Gå til innhold

Dere som ler av corona-hysteri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har i grunn det. Det er mye fælt i verden.

Anonymkode: f8ce6...acd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Færre og færre "ler" av det lenger. De gjenværende som fremdeles ler er ikke oppegående. De vil aldri skjønne alvoret uansett. 

Anonymkode: b9831...7d3

• Liker 32
Skrevet

Jeg tror ikke det er så mange nordmenn som ler lenger.  De siste par ukene har gitt de fleste en oppvåkning, om de følger nyheter og aviser. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere tenkt over skjøre barn som dette?

Ja. Gråter meg i søvn hver dag av at barn i Afrika dør av sult.

Fuck, glemte at vi kun bryr oss om folk i Norge. Trist at hun kan dø, men folk dør hele tiden. Dette er en realitet i hele verden, uansett om coronaviruset herjer eller ikke. 

Ler ikke av hysteriet, men ser fortsatt på mye som hysteri, dødsfall eller ikke. 

Man må se det større bilde. Vi kan ikke drive å stenge og nekte alt mulig. Det kan gå utover psyken til folk, og mange kan miste jobben grunnet av det økonomiske. Heldigvis har vi gode ordninger i Norge, men hva med land som Kina der du må klare deg selv? Hvordan kommer det økonomiske tapet til å påvirke Kina? Kanskje flere kommer til å dø av sult enn av coronaviruset? 

Endret av abc123detvardet
  • Liker 13
Skrevet

Er nok fortsatt mange brødhuer der ute men tipper det stilner ganske kjapt når familie og venner blir dødsyke.  Og det skjer snart.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Gjør dere klare til å miste besteforeldrene deres, og barn/unge/voksne med redusert imunforsvar.

Dette er det ikke sikkert at dem vil overleve.  

Så håper jeg dere har noen til å handle mat for dere. For det er ikke sikkert det er så mange som kan det fremover :)

Anonymkode: dd9b0...deb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er hysteri. Ja vi må være forsiktige, men det suger virkelig når bedrifter går konkurs, jeg har blitt permitert, og aner ikke om jeg kan få jobben tilbake. For hvis dette fortsatter har jeg ingen jobb å gå tilbake til. Og med alle disse bedriftene som sliter, så blir det mange søkere, på få jobber. Så jeg er mye mer beskymret for hva viruset gjør med verden, enn hvor syke folk blir. 

Anonymkode: 062bd...c81

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hysteriet er alvorlig og ikke noe å le av, viruset er laaangt fra så alvorlig som hysteriet.

Anonymkode: 0bdd6...440

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det er hysteri. Ja vi må være forsiktige, men det suger virkelig når bedrifter går konkurs, jeg har blitt permitert, og aner ikke om jeg kan få jobben tilbake. For hvis dette fortsatter har jeg ingen jobb å gå tilbake til. Og med alle disse bedriftene som sliter, så blir det mange søkere, på få jobber. Så jeg er mye mer beskymret for hva viruset gjør med verden, enn hvor syke folk blir. 

Anonymkode: 062bd...c81

Hva er viktigere? Å miste livet så folk ikke kan jobbe mer, eller å beholde livet? Jobben er ikke livet ditt eller noen andres. Livet er mer enn jobb. Dør, da mister man uansett jobben... Bedre å være føre var. Og husk bekymringer gjør det verre. Det vil gå bra, innen året er slutt er viruset over.

Anonymkode: 5201c...7ee

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, abc123detvardet skrev:

Ja. Gråter meg i søvn hver dag av at barn i Afrika dør av sult.

Fuck, glemte at vi kun bryr oss om folk i Norge. Trist at hun kan dø, men folk dør hele tiden. Dette er en realitet i hele verden, uansett om coronaviruset herjer eller ikke. 

Ler ikke av hysteriet, men ser fortsatt på mye som hysteri, dødsfall eller ikke. 

Man må se det større bilde. Vi kan ikke drive å stenge og nekte alt mulig. Det kan gå utover psyken til folk, og mange kan miste jobben grunnet av det økonomiske. Heldigvis har vi gode ordninger i Norge, men hva med land som Kina der du må klare deg selv? Hvordan kommer det økonomiske tapet til å påvirke Kina? Kanskje flere kommer til å dø av sult enn av coronaviruset? 

Trist at hun kan dø, men folk dør hele tiden? Er greit å si helt du sitter der med ditt eget kroniske syke barn i fanget. Skal du se hen i øynene da og tenke "så dumt at du kanskje dør av dette, men folk dør jo hele tiden". Skam deg. Ufyselig!!

Anonymkode: 752c9...919

• Liker 14
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Trist at hun kan dø, men folk dør hele tiden? Er greit å si helt du sitter der med ditt eget kroniske syke barn i fanget. Skal du se hen i øynene da og tenke "så dumt at du kanskje dør av dette, men folk dør jo hele tiden". Skam deg. Ufyselig!!

Anonymkode: 752c9...919

Velkommen til realiteten, hvor folk dør hver dag. 

• Liker 11
Skrevet

De som lo høyest er de som nå roper høyest på strengere tiltak, i hvertfall er det mitt inntrykk. 

• Liker 3
Skrevet

First they ignore you. Then they laugh at you. Then they fight you. Then you win.

Ghandi

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Hentacruel skrev:

First they ignore you. Then they laugh at you. Then they fight you. Then you win.

Ghandi

Har ikke du vært blant dem som lo av eller bagatelliserte frykt for viruset? Hvorfor har du endret mening?

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, uranus said:

Har ikke du vært blant dem som lo av eller bagatelliserte frykt for viruset? Hvorfor har du endret mening?

Du burde ikke bagatellisere viruset, det kan være alvorlig for noen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Velkommen til realiteten, hvor folk dør hver dag. 

Vi har fått med oss at folk dør hver dag og at det bryr deg midt i ryggen. Du trenger ikke å repetere deg i det uendelige. Men her må tiltak til slik at ikke enda flere dør enn de som dør til vanlig.

Anonymkode: 996ca...726

• Liker 8
Skrevet

Jeg ler ikke av denne situasjonen, og forhåndsregler må jo selvfølgelig tas. Men jeg blir heller ikke hysterisk. Hvert år dør i gjennomsnitt 900 av vanlig influensa her til lands, så inntil videre er jo det vesentlig værre. Uten å kimse av corona.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Men her må tiltak til slik at ikke enda flere dør enn de som dør til vanlig.

Jeg synes nå det der også minner om repetering i det uendelige.

Anonymkode: f8ce6...acd

• Liker 1
  • Opprett ny...