielt i de store byene blir det neppe stagnering noe særlig. Men disktriktboligene er mer utsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Corona stopper ikke meg i å selge å kjøpe bolig, men ikke godt å si hva andre tenker. 

Anonymkode: 9c92e...553

Så du ville gått på visning, deltatt i budrunde, osv? Er du sikker at noen vil kjøpe din bolig da?

Jeg tenker at det vil alltid være folk som kjøper og selger og kanskje i et par måneder blir det vanskeligere og tregere, men så løsner det. Spesielt i de store byene blir det neppe stagnering noe særlig. Men disktriktboligene er mer utsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vel gå helt fint. En visning er jo ikke en stor ansamling mennesker, er flere folk på Rema liksom. En budrunde foregår jo uten at man trenger å treffe noen...

Anonymkode: d1b3f...cb5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at når selskaper begynner å permittere og deretter går konkurs vil folk miste jobbene sine og dermed evnen til å betjene lån. Da må boligene selges. Siden det kommer mange boliger på markedet samtidig vil dette ytterligere forsterke fallet.

Boliger er allerede ekstremt overpriset og en justering vil være helt naturlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på visning tidligere i uken på en leilighet like under 50 kvadrat. Det var svart av folk, man kunne nesten ikke snu seg og det var vanskelig å se hvordan leiligheten var.... mange potensielle smittefeller der... 

Anonymkode: d18af...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på dette selv. Har nettopp mistet AAP, og NAV gjør seg klare til tvinge meg til å selge boligen. Men hvordan skal det gå for seg nå?

Anonymkode: 14636...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Drizzt skrev:

Så du ville gått på visning, deltatt i budrunde, osv? Er du sikker at noen vil kjøpe din bolig da?

Jeg tenker at det vil alltid være folk som kjøper og selger og kanskje i et par måneder blir det vanskeligere og tregere, men så løsner det. Spesielt i de store byene blir det neppe stagnering noe særlig. Men disktriktboligene er mer utsatt.

Jeg går jo på jobb så hvorfor ikke visning? At markedet blir tregere tenker jeg er en selvfølge nå, men livet har ikke stoppet opp enda. Budrunde trenger man ikke å møte opp til heller så det er jo null stress. 

Hadde visning på tirsdag, gikk fint det. En person skal komme på mandag så får se om han dukker opp. 

Anonymkode: 9c92e...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...