Gå til innhold

Økonomitrøbbel av Korona - hva ville du gjort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er så mange i verden som er i mye større trøbbel enn det jeg er, så dette er ikke en «sytepost», men mer en «hva ville du gjort»-post 😊

Jeg er student på sisteåret av en bachelor, og jobber ved siden av studiene. På den arbeidsplassen har jeg ikke fast prosent, så jobber litt forskjellig hver måned. Siden jeg har kunnet bestemme arbeidsmengde selv, har dette vært en flott jobb ved siden av studiene (fleksibilitet er praktisk med eksamener, innleveringer og sånt).

Fra i morgen har arbeidsplassen stengt på grunn av Korona, og jeg er uten inntekt.

Bufferkontoen måtte jeg leve av da jeg bestemte meg for å jobbe mindre for å få bedre karakterer for 1,5 år siden. Så til sommeren lever jeg «fra hånd til munn». Alle pengene jeg sparer nå går til fond.

Dette blir jo nå litt problematisk når jeg kun har 8000 i inntekt, mens jeg skal betale for bolig, billån, regninger og livet.

Som student har man ingen muligheter på hjelp fra Nav, og som «ekstrahjelp» har man ingen rettigheter gjennom jobben.

Regner med at jeg får meg en godt betalt, fast jobb innen sommeren er over, men det vil jo ikke hjelpe meg de neste månedene.

 

Så mitt spørsmål til dere er: Hva ville dere gjort i min situasjon? 🤷🏼‍♀️

 

Anonymkode: f999d...dbf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en frilansjobb ved siden av, og når jeg ferdigstiller tre av prosjektene innen slutten av denne måneden, får jeg utbetalt 7500 kr før skatt. Men den utbetalingen vil vel skje i slutten av april. Så regner med å få utbetalt rundt 4800 kr da.

TS

Anonymkode: f999d...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lever sparsommelig framover, reduserer alt så mye du kan. Det er kun noen måneder igjen til skolen er omme. 
 

Inntekt: enten selge ting du har, eller finne annen midlertidig jobb. Evt selge fond. 

Anonymkode: 4a043...419

  • Liker 5
Lenke til kommentar