Gå til innhold

Danmark stenger alle skoler og barnehager

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Myndighetene i Danmark viser lederskap og tar ansvar. Alle skoler og barnehager stenges. I utgangspunktet i 14 dager. Danmark har færre smittede enn Norge.

I Norge ser vi en Statsminister og en helseminster som er totalt fraværende og som ikke skjønner alvoret. De har begrenset seg til å fraråde ansamlinger med mer enn 500 mennesker. Legenes råd er 50.

Nå er det faktisk på tide at Norge viser ansvar og solidaritet med de svake i samfunnet. Nå må vi forstå at det må drastiske tiltak til for å få stanset dette.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/WbAxxG/danmark-stenger-alle-skoler-og-barnehager

Anonymkode: 9bb40...ff6

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig! Bedre å stenge nå; FØR alle er smittet!! 

Anonymkode: 59398...90d

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Danmark viser langt mer handlekraft enn Norge. Forbilledlig!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ei dansk side ser jeg at folk nå mobiliserer for å passe hverandres barn. 

Da er man like langt da... Folk må jo på jobb.. 

Anonymkode: f6742...a5e

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøken fjong skrev:

Enig! Danmark viser langt mer handlekraft enn Norge. Forbilledlig!

I Norge er politikerne mest opptatt av å lytte til råd.. For så vidt greit nok, hadde de bare sørget for at de som skal gi råd er nogenlunde dugelige 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tja, ikke nødvendigvis. Da blir i det minste en mindre andel mennesker smittet og ikke en hel skole. Men det er jo greit at det i så fall er foreldrenes ansvar, det er de som har valgt det. Ser det er snakk om i utgangspunktet 2 uker. Som forelder hadde jeg da tatt ferie i 2 uker, også hadde jeg heller fått en kortere/ingen sommerferie i år.

Anonymkode: f6ed6...899

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig! Håper og tror det skjer en av de første dagene. Selv om det jo medfører ulemper for oss at barna må være hjemme, så tror jeg det må gjøres. Blir så stresset av denne «vente og se»-holdningen. 

Det er stor forskjell på 3 barn som tilbringer dagen sammen, og 13, som det på mitt barns avdeling i barnehagen. Eller 23, som det fort er i en klasse. 

Anonymkode: 845f5...416

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LeneXCII skrev:

I Norge er politikerne mest opptatt av å lytte til råd.. For så vidt greit nok, hadde de bare sørget for at de som skal gi råd er nogenlunde dugelige 😂

Jeg sitter vel mer med den oppfatningen av at de er mest opptatt av å la være å høre på eksperter (les: leger). Det er åpenbart livredde for å ta for hardt i. Det hele blir bare pinlig. I Danmark stenger de skoler og barnehager, i Norge møter det opp hundrevis i begravelse til Jahn Teigen. Det er vanvittig uansvarlig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min datters barnehage har de 45 barn sammen, men de barna besøker en annen like stor avdeling hyppig. De barna igjen besøker skolebygget og klassene der. 

Får én viruset så har fort alle det. 

Anonymkode: 066e8...6f5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette som må til her til lands også. Brems ned før det er for sent. Vi må gjøre noe for å hjelpe de som står i fare for å ikke overleve viruset.

Men om politikerne klarer å dra fingern ut av rævva og faktisk få det gjort er en annen sak.

Anonymkode: b9a53...15b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her anbefaler de å holde alle barn med forkjølelsessymptomet hjemme.. Men ser jo at det er alt for mange gråsoner og utrolig vanskelig å bedømme når barnet hoster en gang eller renner litt fra nesen etter 2t tur ute 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter vel mer med den oppfatningen av at de er mest opptatt av å la være å høre på eksperter (les: leger). Det er åpenbart livredde for å ta for hardt i. Det hele blir bare pinlig. I Danmark stenger de skoler og barnehager, i Norge møter det opp hundrevis i begravelse til Jahn Teigen. Det er vanvittig uansvarlig.

Enig i det meste du sier.
Har inntrykk av at det brukes mer tid på å forklare hvorfor tiltak ikke er iverksatt enn hvorfor tiltak er iverksatt... 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Luna Llena skrev:

Vi skulle hatt en slik statsminister som viser handlekraft.

Jeg stemmer ikke sosialistisk, men akkurat nå hadde jeg faktisk foretrukket Stoltenberg som statsminister. Erna er jo helt udugelig. Faktisk så jeg kommer til å revurdere hva jeg stemmer neste høst. 

Anonymkode: 7f54e...7a4

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å ta barnet ut av skolen. Hun går i andre klasse, og jeg er hjemme i permisjon. Er det hysterisk å ta henne ut? Og har jeg lov til det?

Anonymkode: ea797...173

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Håper og tror det skjer en av de første dagene. Selv om det jo medfører ulemper for oss at barna må være hjemme, så tror jeg det må gjøres. Blir så stresset av denne «vente og se»-holdningen. 

Det er stor forskjell på 3 barn som tilbringer dagen sammen, og 13, som det på mitt barns avdeling i barnehagen. Eller 23, som det fort er i en klasse. 

Anonymkode: 845f5...416

Eller rundt 30 i en klasse.

Anonymkode: 30223...106

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I mellomtiden øker antall smittede her i Norge hvert 10 minutt og Ernas beste råd er å vaske hender og nyse i armkroken... Det er åpenbart at vi per i dag har en ledelse som ikke evner å ta en beslutning når det trengs. Istedenfor så avventer de til det blir helt nødvendig. 

Anonymkode: 235b3...bf8

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er barnet borte i to uker kan man, etter regelverket, skrive det ut av skolen. Barnevern kan også bli koblet inn pga. fravær. 

Merk: kan. På min skole følger vi kommunens anbefalinger, ergo ingen endringer i fraværsreglemement med mindre det er snakk om karantene, dette gir ikke tellende fravær. 

Anonymkode: 1ad57...b87

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å ta barnet ut av skolen. Hun går i andre klasse, og jeg er hjemme i permisjon. Er det hysterisk å ta henne ut? Og har jeg lov til det?

Anonymkode: ea797...173

Ta henne ut av skolen om du kan. Jeg tar barna mine ut fra skole og bhg i morgen. Liker de det ikke får de saksøke meg...

Anonymkode: 235b3...bf8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kunne da i alle fall stenge ungdomsskoler og VGS, der er ikke manglende barnepass et argument.

Anonymkode: 30223...106

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...