avogtil Skrevet 12. mars 2020 #1 Skrevet 12. mars 2020 Hei. Hvis man utelukker oppvaskmaskinrensetabletter. Jeg lurer på om noen har erfaring med alternative vaskemidler som renser oppvaskmaskinen? Jeg har kaffetrakter-rens tilgjengelig, og eddik, og bakepulver. Har noen erfart bruk av kaffetrakter-rens i oppvaskmaskinen? Sprederene som er inne i oppvaskmaskinen, har fått noe grums i seg. Noen av de små hullene der vannet i sprederene kommer ut er delvis tett. Så oppvasken er ikke alltid helt ren. Hvordan skal jeg få fjernet dette? Trenger tips!
LadyGrey Skrevet 12. mars 2020 #2 Skrevet 12. mars 2020 Ta ut sprederne og rengjør de. Ville prøvd med eddik som rensemiddel.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3 Skrevet 12. mars 2020 Eddik funket bra, synes jeg. Brukt det bare en gang da, siden jeg hadde glemt å kjøpe rensetabletter. Anonymkode: e3a20...3bb
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #4 Skrevet 13. mars 2020 Sprederne og silen må renses manuelt innimellom. Jeg er ikke så flink med sprederne, men silen taes ut med få ukers mellomrom. Legger alle delene i vasken med varmt vann og salmiakk, skrubber godt med oppvaskekost, skyller og setter tilbake. Anonymkode: 9b5ce...b8a
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #5 Skrevet 13. mars 2020 On 3/12/2020 at 11:41 AM, AnonymBruker said: Eddik funket bra, synes jeg. Brukt det bare en gang da, siden jeg hadde glemt å kjøpe rensetabletter. Anonymkode: e3a20...3bb Eddik er billigere en “rensetabletter» og like bra. Anonymkode: 29ff0...639
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #6 Skrevet 17. mars 2020 Takk for svar. Jeg tok ut sprederne og fikk vasket dem. Det hjalp! Anonymkode: 34389...36a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå