Gå til innhold

Jeg klarer ikke dette landet mer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, rebony said:

Hvorfor blir alle så triggered med en gang noen sier noe negativt om Norge som et land? Må da være ok å bo her og samtidig få lov til å synes landet her er drit kjedelig?! Ja, vi er heldige! Ja, landet her er trygt! MEN jeg skjønner godt hvorfor folk er dritt lei livet her, oh kanskje føler seg ensomme i dette kalde landet, for nordmenn er kalde, det er ikke til å nekte på. Det er lite å finne på her generelt, det er vanskelig å bli kjent med nye folk, det er vanskelig å føle seg inkludert i et samfunn hvor ingen snakker med hverandre.

Og skjerp dere folkens, gi faen i de «jeg betaler skatt fordi du er syk hvordan våger du!!!!» kommentarene deres, det er så sinnsykt lavmål å skrive sånt, jeg vil spy av dere. Hvorfor tråkke på folk som er syke og dårlige?! Bare fordi noen sier at de kjeder seg i landet ditt?! Herregud, jævla patrioter ass. 

Det er helt greit å klage, men jeg tenker at flere av klagerene hadde hatt bedre av å røske opp i livene sine der de bor, så hadde de hatt mindre å klage over.... Kjedelige folk har kjedelig liv, rett og slett! Og de blir ikke mindre kjedelige folk av å flytte til Spania, de blir bare kjedelig i et annet land... 

Og etter å ha bodde i over ti år i utlandet selv, så synes jeg faktisk ikke at nordmenn nødvendigvis er så kalde heller. Vi har kanskje ikke følelsene utenpå, men vi er generelt ærlig og redelige og det skal man jaggu ikke undervurdere verdien av. 

Anonymkode: 01abc...65f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Veldig interessant å lese om Portugal som land... Men må vel ta turen for å få noe som helst inntrykk først : )

 

Jeg synes ikke Spanjoler var så høye i hatten? Men jeg har ikke vært i Barcelona...

Anonymkode: a0f74...897

Det er litt som å sammenligne Norge og Sverige, hvor Sverige alltid har vært litt mer "fine på det", mens Norge litt mer gammeldagse. Portugal, Spania, Italia og Frankrike har "Svenske-danske-norske-vitser" sånn som oss, landene og folket er jo forskjellige liksom. ;) Tror du ville likt deg flere steder jeg.

Jeg liker meg stort sett over alt hvor jeg besøker i Europa jeg, har lite dårlig å si om de fleste europeiske land for å være helt ærlig, men alle har jo sitt, slik som her i Norge.

Anonymkode: 0fbe1...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker folkene der, men jeg tåler ikke så godt ekstrem varme, blir så sløv..

Anonymkode: a0f74...897

Da får du flytte til et land med kaldere klima. Feks. Danmark eller Sverige. Jeg skjønner jo at du ikke trives, og sannsynligvis er det ingen plass du vil trives. For du er jo veldig negativ, uten at det virker at du har evnen til å se løsninger på hva du kan gjøre for at du skal få det bedre. 

Anonymkode: f65d0...1ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da får du flytte til et land med kaldere klima. Feks. Danmark eller Sverige. Jeg skjønner jo at du ikke trives, og sannsynligvis er det ingen plass du vil trives. For du er jo veldig negativ, uten at det virker at du har evnen til å se løsninger på hva du kan gjøre for at du skal få det bedre. 

Anonymkode: f65d0...1ef

Svenskene er hyggelige, men føler det ofte ikke er genuint. At de er så redde for å såre noen at de ikke sier hva de egentlig tenker?... Litt sånn jeg fikk inntrykk av..

 

Muligens er jeg negativ ja

Anonymkode: a0f74...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her. Jeg flytta.

Slutt å klag. Gjør noe med det!

Anonymkode: 44933...c9b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

foreslår et par år i Sibir, og så om du overlever der, du kan sammenligne:) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne pågående krisen vil vise nordmenns sanne jeg.

TS får kanskje bekreftelse på sine oppfatninger de nærmeste ukene..

 

Anonymkode: f0773...86e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor syk er du da?

Om du er mobil og ikke må inn på sykehus ofte.

England?

