Gå til innhold

Bare fiffen og offentlig i karantene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det bare de på kontorer, offentlig sektor og høyere stillinger som blir satt i karantene?

De som faktisk er i kontakt med folk og produserer og har størst sjanse for smitte , må jobbe

Anonymkode: 8f43d...058

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1000 stykker i Gudbrandsdalen sitter i karantene. Er de "sosser" hele gjengen?

Anonymkode: a5f6c...a03

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de har samfunns verdi.

Anonymkode: f99ce...4aa

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det bare de på kontorer, offentlig sektor og høyere stillinger som blir satt i karantene?

De som faktisk er i kontakt med folk og produserer og har størst sjanse for smitte , må jobbe

Tror du at folk blir satt i karantene sånn uten videre, for moro skyld? Mener du at ikke en betydelig andel offentlig ansatte også er i nær kontakt med folk, f.eks helsepersonell og ikke minst tannhelsepersonell?

Er man ikke mistenkt utsatt for smitte, blir man ikke satt i karantene, uansett hvor mye du måtte ønske deg fri fra jobben.

Anonymkode: eb402...8dd

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

bare de på kontorer, offentlig sektor

Og dette er fiffen i din verden? Ærlig talt, det er vanskelig å ta deg seriøst.

De fleste med kontorjobber i både offentlig og privat sektor går fortsatt på jobb som normalt. Jeg vet endel bedrifter har stengt kontorene sine hvor det utføres jobber som like greit kan gjøres fra hjemmekontor. Det er et tiltak som koster lite og som kan ha en positiv effekt. Hjemmekarantene er ikke det samme som fri fra jobb og er definitivt ingen ferie. Hadde jeg kunnet velge hadde jeg selvfølgelig dratt tilbake på jobb...

• Liker 3
Gjest Familytree
Skrevet (endret)

Wuhan er to ganger befolkningen i Norge, og da de hadde +400 bekreftede tilfeller, ble karantenen erklært over hele byen.
Territoriet er større, men alle ser at hastigheten på smitten er overhengende

Endret av Familytree
AnonymBruker
Skrevet

Fordi fiffen har vært på skiferie i alpene i vinterferien og tatt med seg smitten hit. 

Anonymkode: d6efa...8ff

• Liker 1
  • Opprett ny...