Gå til innhold

Har din baby/barn feber?


AnonymBruker

Har barnet ditt høy feber, og har hatt det i 2 eller flere dager?  

10 stemmer

  1. 1. Har din baby/barn feber og har hatt det i flere dager?

    • Ja
      5
    • Nei
      5


Anbefalte innlegg

Jeg vil bare ha en oversikt her for det virker som om det er mange her som har barn som har høy feber. Bør vi være bekymret?

Anonymkode: e4e95...4c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, noe større barn (10) feber i opptil 40,5 og feber over seks dager. Aldri tidligere hatt så høy eller langvarig feber. Symptomer er sår/vond hals, magesmerter, hodepine, vonde/stive ledd i føttene, feber, tørrhoste. Dette er enten bare vanlig influensa typ B, ev Corona, men kan vel ikke mistenke corona heller.. ? Har ikke reist etc. 

Anonymkode: c69ee...d86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, noe større barn (10) feber i opptil 40,5 og feber over seks dager. Aldri tidligere hatt så høy eller langvarig feber. Symptomer er sår/vond hals, magesmerter, hodepine, vonde/stive ledd i føttene, feber, tørrhoste. Dette er enten bare vanlig influensa typ B, ev Corona, men kan vel ikke mistenke corona heller.. ? Har ikke reist etc. 

Anonymkode: c69ee...d86

Jeg har ei på 16 mnd som har hatt feber i 4 dager nå i opptil 40, utifra trådene her så er det tydeligvis mange som har barn med høy feber i disse dager.

ts

Anonymkode: e4e95...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle babyer har feber nesten hele tiden. Hvis det er første barn, snakk med en erfarne fjellfolk

Anonymkode: 93e1a...4db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 19 måneder har hatt høy feber i over en uke 🙁

Anonymkode: 6d82a...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil bare ha en oversikt her for det virker som om det er mange her som har barn som har høy feber. Bør vi være bekymret?

Anonymkode: e4e95...4c8

Ja, midtvinters er høysesong for sykdommer. Selvfølgelig er det mange barn som har feber da. 
Og barn får også gjerne høyere temp enn hva voksne får, uten at det er bekymringsfullt.

Nei, mine barn har ikke feber, men mannen min har hatt i 7 dager nå (telles det? Han blir som et barn...) Regner med at barna, eller jeg selv, har blitt smitta og kan få det når som helst. 
Vinter er vinter

Anonymkode: ffd97...49a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, noe større barn (10) feber i opptil 40,5 og feber over seks dager. Aldri tidligere hatt så høy eller langvarig feber. Symptomer er sår/vond hals, magesmerter, hodepine, vonde/stive ledd i føttene, feber, tørrhoste. Dette er enten bare vanlig influensa typ B, ev Corona, men kan vel ikke mistenke corona heller.. ? Har ikke reist etc. 

Anonymkode: c69ee...d86

Det er jo mer smitte enn hva som kommer frem i media. De var jo utrolig treig med å begynne å teste andre enn de som har kjent smittekilde. Det er jo ingen tvil om at det reelle tallet på smittede er mye høyere. Så det er folk med corona som feks ikke vet at de har det, smitter andre, og det blir ikke kjent, så ender noen opp med å bli innlagt på sykehus til slutt.. 

Anonymkode: 34575...b77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei på 16 mnd som har hatt feber i 4 dager nå i opptil 40, utifra trådene her så er det tydeligvis mange som har barn med høy feber i disse dager.

ts

Anonymkode: e4e95...4c8

Ja, det er vinter og infeksjonssesong og veldig mye annet enn korona som går, som rammer barn. Alltid mange febetsjuke barn på denne årstida. Være bekymret for hva? 

Anonymkode: f3823...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette er vanskelig. Ett barn hjemme pga hoste, feber og halsvondt. Kan lett forklares til skiftende vær, vært lite kledd. Blitt våt på skolen uten å bytte sokker. Samtidig så kjenner vi ingen som har vært i utsatte områder. Vi kjenner Ingen med Corona smitte. Så vet ikke om det er hysterisk å få han sjekket for Corona.

Anonymkode: b464f...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle babyer har feber nesten hele tiden. Hvis det er første barn, snakk med en erfarne fjellfolk

Anonymkode: 93e1a...4db

Stemmer det virkelig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, minister-mio skrev:

Stemmer det virkelig?

Ikke babyer, men barn i den alderen HI har, som typisk går i barnehagen eller omgås andre barn, har gjerne feber jevnt og trutt. 6-10 infeksjoner per år, som hver kan vare i flere dager er normalt. 

Anonymkode: f3823...b11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja KG er virkelig stedet å lage slike statistikker ut fra.. Du kan sende den til FHI når dagen er omme...

Anonymkode: 186c9...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ennå, men guttungen på 12 klaget over år hals og tett nese. Men ser symptomene an altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guttungen vaar syk i vinterferien, hadde uvanlig lenge feber faktisk, 5 dager og det pleier han aldri å ha, men vi hadde på det tidspunktet ikke vært i kontakt med noen som har vært i utlandet eller no slikt så jeg har bare tenkt det var influensa. 

Anonymkode: bc131...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...