Gå til innhold

hvor ble det av katasrofe pengene?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest rolfkjo

min familie og alle de andre i Phuket har ikke sett så mye av de 6 miliader av kroner vi gav til organisasjoner. hvor ble de av, er det administrasjonen i de hjelpeorganisasjonene som bruker de til hotell reiser og lønn? Jeg bare spør jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

de ble nok sendt til dem som trengte dem mer enn din familie. Folk i Sri Lanka og Indonesia som holdt på å sulte ihjel og dø av sykdommer og skader. Som ikke hadde internett-tilgang eller annen infrastruktur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rofkjo

he he javel, så du har vært der nede å sett? merkelig at man ikke vet mere enn man gjør. hverken siri lanka eller andre land får penger til å overleve, de går nok inn i den stor sluken med hotell opphold gode lønner osv. resten settes på kontoen til organisasjonene. de har i flge røde kors penger nok i 5 år.

hvorfor skulle en person som ble rammet i siri lanka ha mer behov enn en i Thailand? du vet tydelig ikke mye om disse landene. ta deg en tur å se på alenemødrene i Phuket som må sende ungene vekk og selge seg selv pga at det IKKE finnes soial osv. de må klare seg selv. Håper du tar deg en tur :-).

det er kun de private insamlingene som har kommet noen av de til gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 544444

Du har nå tydeligvis klart deg ganske godt. Du sitter jo bl.a. på nett, så hvorfor du synes du har krav på støtte forstår jeg ikke. Foreslår at du tar deg en tur til Sri Lanka og Indonesia og flere andre strøk som ikke havner i nyhetene daglig slik at hele verden sender dem penger. Da får du se skikkelig nød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he javel, så du har vært der nede å sett? merkelig at man ikke vet mere enn man gjør. hverken siri lanka eller andre land får penger til å overleve, de går nok inn i den stor sluken med hotell opphold gode lønner osv. resten settes på kontoen til organisasjonene. de har i flge røde kors penger nok i 5 år.

Javel, så du har vært med organisasjonene og sett? Som du selv sier, merkelig at man ikke vet mer enn man gjør... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dum Perignon
min familie og alle de andre i Phuket har ikke sett så mye av de 6 miliader av kroner vi gav til organisasjoner. ..

Gosjameg, så rause din familie og alle andre i Phuket var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde kanskje lære litt om arbeidsmåten til røde kors og andre frivillige organisajoner før du kritiserer.

Ting tar tid, også her, men til en opplysning kan jeg informere deg om at røde kors var en av de første organisasjonen på plass i katastrofe området (faktisk rett etter det hele skjedde), og at de ikke trekker seg ut når media drar. De kommer til å jobbe i dette område i lang tid fremover, og hjelpe til med gjenoppbygningen.

Pengene som ble samlet inn går ikke til hotellopphold og andre ting slik du er frekk nok til å påstå. Max 10 % av giverpenger går til organinsasjon, utover dette brukes oppsparte midler fra feks penger gitt i statsstøtte. Skjerp deg og vit hva du snakker om før du kommer med denne typen uttalelser!! :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Var det ikke slik at noen av organisasjonene sa de ville bruke det til andre formål fordi de fikk så mye? Så de drøyer det litt til folk ikke tenker noe på det lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var EN organisasjon som mente de fikk mer penger enn de kunne bruke, og det var Leger uten grenser. De har ikke samme apparatet til å sette i gang tiltak, og lik tilgang på personell som det større organisasjoner har. Syns det er drøyt å anklage hjelpeorganisasjoner for å bruke pengene til andre ting (hotell, reiser osv) når dette ikke er realiteten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt alvorlig, leste du det første innlegget mitt? Dette jobber jeg med, så dette kan jeg noe om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er mesteparten på ideell basis, så det blir ikke lønnet, men kompensert. Disse pengene kommer hovedsaklig fra statsstøtte og kontigentinnbetalinger. Men som sagt, opp mot 10 prosent kan gå til administrative kostnader, og man trenger folk for å drive hjelpearbeid! Syns det er synd

at du og flere her inne er så negative mot dem som bare vil andre vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det skulle være tilfelle er det rart at flere av organisasjonene sa ifra om at de hadde fått nok, og at all givning ville bli brukt til andre formål. De gav klar beskjed om dette, så det er neppe noen grunn til å hyle. Men man må jo selvsagt også gå ut i fra at det finnes de som ikke får med seg slikt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært mye går med til såkalt administrasjon.

Jepp. Og regner med det er mer enn de 10% Marissa snakker om.

Tror nok trådstarter er inne på noe når han sier at pengene ikke har kommet fram. Det er jo ikke noe nytt at mange av pengene forsvinner fordi de går med til "administrasjon".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dum Perignon

HÆ!!???! :o

Og så jeg som trodde at alt hjelpearbeid var gratis! Er det faktisk sånn at det koster penger å ha haugevis med folk som rykker ut og driver nødhjelp i katastrofeområder?? Og er det ikke gratis å fly inn fullt utstyrte sykehus med leger og annet helsepersonell?? Er det ikke engang gratis å ha et oppegående logistikksystem til alle de gigantiske hjelpesendingene som er gjennomført og skal gjennomføres? Koster det kanskje penger å leie inn fly og flygere, også? HÆ??

Nei, hvis det koster penger gidder i hvert fall ikke jeg bidra noe mer, jeg er imot all bistand som ikke er helt gratis!

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...