Gå til innhold

Hvordan hjelpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært frivillig isolert på ei hytte de siste ukene for å skrive, så jeg kan ikke være smittet av koronaviruset. 

Når jeg leser om de ulike scenarioene som kan skje fremover så kjenner jeg på at jeg har lyst til å hjelpe. Per i dag klarer AS Norge seg på de ressursene som er tilgjengelige, men hvem vet hvor lenge det varer. Dersom/når vi kommer dit at det er flere smittede enn ressurser for å hjelpe, tror dere det vil være mulighet for å melde seg som frivillig? Jeg har ingen kompetanse innen medisin, men folk kan jo trenge annen hjelp slik som matforsyning osv.

Jeg har mat for å være her godt over en måned til, og hjemme har jeg fryseren full. Så jeg kommer til å holde meg til skriveplanene inntil smitten sprer seg mer i lokalmiljøet her. Men hvis/når den dagen kommer at det er mangel på friske folk som kan hjelpe de i karantene, bør jeg prøve å ta kontakt via facebookgrupper eller lignende for å se om jeg kan hjelpe noen eller bør jeg se an om kommunen selv etterspør folk som kan hjelpe? 

 

Anonymkode: 38cec...806

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble seriøst opprettet en helt lik tråd for noen minutter siden.

Anonymkode: 3fef2...fc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det ble seriøst opprettet en helt lik tråd for noen minutter siden.

Anonymkode: 3fef2...fc8

Jeg så det etter at jeg postet. Den ble opprettet etter at jeg begynte å skrive. Jeg tenkte ikke at noen satt med samme tanke som meg på samme tid. :) 

Anonymkode: 38cec...806

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det ble seriøst opprettet en helt lik tråd for noen minutter siden.

Anonymkode: 3fef2...fc8

Det blir veldig mye mer hjelpsomt og enklere om du også tar med link til den tråden! 😄

Anonymkode: 6c8c0...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...