Kanskje engelsk kjæreste, så kan du pendle Norge/England :)

Anonymkode: 8817a...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke denne kloden mer! Den er faen meg kuppet av noen jævler med en syk agenda, gruer meg til å se videre hva de skal bruke denne "pandemien" til. Det er jo helt latterlig at folk går på det!

Anonymkode: fdc6d...4ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt til Sverige, der er det mye bedre. 

Jeg passer heller ikke inn i det Norske samfunnet, trives dog med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke denne kloden mer! Den er faen meg kuppet av noen jævler med en syk agenda, gruer meg til å se videre hva de skal bruke denne "pandemien" til. Det er jo helt latterlig at folk går på det!

Anonymkode: fdc6d...4ed

Så enig med deg! Folk er jo helt syke... I hodet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Energidronning skrev:

foreslår et par år i Sibir, og så om du overlever der, du kan sammenligne:) 

Hva er poenget med det? Hvorfor er det så ille å ikke trives i Norge. Selv flyttet jeg ut og har aldri ønsket meg tilbake. Har heller ikke hatt noe ønske om å dra til Sibir når det fins mange fine steder i verden.

Anonymkode: 1a571...31c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ta deg ut smertefritt. Men det er i mot norsl lov. Så der har vi den igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så ille å ikke trives i Norge. Selv flyttet jeg ut og har aldri ønsket meg tilbake. Har heller ikke hatt noe ønske om å dra til Sibir når det fins mange fine steder i verden.

Jeg har aldri vært der, men Sibir er enorm, kjempestor, det er sikkert mange fine steder der også. Jeg ville ha valgt Tomsk kanskje, eller en annen by litt nærmere til Bajkalsjøen. Problemet er at det er ikke EU/EØS, så ikke så enkelt å bare flytte der. 

Norge er blant de beste lender å bo i, bare kanskje ikke hele året, spesielt ikke på mørketida! 

Jeg synes optimalt er å eie 2 hjem, en vinterresidens (Spanien eller Italien) og en sommerresidens (Norge eller Sverige), og så leve 4 måneder langt på vinterresidens, 4 på sommerresidens, og 4 måneder reise med yacht och privatfly:)..

absolutt, men dessverre for å finansiere denne Lyxliv Drømmen, du må ha minst 100-1000mil kr formue som gir deg nok passiv inntekt, og så dette er veldig få har råd!!!

Så en anbefalt fornuftig kompromiss er å bare akseptere at du bor i Norge, så trives du her som alle de andre...vi har jo kjempefin natur, så ikke så vanskelig å nyte livet i Norge😉...selv om engangsgrill er forbudt på mange steder....men vi får håpe at på disse koronatider ingen skal bry seg på en så fanatisk måte om miljøet som før, så det blir lov med engangsgrill hele året igjen!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 3/11/2020 at 7:32 PM, rebony said:

Ja, vi er heldige! Ja, landet her er trygt! MEN jeg skjønner godt hvorfor folk er dritt lei livet her, oh kanskje føler seg ensomme i dette kalde landet, for nordmenn er kalde, det er ikke til å nekte på. Det er lite å finne på her generelt, det er vanskelig å bli kjent med nye folk, det er vanskelig å føle seg inkludert i et samfunn hvor ingen snakker med hverandre.

Helt enig i det som står i fet skrift, og å benekte det som flere her i tråden gjør, spesielt når man ser hvordan mange oppfører seg i den nåværende krisen, er utenfor min fatteevne.

Handlinger før ord..

Anonymkode: f0773...86e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig i det som står i fet skrift, og å benekte det som flere her i tråden gjør, spesielt når man ser hvordan mange oppfører seg i den nåværende krisen, er utenfor min fatteevne.

Handlinger før ord..

Anonymkode: f0773...86e

Ikke bare i Norge det er slik da. Folk hamstret i Italia og. Og i Latvia (har venninne der). 
 

Anonymkode: 61e54...6dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ja nordmenn benekter at ikke alt her er perfekt. 

Anonymkode: 61e54...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men ja nordmenn benekter at ikke alt her er perfekt. 

Anonymkode: 61e54...6dd

Det gjør vi aldeles meg ikke.

Det er ikke perfekt noen steder. Det vil aldri bli perfekt, fordi mennesket har en snedig evne til å tro at gresset er bedre på den andre siden av gjerdet, alltid.

INGEN synes noe sted er perfekt, over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...