Gå til innhold

Er du redd for coronaviruset?

AnonymBruker

Redd  

117 stemmer

1. 1. Redd

• Ja
      70
    • Nei
      46

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eller ser du på det som hysteri og tar alt med knusende ro?

Anonymkode: 7d55c...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Urolig: ja - hysterisk: nei 

mer urolig i dag enn forrige uke. Men skal ikke hamstre, bare fortsette å ta forholdsregler. Universitetet jeg går på stenger og avlyser ganske mye, så det blir hjemmestudioet frem til påske. Kommer til å leve slik jeg pleier - med antibacen i veska når jeg ferdes offentlig. 

Anonymkode: d3719...91f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke så redd for selve viruset, men hvordan det påvirket samfunnet .

Anonymkode: 9e9e1...0e4

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd, men ikke hysterisk. Dvs jeg skremmes av det jeg leser. Jeg er redd for de rundt meg. Og redd for å bli syk selv. Jeg hadde overholdt karantenen nøye om jeg ble satt i en og synes mange tar for lett på det. Men jeg hamstrer ikke et tonn med mat og murer meg inne. Prøver å finne en sunn balansegang

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er jeg ikke redd for coronaviruset. Jeg er ung og har god helse, så dersom jeg skulle bli smittet tviler jeg på at jeg vil bli livstruende syk.

Jeg tenker derimot at det ikke nødvendigvis er et «hysteri» rundt coronaviruset. Ja, enkelte overskrifter og oppdateringer kunne VG og Dagbladet spart seg for, men når det kommer til diverse tiltak (karantene, avlysning av arrangementer o.l.) er det innafor. Man må tenke på de eldre og de med dårlig immunforsvar - det å få viruset vil for disse gruppene være potensielt livstruende. 

Endret av leonie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke så redd for min egen del, men for min kjære bestemor, for andre jeg vet har ulike helseplager...

Anonymkode: a1140...538

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke redd for selve viruset eller sykdommen for meg, ungene eller min familie. Men jeg er bekymret for hvordan redselen begynner å ta over for fornuften for andre i Norge. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, leonie skrev:

Personlig er jeg ikke redd for coronaviruset. Jeg er ung og har god helse, så dersom jeg skulle bli smittet tviler jeg på at jeg vil bli livstruende syk.

Jeg tenker derimot at det ikke nødvendigvis er et «hysteri» rundt coronaviruset. Ja, enkelte overskrifter og oppdateringer kunne VG og Dagbladet spart seg for, men når det kommer til diverse tiltak (karantene, avlysning av arrangementer o.l.) er det innafor. Man må tenke på de eldre og de med dårlig immunforsvar - det å få viruset vil for disse gruppene være potensielt livstruende. 

Men hva om du er involvert i en ulykke og all kapasiteten er sprengt pga corona? Du kan risikere å ikke få hjelp selv ved alvorlige skader.

Anonymkode: fa7e2...992

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest middagshøyden

Jeg er ikke redd for min egen del helsemessig, men føler jeg har ansvar overfor de som er i risikogruppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er litt redd for viruset siden jeg er i en utsatt gruppe og får luftveisinfeksjoner i hytt og pine. 

Jeg er mest bekymret for effekten på samfunnet generelt, spesielt dersom det blir en langvarig situasjon.

Anonymkode: 394e9...a4c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er svært redd for mine alvorlig syke pasienter, men for meg selv er jeg ikke redd. 

Anonymkode: 11ac2...269

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Er ikke redd for å bli syk selv, men er litt bekymra for effektene dette kan ha på samfunnet generelt (som en annen påpeker kan dette gjøre at helsevesenet får for lite kapasitet til alt annet). Er også bekymra på vegne av de jeg kjenner som er i risikogruppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er litt bekymret siden jeg er i risikogruppe. Ikke veldig høy risiko tror jeg, men man vet jo aldri...

Anonymkode: c88a0...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overhode ikke redd, men tar likevel forholdsregler for å unngå spredning om jeg skulle komme borti viruset. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke redd for viruset men blir stressa av at de rundt meg er hysteriske.

Anonymkode: 098f8...101

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd i den forstand - men jeg følger alle forhåndsregler som er, og holder meg unna folk - så langt det lar seg gjøre. Blir nok ikke å besøke mamma på en stund, siden hun har kreft. Holder avstand en stund fremover. 

Er mer skremt over dårlig håndhygiene hos folk generelt, og har faktisk begynt å si fra til folk som går fra toaletter uten å vaske seg.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Redd for min egen del,redd for familie,venner,naboer. Trist fordi mange kommer til å dø. Redd for ringvirkninger: kriminelle svin som utnytter sånn situasjoner, langvarige konsekvenser som har jeg et sted å bo og mat etter dette. osv. Jeg er kjempe-redd, jeg er skremt ut av mitt gode skinn og er ganske så sikker på at dette er det verste som kommer til å hende meg i mitt liv. Hvis jeg overlever.

Anonymkode: 1bf61...4aa

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest bekymret for hvordan vårt helsevesen skal takle den trøkken som vil komme. Vi blir nødt til å gjøre det vi kan for å begrense smitte. Det hjelper ikke at mange fint kan tåle å bli bittelitt syke - når andre blir så syke at de trenger sykehusinnleggelse. Sykehus har ikke ubegrenset kapasitet og helsepersonell kan også bli smittet eller bli satt i karantene. Hvis skoler og barnehager stenger, må folk i helsevesen være hjemme med barn osv. Med fulle sykehus risikerer vi at folk med andre sykdommer ikke får hjelp osv osv. Dette handler om mye mer enn at du og jeg kan bli smittet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei jeg er ikke redd. Jeg er i risikosonen og tar mine forhåndsregler, men jeg kommer ikke til å slutte å gå ut eller være rundt mennesker.

Anonymkode: bf0df...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for å bli syk selv, men jeg er redd for å bære på symptomer uten å merke det selv. Er redd for å smitte andre. 

Også er jeg redd for fremtiden over hvor mye viruset kan påvirke alt det andre. Feks mattilførsel, arbeidsledighet osv. 

Det jeg er mest bekymra for akkurat nå er de som ikke gidder å forholde seg til karantenen. De som har fått beskjed om å sitte i karantene, men ikke overholder den. Det kan være farlig for mange enkelte mennesker. Synes det rett og slett er egoistisk 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...