Gå til innhold

Dra på danskebåten nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det dumt? De skriver på nettsiden sin at det er trygt og at de ikke har hatt noen coronatilfeller der, men oppfordrer reisende til å ha god håndhygiene og ikke være for nær andre mennesker. Er det innafor? 

Anonymkode: 50139...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var der før situasjonen eskalerte. Folk respekterer ikke å holde seg 1m unna osv. Jeg ville absolutt ikke dratt dit nå.

Anonymkode: 453b7...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel en ting er sikkert

Dette viruset stopper aldri vist folk driver på å reiser rundt helle tiden.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke innafor. 

Anonymkode: a199f...301

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare følge forbudet mot å foreta fritidsreiser utenlands. 
du kan sikkert reise til høsten, når forbudet er over. 

Anonymkode: 84375...fdf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bare følge forbudet mot å foreta fritidsreiser utenlands. 
du kan sikkert reise til høsten, når forbudet er over. 

Anonymkode: 84375...fdf

Forbud? Jeg har ikke hørt noe om forbud mot reiser i Norden. Hvor har du dette fra?

Helsemyndighetene fraråder unødvendig reisevirksomhet utenlands og innenlands, men det er ikke det samme som et forbud. De som har reist i Norden er heller ikke underlagt karantene på nåværende tidspunkt.

Jeg var selv i København for litt over en uke siden, og opplevde at Københavnerne var mer forsiktige enn det jeg har opplevd i Oslo. De holdt god avstand, og det var utplassert anti-bac automater på kjøpesentre, kollektivknutepunkter, caféer, etc. 

TS må selv vurdere risikoen, men København er nok ikke den verste destinasjonen akkurat nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får jo ikke komme i land.

Anonymkode: 16645...848

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke tiden for moro, ferie og selskaper. Nå er tiden inne for å flate ut veksten i nye tilfeller av koronasmitte. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Miss-Grey skrev:

Forbud? Jeg har ikke hørt noe om forbud mot reiser i Norden. Hvor har du dette fra?

Helsemyndighetene fraråder unødvendig reisevirksomhet utenlands og innenlands, men det er ikke det samme som et forbud. De som har reist i Norden er heller ikke underlagt karantene på nåværende tidspunkt.

Jeg var selv i København for litt over en uke siden, og opplevde at Københavnerne var mer forsiktige enn det jeg har opplevd i Oslo. De holdt god avstand, og det var utplassert anti-bac automater på kjøpesentre, kollektivknutepunkter, caféer, etc. 

TS må selv vurdere risikoen, men København er nok ikke den verste destinasjonen akkurat nå.

Nei, København er sikkert ikke noe verre sted enn Oslo(eller Norge generelt), men danskebåten??? Kan lett tenke meg hvordan den 1-meters regelen blir overholdt når promillen bikker «sanseløs» på de fleste noen timer ut i seilasen😅 At det ikke har vært noen tilfeller foreløpig er jo flaks. Var det 600 eller noe deromkring som ble syke på cruiseskipet i Japan? Skal ikke mye til i et såpass lukket miljø. 

Endret av Påkrevd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Påkrevd skrev:

Nei, København er sikkert ikke noe verre sted enn Oslo(eller Norge generelt), men danskebåten??? Kan lett tenke meg hvordan den 1-meters regelen blir overholdt når promillen bikker «sanseløs» på de fleste noen timer ut i seilasen😅 At det ikke har vært noen tilfeller foreløpig er jo flaks. Var det 600 eller noe deromkring som ble syke på cruiseskipet i Japan? Skal ikke mye til i et såpass lukket miljø. 

Vel, det kommer jo an på hvordan du bruker båten. De få gangene jeg har tatt den, har jeg kun brukt den som et transportmiddel. De tilbudene som er ombord appellerer ikke til meg, så jeg holdt meg mye på lugaren. Koste meg med medbrakt te og noen gode bøker, og hadde en stor lugar helt alene. Risikoen for smitte hadde nok vært mye høyere dersom jeg f.eks. hadde tatt toget, og måtte sitte tett inntil andre i mange timer.

Kan vanskelig se for meg noen cruiseskip-karantene i Norge nå, Japan har vært mye flinkere til å forebygge enn oss. Vi er allerede på nivå 3, og må være innstilt på at mange av oss kommer til å bli smittet. Det er viktig at vi er bevisste vår egen atferd for å hindre spredning, men det er også viktig at vi holder samfunnet i gang, slik at vi slipper en økonomisk resesjon.

Som jeg skrev i innlegget mitt må TS selv vurdere risikoen. Men dersom hun først må reise et sted, er nok ikke dette det mest risikable alternativet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Miss-Grey skrev:

Vel, det kommer jo an på hvordan du bruker båten. De få gangene jeg har tatt den, har jeg kun brukt den som et transportmiddel. De tilbudene som er ombord appellerer ikke til meg, så jeg holdt meg mye på lugaren. Koste meg med medbrakt te og noen gode bøker, og hadde en stor lugar helt alene. Risikoen for smitte hadde nok vært mye høyere dersom jeg f.eks. hadde tatt toget, og måtte sitte tett inntil andre i mange timer.

Kan vanskelig se for meg noen cruiseskip-karantene i Norge nå, Japan har vært mye flinkere til å forebygge enn oss. Vi er allerede på nivå 3, og må være innstilt på at mange av oss kommer til å bli smittet. Det er viktig at vi er bevisste vår egen atferd for å hindre spredning, men det er også viktig at vi holder samfunnet i gang, slik at vi slipper en økonomisk resesjon.

Som jeg skrev i innlegget mitt må TS selv vurdere risikoen. Men dersom hun først må reise et sted, er nok ikke dette det mest risikable alternativet.

Jeg hadde uansett tatt toget, tror jeg. Inn og ut av danskebåten er det hele røkla som sild i tønne, om man da ikke kommer via bildekk selvsagt. 
 

Det er forøvrig ikke langvarig karantene på skipet jeg tenker på, men en haug mer eller mindre drita mennesker i en relativt liten båt. Fin oppskrift for spredning etter landgang, selv om et fåtall sikkert sitter i lugarene sine. 
 

Økonomien får bare gå sin gang i denne perioden. Det er ikke uten grunn alle disse tiltakene blir pålagt oss. Noen vil dessverre gå konkurs, andre vil måtte permittere ansatte i en periode, men om det er det som må til for å slå dette viruset, så får det bare være sånn. Alternativet er verre. 

Endret av Påkrevd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smitte foregår ikke bare via dråpe, men via alt hva folk tar på.  Middagsbuffet på Danskebåten i disse dager, må jo være det reneste idioti. 
Nå har jo også Danmark gått til ekstreme skritt for å stenge alt inn og ut.  Så det spørs om du kommer i land i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde jeg ikke tatt sjansen på.

Anonymkode: 39433...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være stokk dum for å reise frivillig med danskebåten nå. Sykdom spres veldig lett ombord på skip. Lykke til med 1 meters avstand når folk begyner å rangle rundt i fylla, slik de fleste på danskebåten gjør.

Anonymkode: 25ffb...5ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

×
×
  • Opprett ny...