Gå til innhold

Sint og skuffet fordi jeg ikke kan bli testet

Anbefalte innlegg

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du selv er syk, så bruker du vel egenmelding?

Vannkopper gjelder vel barn, og da brukte du vel «sykt barn»-dager?

Er man syk så holder man seg hjemme!

Anonymkode: 17dd3...96b

Men jeg er jo ikke "syk" litt ekkel i halsen og hoster bittelitt. Har en sånn type sjef som synes dette er hysteri... 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Jegogduogvito skrev:

Men jeg er jo ikke "syk" litt ekkel i halsen og hoster bittelitt. Har en sånn type sjef som synes dette er hysteri... 

På et sykehjem?

Anonymkode: b58f1...550

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Jegogduogvito said:

Hvis du har egenmeldingsdager igjen ville jeg brukt dem nå. Sjefen har uannsett ikke noe med å spørre om detaljer når du sier du må være hjemme pga. du er syk. Vi har alle et ansvar og om sjefen din er dust så får du ta ansvar og følge retningslinjene.

Anonymkode: e741b...1ba

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På et sykehjem?

Du ville blitt overasket over hva slags folk som jobber på sykehjem! Jeg blir fortsatt ledd av på jobb som synes dette er ubehagelig

• Liker 5
Skrevet
1 hour ago, Jegogduogvito said:

Har ikke ubegrenset med sykedager! Måtte bruke mange i januar pga noro og vannkopper...

Og det er derfor virusene florerer. Det er dette sykedager, egenmelding og sykemelding er til for. Hvorfor spare på dem? Håper du på mer alvorlig sykdom? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Jegogduogvito skrev:

Dette er en fellesdugnad og du må ta din del av jobben uavhengig av om sjefen er en dust. Vær hjemme til hosten har gitt seg.

Anonymkode: 2e167...913

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og når egenmelding er brukt opp? Når legen ikke vil gi sykemelding? Hva da? 

Ts

Anonymkode: 83809...04f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Instruks ang. sykehjem:

Pårørende, besøkende og ansatte

Vi anbefaler at dersom du har feber, hoste eller har andre luftveissymptomer som ved koronainfeksjon (covid-19) eller influensa, skal du ikke besøke beboere uten nærmere avtale. Det samme gjelder dersom du i de siste 14 dagene har:

• Vært i områder med utbredt spredning av koronainfeksjon (covid-19)
  • Hatt nærkontakt med person som har fått påvist koronainfeksjon (covid-19)

Dersom besøk ikke kan unngås, må avdelingen hvor pasienten/beboeren er først kontaktes per telefon, slik at nødvendige smitteverntiltak kan iverksettes.

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/helsepersonell/sykehjem-og-smittevern-mot-covid-19/

Meg som du siterte her. Jeg jobber på skole. Begynner jo å bli litt nervøs, siden jeg er forkjøla. Men har ikke vært utenlands. 

Anonymkode: 5b1dd...c1b

Skrevet

Er det noen reell fare for at du har blitt smittet på noe vis? Langvarig forkjølelse har herjet siden før jul, og mange har blitt midlertidig friske for så og bli syke igjen. Har du vært i kontakt med fastlegen nå?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Meg som du siterte her. Jeg jobber på skole. Begynner jo å bli litt nervøs, siden jeg er forkjøla. Men har ikke vært utenlands. 

Alle skal være hjemme uavhengig av om de har vært i utlandet. Dette påpekte helsemyndighetene kraftig uten debatten i går på nrk. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Jegogduogvito skrev:

Du ville blitt overasket over hva slags folk som jobber på sykehjem! Jeg blir fortsatt ledd av på jobb som synes dette er ubehagelig

Jeg skjønner at dere gjerne er underbemannet i utgangspunktet, men sjefen din burde lese denne: https://www.businessinsider.com/coronavirus-deaths-washington-nursing-home-outbreak-2020-3?r=US&IR=T

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kort sagt:

Jag var forkjøla. Ble bedre og følte meg nesten frisk. Nå, 2 dager etterpå har jeg vondt i hals og hode og snufser og hoster igjen. Er det noe nytt, er det det samme? 

Og ikke minst; jeg har så lyst å få lov å testes for corona, men det får man jo ikke om man ikke har vært og reist. 

Blir så sur over at jeg har strenge krav og forventninger til meg for å dra på jobb og levere barn i barnehagen. Det snakkes mye om at man liksom skal holde seg hjemme når man er forkjøla. Men når det ikke "tillates" av samfunnet å holde seg hjemme, så blir smitte spredd. 

Jeg synes det er så dritt! Noen MÅ gå på jobb og kan ikke ta ut egenmelding, nærmest streike, og man får ikke sykemelding for forkjølelse. Til og med ikke nå, når forkjølelse og corona ligner. Og ikke vil de teste. 

Så hva søren gjør man da? Føler viruset ikke blir tatt seriøst nok av fastleger og de som kan teste folk. De har jo bare så og så mange tester, så jeg skjønner at ikke alle kan få. Men alle med symptomer burde få!! 

