Gå til innhold

Dra til Svinesund nå?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, for en nepe. 

Anonymkode: c335c...d46

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 12.3.2020 den 16.57, AnonymBruker skrev:

Hvordan tror dere det er å skulle dra til svinesund nå å handle inn det man trenger? Er det kaos der?

Anonymkode: 22ada...9d7

Hold dere unna Svinesund! Hvorfor må dere få panikk og samles i store mengder og hamstre? Er lei av å slite med å finne det en trenger på butikken 😭 tenk da på andre enn dere selv? Dere bare ødelegger for oss andre. Jeg vil gjerne dra til Sverige selv utenom harryhandel, da jeg bodde der i noen år.

Anonymkode: cee5a...2f4

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk er åpenbart idioter.

https://www.dagbladet.no/nyheter/stoppet-100-harry-handlere-pa-ei-helg/72339567

Saftige bøter og to ukers karantene hindrer langt ifra alle fra en tur over grensa.

- Vi registrerer biler og personer som krysser grensa før de 14 dagene har gått. Det blir regnet som brudd på karantenebestemmelsen. Der har Riksadvokaten kommet med konkrete satser på forelegg for 15 000 eller 20 000 kroner.

Anonymkode: 7761c...5db

Hvorfor er det brudd på karantenebestemmelser, om dem ikke er i karantene?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

At folk konsekvent handler i Sverige fordi «maten er så billig» sier mer om griskheten til mange i dette landet. Matvarer i Norge er faktisk ikke dyre i forhold til lønnen vår.

https://www.nrk.no/osloogviken/mange-nordmenn-i-karantene-etter-_harry-handel_-1.14978233

Jeg gremmes.

Anonymkode: 52a7d...279

Ja enig, de kan handle hjemme nå. Skjønner ikke at de må sette andres helse i fare bare fordi de «må» handle billig mat inSverige, enda de har penger nok til å handle litt i Norge nå. De som er på trygd eller arbeidsledige, fattige etc, kan handle i Sverige, for de har ikke råd til den dyre maten her. 

Anonymkode: cee5a...2f4

• Liker 1
Skrevet

Det er jo nesten underholdning å se hvor mange som klikker på grunn av dette innlegget.

Mennesker kommer alltid til å gjøre det de selv måtte ønske, og deretter kommer folka som alltid skal belære.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

At folk konsekvent handler i Sverige fordi «maten er så billig» sier mer om griskheten til mange i dette landet. Matvarer i Norge er faktisk ikke dyre i forhold til lønnen vår.

https://www.nrk.no/osloogviken/mange-nordmenn-i-karantene-etter-_harry-handel_-1.14978233

Jeg gremmes.

Det er ikke det, det er snakk om. 

Uansett hvor høy lønn en måtte ha, så er det billigere for både matvarer og apotekvarer. Og man finner apotekvarer og andre varer, dem ikke har i Norge.

Det er jo det som er hele poenget? 
Jeg kjenner folk med langt over 1 million i årslønn, de handler likevel i Sverige. Større utvalg, og billigere priser. 

JA, takk. (men ikke i disse tider selvfølgelig)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ulovlig og det er ikke bøtelagt å kjøre over grensen for å handle, og går i 14 dagers karantene.

Om du vil ta en tur så husk å handle så du klarer deg i 14 dagers karantene når du kommer hjem (innenfor tollgrensene, for de gjelder selvfølgelig fremdeles).

For dem som er permittert er ikke dette noe stort problem, men de bør kjøre litt lenger enn til handlesentrene på selve grensen.

Anonymkode: f16a7...bd6

Nemlig. Vi skal en tur over til Strømstad i påska, har en del ting vi desvrerre er nødt å handle inn. Tar karantene når vi kommer hjem 😊

Anonymkode: 0a9a0...db4

• Liker 3
Skrevet

Ingen som har lagt merke til at HI er 4 uker gammelt?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk er åpenbart idioter.

https://www.dagbladet.no/nyheter/stoppet-100-harry-handlere-pa-ei-helg/72339567

Saftige bøter og to ukers karantene hindrer langt ifra alle fra en tur over grensa.

- Vi registrerer biler og personer som krysser grensa før de 14 dagene har gått. Det blir regnet som brudd på karantenebestemmelsen. Der har Riksadvokaten kommet med konkrete satser på forelegg for 15 000 eller 20 000 kroner.

Anonymkode: 7761c...5db

Det her er jo ikke innafor, det er rein skjær galskap og egoisme. De risikerer jo og bli smittet. En annen ting er arbeidsgiveren og kollegaene deres. Der får de seg samtidig 14 dagers «ferie» mens de kanskje skulle vært på jobb i karantene tiden. 

Anonymkode: 607a0...684

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Rosatoast skrev:

Hvorfor er det brudd på karantenebestemmelser, om dem ikke er i karantene?

