Gå til innhold

Hamstring!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som klager over at folk hamstrer. Er dere sure for at dere var for sent ute? Eller hva er greia? 

Det er mat nok på lagrene. Noen hamstret nå, men det blir snart fylt på igjen👍

Anonymkode: cdfdc...3cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og nei: jeg har ikke hamstret.Men skjønner hvorfor noen gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klager fordi det skal være unødvendig å besøke 4 butikker uten å få tak i brød, melk og dopapir. 

Anonymkode: 807ae...532

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står godt forklart i flere av de andre trådene om temaet. Veldig godt forklart også. Hvis ikke du vil lese de, kan du jo lese nyhetene og se hva blant annet myndighetene sier om hamstring.

Endret av Jaybird
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke spørre i de eksisterende trådene om temaet? Dette er bare spam.

Anonymkode: bee4b...234

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jaybird skrev:

Det står godt forklart i flere av de andre trådene om temaet. Veldig godt forklart også. Hvis ikke du vil lese de, kan du jo lese nyhetene og se hva blant annet myndighetene sier om hamstring.

Har lest det. Forstår fortsatt forbrukeren godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har lest det. Forstår fortsatt forbrukeren godt. 

Det er forbrukeren det går ut over. Butikkene kan jo bare smile (hele veien til banken).

Veldig forenkelt: det at noen "tar alt" gjør at det også blir noen som ikke får.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Koronaforumet tar helt av, nå trenger vi snart et eget hamstreforum også. Jeg tar meg i å tenke på hvordan kg hadde sett ut under krigen...

Anonymkode: 2e262...bdd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke at regjeringen sier at man ikke skal hamstre. Panikken om korona har spredd seg og folk går bananas på butikken. Jeg var på butikken i dag rett før kl 12 og dagligvarebutikkene var stappfulle av folk som hadde stappfulle handlevogner. Folk hadde masse vann, masse tørrvarer, masse frysevarer og en del hermetikk. Det var flere hyller i butikkene som var tomme for varer også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i krisetider man ser hvordan mange folk er.  Bruker ikke hodet og utsetter seg unødvendig for smitte  >_<  Skal ikke forundre meg om svært mange virkelig blir syke pga siste dags hendelser. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peanut skrev:

Det er i krisetider man ser hvordan mange folk er.  Bruker ikke hodet og utsetter seg unødvendig for smitte  >_<  Skal ikke forundre meg om svært mange virkelig blir syke pga siste dags hendelser. 

Hva er unødvendig smitte? Å hamstre mat nå, slik at de slipper å gå på butikken like ofte som før?Det er mange kronisk syke som vil holde seg inne, og derfor hamstrer nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg har hamstret jevnlig over den siste uken, er at jeg ikke ønsker å være i samme lokale som de som tydeligvis har levd livet som normalt til nå. Stor sannsynlighet for at noen av dere går og smitter. Jeg trenger ikke sette foten i en butikk på 2-3 uker. Mulig jeg kjøper mer NÅR sjåførene blir satt i karantene. 

Anonymkode: 0d4fa...632

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig! Det er jo galskap å samles på butikken for å hamstre alle samtidig! Hadde jeg sett en overfylt parkeringsplass utenfor butikken nå, hadde jeg kjørt hjem. Nå har de jo forbudt forsamlinger med over 50 personer, men på butikken skal alle, og der skal man ta på de samme håndtakene, handlevognene, og stå i kø.Det er smitterisiko!!

Jeg handlet inn mye for flere uker siden. Dvs mel, gjær, frysevarer (middager og grønnsaker), ris, pasta, pålegg som holder lenge, dopapir, paracet osv. Jeg hamstret fordi jeg ville unngå å måtte dra ofte på butikken når viruset virkelig slo til, og der er vi nå. Men det blir nok verre. Her hvor jeg bor har vi ikke mange smittetilfeller, men endel som sitter i karantene etter ferie. Jeg skal nok fylle på lageret mitt, men har det ikke travelt med det.

Anonymkode: 32c9b...d03

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er unødvendig smitte? Det er mange kronisk syke som vil holde seg inne, og derfor hamstrer nå. 

Hvordan vet de at en av de andre ikke bryter karantenen? Om man kan, hvorfor ikke prøve å få hjemkjøring?

Jeg kan ikke hamstre sånn da jeg 1. ikke har bil og 2. ikke orker å bære ørten handleposer. Jeg er ikke kronisk syk, men å være rundt mange mennesker er jo helt dust. Det er det ikke verdt å sette helsen på spill for. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er unødvendig smitte? Å hamstre mat nå, slik at de slipper å gå på butikken like ofte som før?Det er mange kronisk syke som vil holde seg inne, og derfor hamstrer nå. 

De kunne jo hamstret for flere uker siden. Jeg gjorde det, og kan dermed unngå butikker akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Det er jo galskap å samles på butikken for å hamstre alle samtidig! Hadde jeg sett en overfylt parkeringsplass utenfor butikken nå, hadde jeg kjørt hjem. Nå har de jo forbudt forsamlinger med over 50 personer, men på butikken skal alle, og der skal man ta på de samme håndtakene, handlevognene, og stå i kø.Det er smitterisiko!!

Jeg handlet inn mye for flere uker siden. Dvs mel, gjær, frysevarer (middager og grønnsaker), ris, pasta, pålegg som holder lenge, dopapir, paracet osv. Jeg hamstret fordi jeg ville unngå å måtte dra ofte på butikken når viruset virkelig slo til, og der er vi nå. Men det blir nok verre. Her hvor jeg bor har vi ikke mange smittetilfeller, men endel som sitter i karantene etter ferie. Jeg skal nok fylle på lageret mitt, men har det ikke travelt med det.

Så hamstring er ikke galt, men NÅR man gjør det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet de at en av de andre ikke bryter karantenen? Om man kan, hvorfor ikke prøve å få hjemkjøring?

Jeg kan ikke hamstre sånn da jeg 1. ikke har bil og 2. ikke orker å bære ørten handleposer. Jeg er ikke kronisk syk, men å være rundt mange mennesker er jo helt dust. Det er det ikke verdt å sette helsen på spill for. 

Jeg leste i en avis nå at en familie var på vei til karantene etter utenlandsopphold, men de handlet først så de skulle klare seg et par uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg leste i en avis nå at en familie var på vei til karantene etter utenlandsopphold, men de handlet først så de skulle klare seg et par uker. 

Det er visst flere som gjør det. Det er den MEG MEG MEG og MINE som gjelder, ikke deg eller oss. Tanke for andre er totalt glemt. Meh.

Endret av Peanut
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hamstring er ikke galt, men NÅR man gjør det? 

Jeg synes ikke hamstring er galt i det hele tatt, men ja, det handler om NÅR. Det er jo ikke så smart at alle er på butikken samtidig nå. Om mange har mye matvarer i huset, så bidrar jo også det til sjeldnere butikkbesøk, og dermed til mindre smittespredning. 

Mange bedriver forresten jevnlig hamstring uansett, de som bevisst handler sjeldnere. Jeg kjenner flere som månedshandler, og går svært lite på butikken utenom det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...