Gå til innhold

Hva skjer om jeg reiser nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis jeg reiser til Tyrkia, nektes jeg da å komme tilbake til Norge og hva skjer da? Hvem skal sørge for at jeg har sted å bo? 
Vurderer å dra før det blir stengt alt sammen. Er bedre å ikke ha mulighet å komme til Norge igjen enn omvendt :( 

Anonymkode: ee72a...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan selvsagt reise tilbake, Tyrkia er jo heller ikke sterkt rammet. Alt blir jo ikke stengt, det blir restriksjoner på reise i noen uker/måneder.

Anonymkode: bc8b0...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Driver du å maser om Tyrkia igjen? Hvor mange tråder skal du starte om dette?

Anonymkode: c1ecc...ce5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, LeneXCII skrev:

Verste scenario er vel at du må i karantene når du kommer hjem 

Da vil jeg og andre ikke merke forskjell. Depresjon satte meg i karantene 😛 men der nede da? Kan man bli satt i karantene der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da vil jeg og andre ikke merke forskjell. Depresjon satte meg i karantene 😛 men der nede da? Kan man bli satt i karantene der? 

Hvis det bryter ut på hotellet ditt kan det selvsagt skje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kommer inn igjen i Norge, men de vil nok sperre for turister snart. Du kan også risikere at flyselskapet ditt kansellerer avganger og da blir det vanskeligere å komme seg hjem.

Anonymkode: 1317a...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree

Når WHO erklærer en pandemi, ønsker at landene tar mer drastiske tiltak. Følg anbefalingene fra regjeringen i landet ditt. Uten spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drar du nå då fortjener du å havne i kaos. 

Anonymkode: 5eec5...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer inn igjen i Norge, men de vil nok sperre for turister snart. Du kan også risikere at flyselskapet ditt kansellerer avganger og da blir det vanskeligere å komme seg hjem.

Anonymkode: 1317a...a85

Hva skjer om jeg ikke skulle komme meg hjem da? Med tanke på bosted og dekking av dette. Nei jeg skal ikke dra i håp om at Norge dekker utgiftene mine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer om jeg ikke skulle komme meg hjem da? Med tanke på bosted og dekking av dette. Nei jeg skal ikke dra i håp om at Norge dekker utgiftene mine

Du må dekke det selv. Ingen betaler hotellferien din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi rett på å få tilbake pengene for fly og hotell? Jeg er student, og hadde skrapt sammen penger for å få til turen. Vil jo ikke reise nå og risikere spredning av smitte, men for økonomien min er dette krise. Betalte heldigvis med kredittkort, men merket meg den vage formuleringen om oppfordring til ikke å reise. Den utløser vel ingen rett til å få erstattet pga avbestilling av tur. 

Mvh skuffet student

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, Kala skrev:

Har vi rett på å få tilbake pengene for fly og hotell? Jeg er student, og hadde skrapt sammen penger for å få til turen. Vil jo ikke reise nå og risikere spredning av smitte, men for økonomien min er dette krise. Betalte heldigvis med kredittkort, men merket meg den vage formuleringen om oppfordring til ikke å reise. Den utløser vel ingen rett til å få erstattet pga avbestilling av tur. 

Mvh skuffet student

Fikk nettopp melding av baken. Hvis reisen din er til et sted som det ikke er frarådet å reise så kan du dra. Hvis du bestilte turen før det ble fare der har du krav på pengene tilbake. Bestiller du tur til risikoområder nå får du ikke tilbake 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte ved utbruddet start i Kina, så før det var noen fare andre steder. Denne uken stengte landet ned skoler og kulturinstitusjoner, slik som Norge gjorde i dag. Rart banken sier det når myndighetene oppfordrer sterkt til ikke å dra. Men håper det du sier om tilbakebetaling stemmer. Eller om det blir muligheter til å utsette turen his fly-, og hotellselskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

– Jeg vil råde nordmenn som nå er i utlandet, hvis de har behov for å komme hjem, at de kommer hjem raskt. Det er usikkert om flytrafikken i Europa vil være åpen fremover, sier helsedirektør Bjørn Guldvog

All flytrafikk blir nok stengt.

Anonymkode: 1c070...cbf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WHO har erklært pandemi, https://sml.snl.no/pandemi og Norge setter for en gang skyld inn drastiske tiltak for å begrense smittespredning..Ts tenker på å reise.. Hallo?

Endret av Agatha Spinatha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Kala skrev:

Bestilte ved utbruddet start i Kina, så før det var noen fare andre steder. Denne uken stengte landet ned skoler og kulturinstitusjoner, slik som Norge gjorde i dag. Rart banken sier det når myndighetene oppfordrer sterkt til ikke å dra. Men håper det du sier om tilbakebetaling stemmer. Eller om det blir muligheter til å utsette turen his fly-, og hotellselskapet

Det var reiseforsikringen min altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...