AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg er helsepersonell og har vært i utlandet nylig. Jeg må visst nok være i karantene nå. Jeg har symptomer, men jeg kommer ikke gjennom på coronatelefonen....legevakten vil jeg ikke ringe siden de har bedt at folk IKKE ringer ditt med mindre de er akuttsyke. Hva gjøre jeg? Jeg er så fortvilet Anonymkode: 7efcd...f26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #2 Del Skrevet 12. mars 2020 Du skal ringe fastlegen din hvis du mistenker smitte Anonymkode: b076b...b43 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3 Del Skrevet 12. mars 2020 Er i samme situashon. Inntil videre gjelder det bare å forsøke å få tak i lege og holde seg hjemme. Anonymkode: 2e7f7...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #4 Del Skrevet 12. mars 2020 Du skal kontakte fastlegen. Testing går gjennom fastlegen. Anonymkode: 42143...9f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #5 Del Skrevet 12. mars 2020 Min mann skal kreve meg testet imorgen, da får man bare stille seg i bilkøen igjennom legekontoret. Anonymkode: b8944...d43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #6 Del Skrevet 12. mars 2020 Du holder deg i karantene og holder deg unna folk, også prøver du å nå igjennom på telefonen. Ikke gå rundt som om du er frisk, bare fordi du ikke blir testet. Husk at de har begrenset testematerial. Så det er ikke nødvendigvis nødvendig å teste direkte når du kommer syk fra utlandet. Da kan du egentlig bare regne med du har det og oppføre deg deretter. Altså hjemmekarante, unngå å smitte andre (også familien) og informer legen din ved å ringe eller via andre måte som mail, nettside, sms etc. Slik at om du blir sykere og må på sykehuset, så er det registrert at du har mest sannsynligvis fått smitten fra utlandet og at det er stor sjanse for at det er corona. Anonymkode: 488be...7ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #7 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min mann skal kreve meg testet imorgen, da får man bare stille seg i bilkøen igjennom legekontoret. Anonymkode: b8944...d43 Jeg har ikke bil. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal kontakte fastlegen. Testing går gjennom fastlegen. Anonymkode: 42143...9f8 Han sa jeg skulle kontakte legevakten. Etter 3 timer i kø på telefonen, så ringte jeg Coronatelefonen. Ventet i en time og fikk beskjed at de ikke ville teste meg siden jeg ikke hadde vært i et risikoområdet.Jeg fortalte henne at jeg er helsepersonell, men hun ba meg om å ringe dem igjen hvis jeg ble verre. Nå sitter jeg her, dårligere enn det jeg var da jeg ringte. Kommer ikke igjennom. Jeg får ringe fastlegen min i morgen 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal ringe fastlegen din hvis du mistenker smitte Anonymkode: b076b...b43 Gjort det. Anonymkode: 7efcd...f26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #8 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mann skal kreve meg testet imorgen, da får man bare stille seg i bilkøen igjennom legekontoret. Anonymkode: b8944...d43 du drar da ikke til legekontoret! han burde heller ikke dra, fordi han har vært i kontakt med noen dere mistenker har smitte. Kjære gud, hører du ikke hva alle rådene er? IKKE møt opp personlig om du mistenker smitte, kontakt via telefon. Ja det er vanskelig å komme igjennom, sånn er det når folk ringer unødvendig, men du tar ikke å møter opp personlig for det. og du sender heller ikke din mann som er mest sannsynligvis smittet av deg om du har corona. Anonymkode: 488be...7ef 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #9 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du holder deg i karantene og holder deg unna folk, også prøver du å nå igjennom på telefonen. Ikke gå rundt som om du er frisk, bare fordi du ikke blir testet. Husk at de har begrenset testematerial. Så det er ikke nødvendigvis nødvendig å teste direkte når du kommer syk fra utlandet. Da kan du egentlig bare regne med du har det og oppføre deg deretter. Altså hjemmekarante, unngå å smitte andre (også familien) og informer legen din ved å ringe eller via andre måte som mail, nettside, sms etc. Slik at om du blir sykere og må på sykehuset, så er det registrert at du har mest sannsynligvis fått smitten fra utlandet og at det er stor sjanse for at det er corona. Anonymkode: 488be...7ef Helsepersonell SKAL testes hvis de har vært utenlands og får symptomer. Jeg er uansett nå i karantene... Anonymkode: 7efcd...f26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #10 Del Skrevet 12. