Hr. Aktiv Skrevet 11. mars 2020 #1 Skrevet 11. mars 2020 (endret) Jeg lurer litt på hva dere damer gjør og tenker etter dere har funnet en god tone med en fyr på første date. Dere ble positivt overrasket noe dere sa før vi gikk hvert til vårt. Du har i tillegg hørt mannen si rett før dere tok farvel at han var positivt overrasket og nesten tatt på senga av at bildene løy den gale veien. De fremstilte ikke dama like godt som det hun egentlig var i virkeligheten. Hva gjør dere videre her? Hvem tar kontakt/sender melding først? Det ble sendt noen meldinger etter møtet som var en rusletur i marka. Hun har sagt klart ifra om å bruke tid for å bli kjent. Må også tillegge at praten gikk uanstrengt og uavbrutt hele tiden uten noen form for taushet eller famling etter nytt tema. Endret 11. mars 2020 av Hr. Aktiv 2
Gjest Katerinaa1998 Skrevet 11. mars 2020 #2 Skrevet 11. mars 2020 (endret) Det er ikke lett å si! Når jeg og min nåværende kjæreste møttes for første gang famlet vi etter nytt tema, det var veldig flaut, stressende, og vi var veldig stille begge to. Men likevel var følelsene mine for ham langt sterkere enn for en annen som jeg følte meg komfortabel med og snakket i vei. Jeg har bare disse to erfaringene, men ut ifra det jeg har opplevd så finnes det ikke regler for sånt, følelser er rare og du kan aldri vite hvordan det blir, egentlig 🙄 Endret 12. mars 2020 av Katerinaa1998
annebanane Skrevet 12. mars 2020 #3 Skrevet 12. mars 2020 Om vi var på date der han gav tydelige signal på at han var interessert (og jeg også var det) så hadde jeg ikke nølt med å sende ett eller annet for å holde kontakten varm. Ikke nødvendigvis invitere han ut på noe annet med en gang, men i det minste legge opp til å prate videre og få avtalt nytt møte innen kort tid. Er jeg usikker på hva han synest om meg blir jeg litt mer passiv rett etter møtet. Noen gir bare ikke tydelige nok signaler for meg (eller sitter med samme usikre tanke tilbake og venter på at jeg skal ta kontakt), og da tørr jeg ikke nødvendigvis ta initiativet til så mye mer enn "takk for i kveld. Hyggelig å møtes" eller noe lignende. Venter da på noe mer fra han. Så for å gi eksempler på ting som gir meg signaler om at han er interessert er det flørting, nærkontakt, klem/kyss, blikk og at han sier rett ut at han vil møtes igjen. Saker som går ut over god vennskapelig prat som ligger i bunn. En som ikke gir meg noe av dette innen relativt få dater blir kjapt sett i den beryktede vennesonen. Her er folk forskjellige da.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #4 Skrevet 12. mars 2020 Jeg synes det er hyggelig om fyren tar kontakt før jeg gjør det. Bare høre hvordan det går og sier takk for sist og sånt..ikke være for pushy da. Anonymkode: f610e...64b 5
Gjest Katarina441 Skrevet 12. mars 2020 #5 Skrevet 12. mars 2020 Aller først: så trivelig med date😉 Så klart det er veldig koselig om mannen sender ei melding med et eller annet, hvordan står det til? Med ønske om en fin dag eller lignende, spørre om å treffes igjen, kan jo også i samme melding skrive at du likte henne. Erfaring tilsier at sender ikke dama melding først så uteblir kontakten🤣 Men du har sikkert skjønt det allerede hr aktiv at jeg har mistet troen på menn🤣
Hr. Aktiv Skrevet 12. mars 2020 Forfatter #6 Skrevet 12. mars 2020 4 timer siden, Katarina441 skrev: Aller først: så trivelig med date😉 Så klart det er veldig koselig om mannen sender ei melding med et eller annet, hvordan står det til? Med ønske om en fin dag eller lignende, spørre om å treffes igjen, kan jo også i samme melding skrive at du likte henne. Erfaring tilsier at sender ikke dama melding først så uteblir kontakten🤣 Men du har sikkert skjønt det allerede hr aktiv at jeg har mistet troen på menn🤣 Den har kommet allerede. Jeg sendte melding etter jeg kom hjem og fikk svar umiddelbart. Så ble det litt smalltalk etter det. Akkurat nå er jeg livredd for å gjøre noe dumt. Være for pushy eller motsatt også for den grunn. 😶 Har ikke sovet i natt. Er jo helt uttafor her nå. Makan. Fjortiss har blitt. Du må ikke miste troen på menn. Det finnes en der ute. Det er jeg helt sikker på. Du har jo utgangspuntet nemlig dama. Så er det bare å date ivei. Rusle i parken. Gjøre "avtennende" ting så vil disse onsgutta ramle av relativt raskt. 1
