Gå til innhold

Operasjon og venflon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gjennomføre en liten operasjon i håndleddet mitt. Kommer de til å sette venflon på meg selv om jeg ikke skal i narkose? 

Anonymkode: 63b08...736

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo vanskelig for oss å vite, men om du skal på sykehuset med innleggelse kan det godt hende. Om det er en liten operasjon med lokalbedøvelse så tviler jeg sterkt på det

Anonymkode: b026b...3e3

AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok til å sette den der du tar blodprøver

Anonymkode: 76781...96c

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo vanskelig for oss å vite, men om du skal på sykehuset med innleggelse kan det godt hende. Om det er en liten operasjon med lokalbedøvelse så tviler jeg sterkt på det

Er dagkirurgi, så jeg kan dra hjem samme dag. De skal visst bedøve meg med plexusblokade slik at jeg mister følelsen i hele armen.

AnonymBruker
Skrevet

Er dagkirurgi, så jeg kan dra hjem samme dag. De skal visst bedøve meg med plexusblokade slik at jeg mister følelsen i hele armen.

Da kan det godt tenkes, ja. Er du bekymret for veneflonen? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kommer nok til å sette den der du tar blodprøver

Jeg tar ikke blodprøver😅 Men hvorfor må de sette den hvis jeg ikke skal i narkose?

AnonymBruker
Skrevet

Da kan det godt tenkes, ja. Er du bekymret for veneflonen? 

Ja, klarer ikke tanken på det, så dropper nok operasjonen om de skal gjøre det.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar ikke blodprøver😅 Men hvorfor må de sette den hvis jeg ikke skal i narkose?

Man setter alltid en veflon, gjerne to også om det er en større operasjon. Er for sikkerhet, om det skulle skje noe underveis, for å kunne sette det rett i blodet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man setter alltid en veflon, gjerne to også om det er en større operasjon. Er for sikkerhet, om det skulle skje noe underveis, for å kunne sette det rett i blodet.

Ah, da blir det nok ingen operasjon på meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Til å med om du er innlagt, må man gjerne ha det. Har aldri vært innlagt uten å måtte ha det. Er bare å fortelle situasjonen din, de bruker å være ganske greie når det kommer  til sånt :) Jeg får alltid den som er regnet til barn, siden blodårene mine er litt vanskelig. Du får også lokalbedøvelse om du ønsker det, da kjenner du det ikke i det hele tatt. Fikk det når jeg var barn, husker de kalte det for englekrem :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha for en sjuk tråd. For alle andre i Norge går det skikkelig greit at du ikke blir operert. Naturlig seleksjon er undervurdert

Anonymkode: 0f3e8...a29

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha for en sjuk tråd. For alle andre i Norge går det skikkelig greit at du ikke blir operert. Naturlig seleksjon er undervurdert

Anonymkode: 0f3e8...a29

😁👌

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, går det an å drite mye i egen helse?! Folk slutter aldri å forbause. 

Anonymkode: 485d9...849

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, klarer ikke tanken på det, så dropper nok operasjonen om de skal gjøre det.

Jeg har hatt sikkert 20-30 ulike venefloner og jeg pleide ha sprøyteskrekk så jeg vet hvordan den frykten kjennes ut, men det er ikke verdt å droppe en operasjon over. Kanskje du kan få noe beroligende før inngrepet? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har man angst så har man angst. Har ingenting med å drite i egen helse å gjøre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tilstanden jeg skal opereres for er ikke helsefarlig, så det er ikke farlig å droppe den.

AnonymBruker
Skrevet

Har du søkt hjelp ang. angsten/skrekken din for sprøyter? Kan ikke forstille meg hvor vanskelig det er å ha. Men det må være vanskelig å gå slikt et helt liv uten å kunne ta en blodprøve? Hva gjør du om du blir alvorlig syk? Veit det finnes god hjelp for de med tannlegeskrekk f.eks. 

Skrevet (endret)

Gi beskjed om det på forhånd, og hvis de skal sette det så kan du få beroligende i tablettform i forkant. Jeg aner ikke hvor mange veneflon jeg har hatt de siste åtte-ni årene, men det er ikke få, og ikke en av de har vært for å skulle i narkose. Liker det ikke jeg heller, men det er veldig stor forskjell på hvor flink den som setter den er. 

Endret av Tessa12
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, alle sammen! Bpde dere som synes jeg er teit (for jeg er kjempeteit), og dere som kommer med gode råd! 😃

Jeg får se hva det blir til. Jeg skjønner at man naturligvis får veneflon hvis man skal i narkose, men sliter med å se poenget når jeg likevel skal være våken. Er det obligatorisk uansett altså?

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med sykehuset i morgen du å hør, slipper du å bekymre deg unødvendig 😊 Lykke til med operasjonen, om det blir 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...