Du vet at om man er utenfor landets grenser så må man i 14 dagers karantene. Dersom man i løpet av disse dagene bryter karantenereglene så kan det bli bot. Så om noen er i Sverige med en ukes mellomrom er det åpenbart brudd på karantenereglene. 

Anonymkode: 73422...949

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du vet at om man er utenfor landets grenser så må man i 14 dagers karantene. Dersom man i løpet av disse dagene bryter karantenereglene så kan det bli bot. Så om noen er i Sverige med en ukes mellomrom er det åpenbart brudd på karantenereglene. 

Det er jeg fult klar over at man må, men i denne artikkelen er det da ikke en sak angående dette. Det er en sak angående usolidariske mennesker, som får 14 dager karantene og saftige bøter. 

Det du utdyper her, forstår enhver idiot, men du formulerte deg feil til å starte med bare! 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Rosatoast skrev:

Det er jeg fult klar over at man må, men i denne artikkelen er det da ikke en sak angående dette. Det er en sak angående usolidariske mennesker, som får 14 dager karantene og saftige bøter. 

Det du utdyper her, forstår enhver idiot, men du formulerte deg feil til å starte med bare! 

Jeg har ikke svart i denne diskusjonen før jeg svarte deg like over her, så jeg har ikke formulert meg feil.

Om du lese artikkelen det er linket til er det lett å forstå at er man én gang i Sverige så får man 14 dager karantene. Er man i Sverige en gang til i løpet av disse 14 dagene så kan man få relativt stor bot.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke svart i denne diskusjonen før jeg svarte deg like over her, så jeg har ikke formulert meg feil.

Om du lese artikkelen det er linket til er det lett å forstå at er man én gang i Sverige så får man 14 dager karantene. Er man i Sverige en gang til i løpet av disse 14 dagene så kan man få relativt stor bot.

Beklager, trodde du var AB som jeg skrev til. Virket naturlig at det var h*n jeg kommenterte til, som svarte meg! 😅
Så det på anonymkoden deres nå

AnonymBruker
Skrevet

Butikkene langs grensa fylles knapt nok opp med varer nå, så om en så stupid og drar over grensa for å handle, så må en nok regne med en del tomme hyller. 
Butikkene der har avbestilt varer som var bestilt inn til påske.

Anonymkode: a3a2b...0ee

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gremmes.

Skam deg.  Vi er mange i dette landet med veldig dårlig råd. Prøv å være lavtlønnet for så å miste jobben din. Prøv å leve av de pengene der. Det å handle i Sverige redder økonomien vår, for oss er maten i Norge svindyr. Hadde vi kun handlet i Norge så ville vi ikke hatt råd til å betale regninger. Kjenner jeg blir forbannet av ignoransen til enkelte. 

Anonymkode: 80e21...361

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skam deg.  Vi er mange i dette landet med veldig dårlig råd. Prøv å være lavtlønnet for så å miste jobben din. Prøv å leve av de pengene der. Det å handle i Sverige redder økonomien vår, for oss er maten i Norge svindyr. Hadde vi kun handlet i Norge så ville vi ikke hatt råd til å betale regninger. Kjenner jeg blir forbannet av ignoransen til enkelte. 

Helt enig. Skjønner ikke hvordan det går ann å lage et matematisk regnestykke om at maten i Norge er billig ift lønningene våre. Er det da gjort regning med at det er ganske store forskjeller i dette landet på lønningene våre?? Matprisene er like for alle uansett om man er kong Salomo eller Jørgen hattemaker så det mattestykket der får jeg ikke til å gå opp.

Anonymkode: c6b6a...4ae

AnonymBruker
Skrevet

Men i jøssenam da folkens!! TS skrev innlegget sitt den 12. mars, da var det IKKE snakk om karantene fra Sverige. Jeg var der borte den dagen, før nyhetene om at skoler og alt mulig skulle stenges. Først tirsdag 17/3 ble det innført karantene fra Sverige. Så rull inn dere som klikker i vinkel over startinnlegget... 

Anonymkode: 2fb1e...6c4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør alle de andre lavtlønnede i landet da, når de bor langt unna svenskegrensa? Du får det til og høres ut som samtlige kjøper maten sin i Svinesund, det gjør de jo ikke. 

Jeg vil tro de som klør i fingrene for å harryhandle nå, er de samme som harryhandlet før corona.

Anonymkode: 4872a...01d

Skrevet
På 8.4.2020 den 12.49, AnonymBruker skrev:

Nå har ikke jeg tenkt meg til Sverige med det første, men til tross for dårlig kronekurs, er det mye som er langt billigere i Sverige. Røyker eller snuser man er det ca halv pris i forhold til Norge. Alkohol er jo mye billigere, brus, godteri (alltid vært billigere, også før sukkeravgift i Norge). En 4 pakning brus er nesten 1/3 av prisen i Sverige. 

Anonymkode: 70c32...b6e

Folk flest har ikke vondt av å gå en periode uten alkohol, røyk eller snus.  Brus og godteri er heller ingen nødvendighet. 

• Opprett ny...