GrønnNellik68 Skrevet 12. mars 2020 #7 Skrevet 12. mars 2020 33 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Den har kommet allerede. Jeg sendte melding etter jeg kom hjem og fikk svar umiddelbart. Så ble det litt smalltalk etter det. Akkurat nå er jeg livredd for å gjøre noe dumt. Være for pushy eller motsatt også for den grunn. 😶 Har ikke sovet i natt. Er jo helt uttafor her nå. Makan. Fjortiss har blitt. Du må ikke miste troen på menn. Det finnes en der ute. Det er jeg helt sikker på. Du har jo utgangspuntet nemlig dama. Så er det bare å date ivei. Rusle i parken. Gjøre "avtennende" ting så vil disse onsgutta ramle av relativt raskt. Så spennende er ikke bare du som blir fjortiss i sånne sammenhenger blir jeg og😂😂😂. 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #8 Skrevet 12. mars 2020 Spør om hun vil møtes igjen, det er ingen grunn til å vente med det. Men du kan foreslå det noen dager fram i tid om du er redd det skal virke intenst. Det verste som kan skje er jo at hun sier nei, og da vet du jo ståa. At hun vil bruke tid på å bli kjent betyr ikke at hun ikke vil møtes ofte og mye, det betyr bare at du ikke bør prøve å kysse henne eller noe mer på de første par datene.😉 Bruk tid på å bli kjent med hverandre først. Kjør på og lykke til! (ps: hør evt om hun vil snakke på telefonen? Han jeg dater er litt sånn gammeldags der, og spurte tidlig om vi kunne ringes framfor å sende mye meldinger. Og nå har vi endt opp med å skravle i timesvis, nesten hver kveld.❤️ Jeg syns det er litt herlig "gammeldags" og søtt, og det er en super måte å bli bedre kjent på mellom datene. Det er ikke dumt å skille seg ut litt, og vise interesse.) Anonymkode: b1d7a...849 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #9 Skrevet 12. mars 2020 8 timer siden, Hr. Aktiv skrev: Jeg lurer litt på hva dere damer gjør og tenker etter dere har funnet en god tone med en fyr på første date. Dere ble positivt overrasket noe dere sa før vi gikk hvert til vårt. Dette behøver ikke å bety at jeg vil ha han, bare at jeg er glad vi fikk en god tone og at jeg ikke var nervøs eller slapp å møte en morder. Sitat Du har i tillegg hørt mannen si rett før dere tok farvel at han var positivt overrasket og nesten tatt på senga av at bildene løy den gale veien. De fremstilte ikke dama like godt som det hun egentlig var i virkeligheten. For meg hadde dette vært overdrevent og ikke et kompliment. Ordvalg som "tatt på senga" av at bildene løy gale veien hadde gjort at jeg hadde tenkt du var snål og overfladisk, og løy for å prøve å sjarmere. Det hadde holdt å si ydmykt "Så fin/vakker du er " og ikke noe om bildene eller tatt på senga eller positivt overrasket over at hun var penere enn på bildene. Sitat Hva gjør dere videre her? Hvem tar kontakt/sender melding først? Det ble sendt noen meldinger etter møtet som var en rusletur i marka. Hun har sagt klart ifra om å bruke tid for å bli kjent. Du. Du takker for sist og sier at du syns dere hadde en god tone og spør om hun vil være med på en spesifikk ting/sted "neste helg eller slutten av uken", og hvis hun svarer ja så spør du hvilke dager som passer henne og hvilke dager du kan, så dere kan avtale en dag og tid som passer for begge. Så sier du at det ser du frem til og at dere snakkes nærmere. Kvelden før avtalt dag kan du sende melding igjen (med mindre hun har sendt deg før) å avtale/bekrefte klokkeslett og vi "da ses vi i morgen." bare så hun vet at du ikke har glemt det. Siden hun sier hun trenger tid på å bli kjent syns jeg ikke du skal sende noe melding i mellom de første datene, det kan oppleves kvelende og stress når man vil ta det sakte. Samme med snapchat osv. Jeg kan fort miste interessen om en mann er veldig på med tomchat mange ganger i uken før jeg har fått følelser for han! Og å møtes en gang i uken-hver tiende eller fjortende dag holder de første gangene. Så kan dere møtes hyppigere når dere kjenner hverandre litt bedre. Sitat Må også tillegge at praten gikk uanstrengt og uavbrutt hele tiden uten noen form for taushet eller famling etter nytt tema. Det gir egentlig ingen indikasjon på noen romantisk potensial, men god vennekjemi og prat må jo ligge til bunn for alle nære relasjoner Lykke til med datingen! Anonymkode: 7412f...cd6 4
