Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives egentlig ikke i Norge... Jeg liker ikke samfunnet, folkene synes jeg ikke er noe hyggelige eller til å stole på (er norsk btw)

hva skal jeg gjøre? er så ulykkelig her... passer ikke inn heller.

men jeg har dårlig helse, så er ikke bare å flytte... er så lei meg idag... vet ikke hva jeg skal gjøre mer :(

føler meg fanget..

Anonymkode: a0f74...897

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tyrkia?

Anonymkode: 61e54...6dd

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

er en kvinne i tjueårene btw.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dra, flytt, eller aksepter at landet du bor i faktisk er til god nytte for deg.

Fanget? Hvis det virkelig er såå ille her, så kan du vel bli transportert på et eller annet vis?

Jeg liker ikke folk som klager over landet vårt, men samtidig drar nytte av det.

Anonymkode: f4608...721

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tyrkia?

Nei, kunne ikke tenkt meg der heller..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives egentlig ikke i Norge... Jeg liker ikke samfunnet, folkene synes jeg ikke er noe hyggelige eller til å stole på (er norsk btw)

men jeg har dårlig helse, så er ikke bare å flytte... er så lei meg idag... vet ikke hva jeg skal gjøre mer :(

føler meg fanget..

Hva med og flytte til Spania? 

Anonymkode: bd5b8...b4b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives heller ikke i Norge. Er redd for å bli værende her pga dette viruset. Toppen av utakknemlighet kanskje. Der ute mister folk sine nærmeste, sulter. Her er jeg misfornøyd med å være i kjedelige norge

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

føler meg fanget..

Tja.. vi folkene du ikke liker betaler jo for helsetjenestene dine. Så vi kan jo ikke være så forferdelig?

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Dra, flytt, eller aksepter at landet du bor i faktisk er til god nytte for deg.

Fanget? Hvis det virkelig er såå ille her, så kan du vel bli transportert på et eller annet vis?

Jeg liker ikke folk som klager over landet vårt, men samtidig drar nytte av det.

Hva forventer du at folk skal gjøre da? Du kan ikke nekte for at Norge er et veldig materialistisk og 'spesielt' samfunn ... folk som drar nytte er likevel oppvokst her... Men de har kanskje aldri funnet sin plass... Det er lett å føle seg nedfor.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er bare å pakke snippsekken og flytte det! Verre er det ikke.

Anonymkode: d6cad...639

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva med og flytte til Spania? 

Anonymkode: bd5b8...b4b

Jeg liker folkene der, men jeg tåler ikke så godt ekstrem varme, blir så sløv..

Skrevet
Akkurat nå, Grandidosa83 skrev:

Tja.. vi folkene du ikke liker betaler jo for helsetjenestene dine. Så vi kan jo ikke være så forferdelig?

Åh herregud. Dere gjør ikke det for å være snille. Det er egen sikkerhet for «plutselig er det du som trenger det, da er det bra med et system vi betaler skatt» ;) 

dessuten blir man jo bare sett ned på om man blir syk. Er jo bare å se på drittslenging en her om syke

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva forventer du at folk skal gjøre da? Du kan ikke nekte for at Norge er et veldig materialistisk og 'spesielt' samfunn ... folk som drar nytte er likevel oppvokst her... Men de har kanskje aldri funnet sin plass... Det er lett å føle seg nedfor.

Hvilket land sammenligner du med? Hvor er det et mindre materialistisk og "spesielt"?

Jeg forventer et snev av takknemmlighet over landet og folket som gjør at du, jeg og alle andre har et så velfungerende og trygt samfunn rundt oss. Særlig når man drar mer nytte av det enn andre personer, som for eksempel når vi er/blir syke og støtter oss dermed tungt på velferdsstaten. Da synes jeg ikke man skal klage så alt for mye, i hvert fall når man ikke gidder å gjøre noe med det. Som å bli politiker, eller flytte ut av dette fæle, fryktelige landet.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trives heller ikke i Norge. Er redd for å bli værende her pga dette viruset. Toppen av utakknemlighet kanskje. Der ute mister folk sine nærmeste, sulter. Her er jeg misfornøyd med å være i kjedelige norge

Huh? Kanskje jeg misforstod, du er redd for å bli syk her?

Eller er du misfornøyd med at folk er ''kjedelige'' som du skriver? Jo, kanskje det også... Men det er ikke det som gjør meg trist.. Det er at folk stiller så lite opp... jeg spør ikke om mye heller ,men opplever faktisk at aldri noen stiller opp når jeg faktisk tørr ta opp motet.

Gjest Familytree
Skrevet

Jeg liker folkene der, men jeg tåler ikke så godt ekstrem varme, blir så sløv..

Du må forstå at du må ofre noe for å ha noe. Hvis du vil føle deg bra, må du tåle varmen.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, BiancaWhite skrev:

Åh herregud. Dere gjør ikke det for å være snille. Det er egen sikkerhet for «plutselig er det du som trenger det, da er det bra med et system vi betaler skatt» ;) 

dessuten blir man jo bare sett ned på om man blir syk. Er jo bare å se på drittslenging en her om syke

Nettopp...

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

føler meg fanget..

Men du nyter godt av godene fra Norges NAV eller ? 

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, BiancaWhite skrev:

Velferdsstaten hadde ikke eksistert hadde ikke de fleste ressurssterke vært villig til å betale for de mindre heldige. Men klart; jeg vil jo ikke betale for noen som synes det er forferdelig å være rundt meg og mine.

Hvis man ikke takler diskusjon om velferdsordninger må man ta seg en bolle.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket land sammenligner du med? Hvor er det et mindre materialistisk og "spesielt"?

Jeg forventer et snev av takknemmlighet over landet og folket som gjør at du, jeg og alle andre har et så velfungerende og trygt samfunn rundt oss. Særlig når man drar mer nytte av det enn andre personer, som for eksempel når vi er/blir syke og støtter oss dermed tungt på velferdsstaten. Da synes jeg ikke man skal klage så alt for mye, i hvert fall når man ikke gidder å gjøre noe med det. Som å bli politiker, eller flytte ut av dette fæle, fryktelige landet.

Har jeg skrevet at landet er kjempe fælt og fryktelig?

Vel, du kan jo se hvordan befolkningen har valgt å reagere på dette viruset... Det sier jo en del.

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet

Finnes det et sted som er bra nok for deg da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...