Bare si du har feber så får du sykemelding. 

Si du har snakket med en italiensk turist på pub så får du karantene. 

Hvor tafatt går det an å være?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle skal være hjemme uavhengig av om de har vært i utlandet. Dette påpekte helsemyndighetene kraftig uten debatten i går på nrk. 

Da burde vel arbeidsplassen eller kommunen komme med uttalelse om dette? Jeg studerer ved siden av jobb, og fått beskjed om at de avlyser fysiske forelesninger. Ikke hørt noe fra jobb. Satt og hostet i lunsjen i dag, en kollega ble litt stresset og lurte på om jeg hadde corona 😅. Sjefen sa ingenting om at jeg måtte holde meg hjemme. Selv om jeg fortalte at jeg hadde vært i kontakt med en venn som nå er i karantene. Vet ikke om vennen min har corona da, men hn ble testet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, abrasiveRefraction said:

Bare si du har feber så får du sykemelding. 

Si du har snakket med en italiensk turist på pub så får du karantene. 

Hvor tafatt går det an å være?

Om alle skal gjøre som du foreslår, så nesten alle med forkjølelse lyve og si de har vært borti turister. Det ødelegger faktisk også statistikken de har for å tracke ned hvor smitte kommer fra. Om alle skulle gjøre sånn, ville det sett ut som alle sosialiserte med italienere, mens den kamuflerte sannheten var at smitten nå er helt på avveie. 

Nettopp fordi den er på avveie synes jeg at det burde blitt tatt noen offentlige grep. Leger som sykemeldte ved symptomer feks. 

Legen min er et sta, gammelt esel som synes dette er hysteri, og tar det ikke seriøst. 

Så jeg spør igjen, jeg. Hva skal man gjøre når man har brukt opp sykedager og egenmelding for seg selv og barna, og legen ikke vil sykemelde. 

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Bonito said:

Er det noen reell fare for at du har blitt smittet på noe vis? Langvarig forkjølelse har herjet siden før jul, og mange har blitt midlertidig friske for så og bli syke igjen. Har du vært i kontakt med fastlegen nå?

Reell fare vil jeg påstå at det er når jeg bor like ved Oslo og har vært masse i byen der. Der er det ute av kontroll. 

Jeg ringte koronatelefonen for en stund siden nå, og de sa at det var ikke mulig å vite om man har corona eller en forkjølelse. Så hvorfor kan ikke alle bli testet da? Så vet man. Eller om de ikke kan teste, kan barnehager og skoler plis bli stengt så folk blir tvunget til å ta stilling til dette og ta noen grep? (også leger og de som ikke bryr seg om dette) 

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Reell fare vil jeg påstå at det er når jeg bor like ved Oslo og har vært masse i byen der. Der er det ute av kontroll. 

Jeg ringte koronatelefonen for en stund siden nå, og de sa at det var ikke mulig å vite om man har corona eller en forkjølelse. Så hvorfor kan ikke alle bli testet da? Så vet man. Eller om de ikke kan teste, kan barnehager og skoler plis bli stengt så folk blir tvunget til å ta stilling til dette og ta noen grep? (også leger og de som ikke bryr seg om dette) 

Ts

De tester jo folk som ikke har reist. Om ikke ville vi ikke hatt tilfellene med ukjent smitte.

Anonymkode: b6c24...c35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

De tester jo folk som ikke har reist. Om ikke ville vi ikke hatt tilfellene med ukjent smitte.

Anonymkode: b6c24...c35

Hvem er det i såfall? De som har rett på testing er de som har vært utenlands eller sammen med andre smittede. 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg spør igjen, jeg. Hva skal man gjøre når man har brukt opp sykedager og egenmelding for seg selv og barna, og legen ikke vil sykemelde. 

Ts

Sjefen din er en dust som ikke bryr seg om smitten, legen din er en dust son ikke bryr seg om smitten, kollegaene dine er duster som ikke bryr seg om smitten.... og du har allerede brukt opp alle sykedager og syktbarn-dager. Noe sier meg at du kanskje er litt VEL ivrig på å få noen dager fri....?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva vil det gi deg å få testet for Corona da? Du får jo bare en bekreftelse, du blir jo ikke sykere eller friskere av å få testet?

følg myndighetenes retningslinjer og hold det hjemme, bruk sunn fornuft:)

Anonymkode: b6849...aae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva vil det gi deg å få testet for Corona da? Du får jo bare en bekreftelse, du blir jo ikke sykere eller friskere av å få testet?

følg myndighetenes retningslinjer og hold det hjemme, bruk sunn fornuft:)

Anonymkode: b6849...aae

Det er jo å holde meg hjemme jeg ikke kan............. Har brukt mye tid på å forklare hvorfor det blir et problem for mange. Den sunne fornuften blir overstyrt av myndighetene som ikke tar grep. 

• Opprett ny...