Hr. Aktiv Skrevet 12. mars 2020 Forfatter #10 Skrevet 12. mars 2020 Enn hvis man har fått positivt svar på flere treff, når kan man f.eks. sende over telefonnr. f.eks. som nevnt over her? Da avgjør jo hun om hun tar kontakt der..? Vi er på messenger nå da. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #11 Skrevet 12. mars 2020 7 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Enn hvis man har fått positivt svar på flere treff, når kan man f.eks. sende over telefonnr. f.eks. som nevnt over her? Da avgjør jo hun om hun tar kontakt der..? Vi er på messenger nå da. Jeg foretrekker å bruke messenger eller app (om det f eks er tinder date så holder vi det på tinder) inntil man har møttes mange nok ganger til å vite om dette er noe man vil fortsette å gjøre. Jeg ga nummeret mitt til han jeg dater nå, til den fjerde daten. Tenker ikke at det nødvendigvis er henne som må avgjøre videre kontakt bare fordi dere utveksler nummer. Jeg tenker at å utveksle nummer er noe man venter med til begge er sikre på at man ønsker videre kontakt. Før i tiden uten smart telefoner var det mer naturlig å dele nummeret sitt raskt, men nå når vi kan kommunisere på andre måter liker jeg ikke at folk som jeg egentlig ikke kjenner, og ikke vet hvor lenge jeg er interessert i å ha noe å gjøre med, har nummeret mitt. Tilbake til dette med at du ser for deg det er hun ballen ligger hos om du gir henne ditt nummer? Det syns jeg ikke, om du tar initiativ til å utveksle nummer hadde jeg syntes det ville vært rart om du ikke benyttet deg av nummeret du ba om og viste at du var interessert nok i meg til å ta initiativ til å skrive eller ringe. Anonymkode: 7412f...cd6 2
Pia Sofia Skrevet 12. mars 2020 #12 Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette behøver ikke å bety at jeg vil ha han, bare at jeg er glad vi fikk en god tone og at jeg ikke var nervøs eller slapp å møte en morder. Ikke enig, da hadde hun ikke vært positivt overrasket, for hun forventet jo ingen morder! 1 time siden, AnonymBruker skrev: For meg hadde dette vært overdrevent og ikke et kompliment. Ordvalg som "tatt på senga" av at bildene løy gale veien hadde gjort at jeg hadde tenkt du var snål og overfladisk, og løy for å prøve å sjarmere. Det hadde holdt å si ydmykt "Så fin/vakker du er " og ikke noe om bildene eller tatt på senga eller positivt overrasket over at hun var penere enn på bildene. Ikke enig her heller. Hadde elsket å få det komplimentet! 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du. Du takker for sist og sier at du syns dere hadde en god tone og spør om hun vil være med på en spesifikk ting/sted "neste helg eller slutten av uken", og hvis hun svarer ja så spør du hvilke dager som passer henne og hvilke dager du kan, så dere kan avtale en dag og tid som passer for begge. Så sier du at det ser du frem til og at dere snakkes nærmere. Kvelden før avtalt dag kan du sende melding igjen (med mindre hun har sendt deg før) å avtale/bekrefte klokkeslett og vi "da ses vi i morgen." bare så hun vet at du ikke har glemt det. Siden hun sier hun trenger tid på å bli kjent syns jeg ikke du skal sende noe melding i mellom de første datene, det kan oppleves kvelende og stress når man vil ta det sakte. Samme med snapchat osv. Jeg kan fort miste interessen om en mann er veldig på med tomchat mange ganger i uken før jeg har fått følelser for han! Og å møtes en gang i uken-hver tiende eller fjortende dag holder de første gangene. Så kan dere møtes hyppigere når dere kjenner hverandre litt bedre. Det gir egentlig ingen indikasjon på noen romantisk potensial, men god vennekjemi og prat må jo ligge til bunn for alle nære relasjoner Lykke til med datingen! Anonymkode: 7412f...cd6 Jeg er helt motsatt av hun her. Jeg mister interessen hvis han ikke viser at han er interessert tilbake. Hvis jeg er interessert kan han omtrent ikke sende for mange meldinger! Jeg takler heller ikke en mann jeg må spille spill tilbake med. Er jeg skikkelig kin, så er jeg skikkelig kin! Hvis jeg må spille lunken er han feil mann for meg! Så det er jo ikke noe riktig svar på dette, for det kommer så an på dama! Kanskje lurt å holde seg på en middelvei inntil du kjenner henne litt bedre? Jeg krysser fingrene for deg, og håper dette går bra! Ser jo veldig lovende ut! (IKKE snakk om ting du er litt bitter for ) 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #13 Skrevet 12. mars 2020 PiaSofia, dama har jo sagt at hun vil bruke tid på å bli kjent og ta dette sakte. Da