Gå til innhold

mobbing på arbeidsplassen, komplisert


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har jobbet i samme firma i 6 år. Det er faren min som eier firmaet. For tiden er fetteren min (er 5-6år eldre enn meg) daglig leder og vi jobber ganske nærmt.

Problemet er at han "mobber" meg. Han snakker hele tiden "mellom linjene" til meg. Aldri direkte, men masse diffuse hentydninger.

Han er en type som tar deg kameratslig på skulderen, samtidig som han stikker en kniv i ryggen på deg.

Han er ordentlig ondskapsfull ovenfor meg, og av og til begynner jeg nesten å grine på jobb.

Regner med at han gjør dette fordi han ikke vil ha meg der. Jeg har endel ansvar, samt at jeg er datteren til eieren, så det er klart at jeg føler større ansvar og vurderer ting som blir gjort i bedriften på en annen måte enn andre ansatte.

De fleste andre synes han er så FANTASTISK, inklusiv min far.

Hva skal jeg gjøre?

Har tenkt å slutte og finne meg en annen jobb eller noe, men jeg vil ikke gi ham viljen sin så lett heller...

Olos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du har noen alternativer. Ta det opp med vedkommende eller du kan snakke med ledelsen. Du kan velge å leve med det eller finne deg en annen jobb.

Nå du synes han er utydelig, kan du være tydlig tilbake og spørre om det var det han mente. Vær på hugget og si noe som... " Har jeg forstått deg riktig når..." På den måten viser du at du ikke vil la deg bli behandlet dårlig og at du skjønner spillet hans.

Er det ikke synlig for andre hvordan han behandler deg. Er det kun deg han velger å være ufin mot?

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...