Gå til innhold

Corona og hysterisk far. Igjen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg støtter far 100% både i å holde han hjemme og bruke munnbind.

Anonymkode: e9f5e...5e0

Ironi? Med tanke på at munnbind øker smittefaren hos barn?

Anonymkode: 21cd1...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor burde du holde deg hjemme, så du ikke sprer smitten i finnland

Anonymkode: 21140...008

Vi er ikke syke så det går bra. Hadde vært mer bekymra for en Oslo-tur enn å reise til Finland

Anonymkode: 8efe0...a83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer helt an på hva du jobber med.

Anonymkode: 21cd1...4b2

Vi har ikke reiseforbud og da gjør jeg som jeg vil, innenfor lovens grenser, når jeg har fri😊

Anonymkode: 8efe0...a83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke reiseforbud og da gjør jeg som jeg vil, innenfor lovens grenser, når jeg har fri😊

Anonymkode: 8efe0...a83

Som sagt, det kommer helt an på hva du jobber med. Du kan selvsagt reise, men tenk deg godt om. 

Anonymkode: 21cd1...4b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg støtter far 100% både i å holde han hjemme og bruke munnbind.

Anonymkode: e9f5e...5e0

Feilbruk av munnbind gir økt risiko for smitte. 

Barn feilbruker alltid munnbind. De vil da ta seg mer til ansiktet enn uten. 

Anonymkode: d7aa6...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jobben har ikke styringsrett over min fritid. 

Anonymkode: 8efe0...a83

De kan nekte deg å komme tilbake.

Anonymkode: f56f6...66b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De kan nekte deg å komme tilbake.

Anonymkode: f56f6...66b

Har mulighet for hjemmekontor så det går nok fint😊

Anonymkode: 8efe0...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her lever vi som normalt. Jobb, skole, aktiviteter, var i badeland på søndag og kino i går. Gidder ikke legge begrensninger på livet før vi må. Til helgen drar vi til Finland og kjører ski. 

Blir vi syke tar vi det derfra👍😊

Anonymkode: 8efe0...a83

Håper du er like tøff når noen i din nære familie og/eller omgangskrets blir alvorlig syke og kanskje dør. 

Blir kvalm av sånne som deg. "Gidder ikke"??? 

Skjønner du virkelig ikke alvoret? Leser du ikke nyheter? 

Anonymkode: 9af5b...a03

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så farlig for barn heldigvis :) 

Anonymkode: 909dd...c82

Like farlig for alle så lenge immunforsvaret ditt er svekket.

Anonymkode: c36ee...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her lever vi som normalt. Jobb, skole, aktiviteter, var i badeland på søndag og kino i går. Gidder ikke legge begrensninger på livet før vi må. Til helgen drar vi til Finland og kjører ski. 

Blir vi syke tar vi det derfra👍😊

Anonymkode: 8efe0...a83

Egoist, blir dere syke så kan smitten ta livet av noen andre!

Anonymkode: c36ee...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De får vel permanent arrvev på lungene de som alle andre, som igjen sannsynligvis fører til et kortere liv, selv om de ikke dør som barn. Forøvrig er årets influensa, som er på sitt verste nå, spesielt ille for barn og unge. Skulle de være så uheldige å få både corona og influensa samtidig, vil de sannsynligvis bli svært alvorlig syke.

Anonymkode: cfe63...912

Ja den influensaen hadde vi i første halvdel av februar og det var heftige greier!!!!!!!!! 😬

Anonymkode: c36ee...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jobben har ikke styringsrett over min fritid. 

Anonymkode: 8efe0...a83

I helsevesenet kan du bli nektet f.eks. utenlandsreise. 

Anonymkode: c36ee...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva med oss hvor hjemmekontor ikke er en mulighet. Selv er jeg sykepleier og far jobber offshore. 

Kunne kanskje fått max 2 til 3 uker ferie, men hva hjelper det når det vil være enda flere smittede om 3 til 4 uker, og man da vil ha større risiko for smitte. 

Denne pandemien kan vare opptil 3- 4 år. Hvor lenge blir dere å unngå kontakt med familie og holde barna isolert fra sosial kontakt? 

Anonymkode: d7aa6...594

Jeg ser den.  Samtidig tenker jeg at jo flere som kan være i hjemmekontor og holde barna sine hjemme fra skole/barnehage, dess mindre smitte i samfunnet.   At vi slik bidrar til å unngå den toppen av behandlingstrengende som alle er redd for. 

Anonymkode: 8993b...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir så sint. Det må være mulig å høre, akseptere og godta råd du får fra nasjonale myndigheter og fagpersoner selv om du ikke er enig. Jeg er intensivsykepleier og vet at mest sannsynlig vil jeg ikke få en fridag før i 2021. Påske er avlyst, sommerferie mest sannsynlig og. Det er forespeilet lange vakter på jobb, og travle vakter som vil kreve ekstraordinært av oss, både faglig, etisk og psykisk. Kos på skiferie - håper du sender en tanke til de som ofrer fritid og sin egen og sin families helse! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Allicia skrev:

Jeg blir så sint. Det må være mulig å høre, akseptere og godta råd du får fra nasjonale myndigheter og fagpersoner selv om du ikke er enig. Jeg er intensivsykepleier og vet at mest sannsynlig vil jeg ikke få en fridag før i 2021. Påske er avlyst, sommerferie mest sannsynlig og. Det er forespeilet lange vakter på jobb, og travle vakter som vil kreve ekstraordinært av oss, både faglig, etisk og psykisk. Kos på skiferie - håper du sender en tanke til de som ofrer fritid og sin egen og sin families helse! 

Helt enig med deg. All ære til deg og alle andre som står på i helsevesenet! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et barnehagebarn og en relativt nyfødt baby, og barnehagebarnet går i barnehagen så lenge det ikke blir besluttet at den bør stenge og vi ikke er syke. Vi har droppet barnets fritidsaktivitet, og drar på skogstur med boller og kakao i helga, ikke inn til Oslo for å ta t-banen eller lignende. Vi vil unngå å ta med smitte til barnehagen, eller å spre smitte som barnet evt. får i barnehagen. Vi er ekstra nøye med håndhygiene, men det hadde vi uansett vært mtp. babyen og f.eks. RS-virus. 

Jeg skjønner at faren her er redd. Hvis det handler om at han er bekymret for barnet, kan det kanskje hjelpe ham å se statestikk over hvem som blir alvorlig syke og dør av corona (ingen døde under 9 år). Samtidig mener jeg at det er viktig å tenke på de som er i risiko, og bidra til å begrense hvor mange som blir smittet på en gang. Det er nok umulig å stoppe viruset, men vi får håpe at vi kan spre belastningen på helsevesenet utover så alle som trenger det får hjelp. Og at vi får beskyttet de som er mest utsatte mest mulig. 

Anonymkode: 7b832...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

×
×
  • Opprett ny...