syns jeg det holder helt i starten å bare avklare at det blir ny date, uten så mye mas i press i mellomtiden. Så kan man heller sende meldinger hyppigere når følelsene har kommet og man er "skikkelig kin" (skrives det ikke keen, egentlig?). Det er for meg mer ærlig og mindre spill enn å overøse med overfladiske og overdrevne komplimenter som at man omtrent dåner av at hun var penere i virkeligheten enn på bildene, og å tenke at det må være som ludo der man flytter brikken eksagt annenhver gang med at han gir nummeret da må hun bruke det først osv... Men folk er jo forskjellige Anonymkode: 7412f...cd6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #14 Skrevet 12. mars 2020 Jeg holder med Pia Sofia her. Jeg er også ei dame som vil ta det sakte (barn i bildet også). Etter en vellykket date så foretrekker jeg at vi snakker videre på meldinger noen dager før vi går over til å avtale ny date. For meg passer det å skrives daglig eller med en dags opphold her og der, det er den samme frekvensen jeg pleier å ha før første date også. Det blir bare merkelig om det plutselig skal bli mye mer eller mindre fordi man har møttes en gang. Send henne en melding i kveld feks, og spør henne hvordan dagen hennes har gått Anonymkode: 0565e...1db
Gjest Bohrman Skrevet 12. mars 2020 #15 Skrevet 12. mars 2020 Hvis du er så interessert i henne at du føler for å spørre her om hva kvinner tenker og mener om og hvis, da tror i hvert fall jeg du er for interessert. Foreslår at du lar henne initiere all kontakt fra nå av, og at du i mellomtiden enten dater andre (noe annet å tenke på), eller fokuserer helt og holdent på dine egne interesser og din egen tid (også noe annet å tenke på). Å være veldig interessert er som regel et dårlig utgangspunkt. Og det er sånn som plukkes opp, uansett hvor "cool" en prøver å spille det. Så "cool" er noe som helst bør være ekte, men da må du også ta de nødvendige grep for å gjøre det ekte. Så flytt henne 5 hakk ned på prioriteringslista - ikke bare i praksis, men også mentalt.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #16 Skrevet 12. mars 2020 Jeg liker at mannen er litt på:) Og melder først. Anonymkode: 9d2c6...6fc 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #17 Skrevet 13. mars 2020 23 timer siden, Hr. Aktiv skrev: Enn hvis man har fått positivt svar på flere treff, når kan man f.eks. sende over telefonnr. f.eks. som nevnt over her? Da avgjør jo hun om hun tar kontakt der..? Vi er på messenger nå da. Hvis du ønsker å flytte kontakten over på telefonsamtale så syns jeg du skal spørre henne om hun har lyst til det først. Så får du i tilfelle nummeret hennes, og så ringer DU henne. Ikke dytt den over på henne. Ellers så foretrekker mange å holde det på meldinger i starten, mindre press på en måte. Men det er ikke noe problem om du foreslår det nå hvis dere har avtalt å møtes igjen. Men om hun vil vente med det så ikke ta det som at hun ikke er interessert. Det er ikke alle som er så glad i å snakke på telefon så tidlig. Jeg brukte litt tid på å svare på det spørsmålet selv når det kom fra han jeg dater nå (faktisk før første date), men er glad jeg sa ja til det nå som vi har endt opp med å skravle et par timer nesten hver kveld...😁 men tidligere har vi gjerne ikke utvekslet telefonnummer før etter en ganske lang stund (men de kan selvfølgelig finne det når de vet hele navnet mitt) Masse lykke til! Hilsen ei som gleder seg til 4. date i morgen❤️ Anonymkode: b1d7a...849 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #18 Skrevet 13. mars 2020 Jeg synes absolutt mannen skal ta initiativ til andre date. Hvis han gjør det blir jeg trygg på at han er interessert i å møte meg igjen. Hvis ikke han gjør det, virker det som han ikke er så interessert, og da får jeg ikke en god følelse når det gjelder oss. Men jeg er ikke en sånn som må meldes hver dag. Det viktigste er at han tar initiativ til ny date, og at det er noen dager mellom datene. Anonymkode: 7ba81...b6c 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #19 Skrevet 14. mars 2020 Når jeg sier jeg vil bruke tid på å bli kjent så mener jeg at det blir ikke sex med det første... Anonymkode: 702cc...36a
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #20 Skrevet 14. mars 2020 Hvordan går det? Anonymkode: 0565e...1db
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå