Gå til innhold

Forkjølet i disse korona-tider


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt forkjølet, ganske sikker på at det kun er forkjølelse. Ungen var også forkjølet i helga med feber og halsvondt. Skal egentlig til legen etterpå (for noe annet) trenger jeg si ifra om at jeg er forkjølet, eller kan jeg bare møte opp som vanlig? Har ikke vært i kontakt med noen smittede, såvidt jeg vet per nå. 

Anonymkode: d222f...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har blitt forkjølet, ganske sikker på at det kun er forkjølelse. Ungen var også forkjølet i helga med feber og halsvondt. Skal egentlig til legen etterpå (for noe annet) trenger jeg si ifra om at jeg er forkjølet, eller kan jeg bare møte opp som vanlig? Har ikke vært i kontakt med noen smittede, såvidt jeg vet per nå. 

Anonymkode: d222f...3f5

Jeg regner med at du vil bli møtt med plakater ved inngangen til legekontoret, som kommer til å fortelle deg at hvis du har symptomer på forkjølelse, influensa eller lignende, så skal du IKKE komme inn.

Så ta den telefonen i stedet, så sparer du deg en tur til en "stengt dør".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, ringer nå 😊 Er for forlenging av en gradert sykmelding, skulle tro legen kanskje i disse tider kan ta det over telefon? 

Anonymkode: d222f...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar, ringer nå 😊 Er for forlenging av en gradert sykmelding, skulle tro legen kanskje i disse tider kan ta det over telefon? 

Anonymkode: d222f...3f5

Ja, ikke bare i disse tider heller. Mitt legekontor har til og med "e-konsultasjon", hvor jeg kan kommunisere direkte med legen via PC-en. Meget kjekt på flere nivåer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...