Gå til innhold

Sint og skuffet fordi jeg ikke kan bli testet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle som som har symptomer kan testes, og en test hjelper jo heller ikke på noe måte.

Har man symptomer som kan være forkjølelse, halsbetennelse, influensa, eller covid-19 så blir man hjemme. Er du ikke frisk etter 3 egenmeldingsdager ringer du legen og sier du må ha sykemelding. Man utsetter ikke andre for potensiell smitte!

Sier legen nei til sykemelding, så ring privat lege, legevakt eller kommunelegen.

Anonymkode: 83e80...8db

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Hvem er det i såfall? De som har rett på testing er de som har vært utenlands eller sammen med andre smittede. 

Anonymkode: 83809...04f

Det vet jeg ikke,  men det er flere tilfeller nå hvor smitten er ukjent og fra Norge. Så folk som ikke har reist eller med kjent støttekontakt er testet.

Anonymkode: b6c24...c35

AnonymBruker
Skrevet

Jeg visste ikke at det var sånn at "vanlige folk" ikke kunne teste seg.. jeg har også fått vondt i halsen og har dett nese, og føler meg uggen så jeg har tenkt på at jeg kanskje burde gjøre det. men jeg har jo bare vert i Norge så da går det ikke an? 

Anonymkode: 6312d...2c9

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man utsetter ikke andre for potensiell smitte!

Anonymkode: 83e80...8db

Ikke alle bor aleine, så man utsetter folk også på hjemmefronten. 

Anonymkode: 6312d...2c9

Skrevet

Ring fastlegen og be om en sykemelding om fastlegen mener du ikke skal på jobb. om fastlegen ikke gir sykemelding går du på jobb som vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig vært igjennom en helt vanlig influensa og mye forkjølelse går også, så det er mest sannsynlig det du har. Svært få er smittet av corona pr. idag. Uansett skal man ikke gå på jobb, ihvertfall ikke på et sykehjem, om man har influensa. Eldre mennesker kan dø av en vanlig influensa.

Anonymkode: 518de...a25

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, Paradoxx skrev:

Helsevesenet koker nå, kan du gjette hvorfor? Jo fordi alle som er forskjøla ringer inn og skal teste seg, derfor må de prioritere å teste de som faktisk har vært i et av de største smittelandende.

Norge er et  av de største smittelandene .

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forkjølelse er da ikke noe symptom på Corona? 

Anonymkode: c387e...c0b

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Bare si du har feber så får du sykemelding. 

Si du har snakket med en italiensk turist på pub så får du karantene. 

Hvor tafatt går det an å være?

Ja, kom igjen. La alle påberope seg Corona. Veldig ansvarlig og samfunnsnyttig. Har alle mistet hodet eller? 

Anonymkode: 0a58d...fcc

• Liker 2
  • Opprett ny...