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helsepersonell SKAL testes hvis de har vært utenlands og får symptomer. Jeg er uansett nå i karantene... Anonymkode: 7efcd...f26 All til sin tid, husk det er sprengt kapasitet over alt! Anonymkode: 488be...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #11 Del Skrevet 12. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Helsepersonell SKAL testes hvis de har vært utenlands og får symptomer. Jeg er uansett nå i karantene... Anonymkode: 7efcd...f26 Da haster det jo ikke så mye å få testet deg. Du må bare få det gjort før du eventuelt kan gå tilbake på jobb. Så lenge du har symptomer så skal du uansett ikke tilbake på jobb. Anonymkode: 42143...9f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #12 Del Skrevet 12. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helsepersonell og har vært i utlandet nylig. Jeg må visst nok være i karantene nå. Jeg har symptomer, men jeg kommer ikke gjennom på coronatelefonen....legevakten vil jeg ikke ringe siden de har bedt at folk IKKE ringer ditt med mindre de er akuttsyke. Hva gjøre jeg? Jeg er så fortvilet Anonymkode: 7efcd...f26 Det står at om du har symptomer skal du isolere deg og kontakte fastlege, MEN at dersom du ikke kan kontakte fastlege så skal du ringe legevakt. https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/rad-og-informajon-til-befolkningen-om-nytt-koronavirus-coronavirus-2019-nco/ Anonymkode: 5892a...07d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 12. mars 2020 #13 Del Skrevet 12. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helsepersonell og har vært i utlandet nylig. Jeg må visst nok være i karantene nå. Jeg har symptomer, men jeg kommer ikke gjennom på coronatelefonen....legevakten vil jeg ikke ringe siden de har bedt at folk IKKE ringer ditt med mindre de er akuttsyke. Hva gjøre jeg? Jeg er så fortvilet Anonymkode: 7efcd...f26 Hva er vitsen med å teste? Er vel bare å anta att du har det da, finnes jo ingen behandling uansett. Slapp av hjemme og bli frisk 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #14 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det står at om du har symptomer skal du isolere deg og kontakte fastlege, MEN at dersom du ikke kan kontakte fastlege så skal du ringe legevakt. https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/rad-og-informajon-til-befolkningen-om-nytt-koronavirus-coronavirus-2019-nco/ Anonymkode: 5892a...07d Ringte legevakten og meldingen sier at hvis man mistenker coronasmitte skal man ringe til coronatelefonen Anonymkode: 7efcd...f26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #15 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Loff77 skrev: Hva er vitsen med å teste? Er vel bare å anta att du har det da, finnes jo ingen behandling uansett. Slapp av hjemme og bli frisk Vil gjerne vite om jeg har det så folk som har vært nær meg de siste dagene kan også karanteres? Anonymkode: 7efcd...f26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #16 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vil gjerne vite om jeg har det så folk som har vært nær meg de siste dagene kan også karanteres? Anonymkode: 7efcd...f26 Har.du.lest.rådene? JA, de skal i hjemmekarantene om du har vært i et land med smitte eller om du kommer hjem fra utlandet med symptomer og mistenker corona. Du må belage deg på at de ikke vil kaste bort test på deg. For husk, det er begrenset antall testmateriale. Informasjon fra i dag. https://helsenorge.no/koronavirus/reise "Jeg har vært i utlandet, må jeg holde meg hjemme? Alle som har vært utenfor Norden, skal holde seg hjemme i 14 dager etter hjemkomst, uavhengig av om en har symptomer eller ikke. Dette omfatter å: ikke gå på jobb eller skole unngå reiser ikke ta offentlig transport unngå steder der man lett kommer nær andre unngå nær kontakt med andre Anbefalingen har tilbakevirkende kraft i tid, og gjelder fra torsdag 27. februar." Anonymkode: 488be...7ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #17 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har.du.lest.rådene? JA, de skal i hjemmekarantene om du har vært i et land med smitte eller om du kommer hjem fra utlandet med symptomer og mistenker corona. Du må belage deg på at de ikke vil kaste bort test på deg. For husk, det er begrenset antall testmateriale. Informasjon fra i dag. https://helsenorge.no/koronavirus/reise "Jeg har vært i utlandet, må jeg holde meg hjemme? Alle som har vært utenfor Norden, skal holde seg hjemme i 14 dager etter hjemkomst, uavhengig av om en har symptomer eller ikke. Dette omfatter å: ikke gå på jobb eller skole unngå reiser ikke ta offentlig transport unngå steder der man lett kommer nær andre unngå nær kontakt med andre Anbefalingen har tilbakevirkende kraft i tid, og gjelder fra torsdag 27. februar." Anonymkode: 488be...7ef å herregud, les innlegget mitt! Som helsepersonell gjelder ANDRE regler. Man SKAL testes hvis man har vært i utlandet nylig og nå fått symptomer. Jeg vil gjerne vite om jeg har det før jeg begynner å jobbe igjen. Og nei, det er ikke alle som må være i karantene om de har vært i kontakt med meg. Kun samboeren min. Hvis jeg hadde fått påvist smitte, da hadde de måttet ta kontakt med ajle jeg har nylig vært i kontakt med, og de hadde også måttet teste seg og isolere seg. Anonymkode: 7efcd...f26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #18 Del Skrevet 12. mars 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helsepersonell og har vært i utlandet nylig. Jeg må visst nok være i karantene nå. Jeg har symptomer, men jeg kommer ikke gjennom på coronatelefonen....legevakten vil jeg ikke ringe siden de har bedt at folk IKKE ringer ditt med mindre de er akuttsyke. Hva gjøre jeg? Jeg er så fortvilet Anonymkode: 7efcd...f26 Du holder deg i karantene. Selvsagt. Ettersom du er helsepersonell så antar jeg at du har løpende kontakt med sjefen din angående helsen din. For dersom du nå har symptomer, så er det ikke sikkert at 14 dagers karantene holder. Derfor skal du, som man anbefaler, ringe eller sende melding til sjefen, si at du har utviklet (lette?) symptom etter reisen og så avventer du svar. Helsevesenet internprioriterer. Så gå tjenestevei. Anonymkode: 42bd4...e5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #19 Del Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du holder deg i karantene. Selvsagt. Ettersom du er helsepersonell så antar jeg at du har løpende kontakt med sjefen din angående helsen din. For dersom du nå har symptomer, så er det ikke sikkert at 14 dagers karantene holder. Derfor skal du, som man anbefaler, ringe eller sende melding til sjefen, si at du har utviklet (lette?) symptom etter reisen og så avventer du svar. Helsevesenet internprioriterer. Så gå tjenestevei. Anonymkode: 42bd4...e5c Ja, skal gjøre det. Anonymkode: 7efcd...f26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Familytree Skrevet 12. mars 2020 #20 Del Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helsepersonell SKAL testes hvis de har vært utenlands og får symptomer. Jeg er uansett nå i karantene... Anonymkode: 7efcd...f26 Hvordan teste tusen mennesker hvis de bare har hundrevis av sett? Saken din er spesifikk og avgjør en stor sannsynlighet for å ha coronavirus. Du er helsepersonell, i disse tider forstår jeg panikken din, men du må forstå bedre enn oss at nødvendig materiale er ikke rikelig. Dette høres fryktelig ut, men alle bør oppføre seg som om de allerede bærer viruset, enten de har det eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg