AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #1 Skrevet 11. mars 2020 Han fikk tak i en halv Snickers. Er en dachs på 8,5kg. Bør jeg gå til dyrlegen? Ikke kom med noen frekke svar, han har tidligere fått i seg sjokolade uten at han har blitt dårlig. Men han er 10 år, så er litt usikker Anonymkode: 9486f...7a9
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2 Skrevet 11. mars 2020 Er det ikke lurt å ringe en dyrlege istedenfor å spørre her inne? Anonymkode: 4317d...25a 1
Ullvott Skrevet 11. mars 2020 #3 Skrevet 11. mars 2020 Jeg ville ringt dyrlege og forhørt meg, ja. Fordelen med Snickers er at det er like sjokolade totalt, men likevel. Det er en liten og godt voksen hund, så du bør få råd fra fagfolk. 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #4 Skrevet 11. mars 2020 Så lenge han ikke viser tegn til å være dårlig ville jeg ikke vært særlig bekymret. Melkesjokolade i så små mengder er ikke så farlig som det virker som, det er mørk sjokolade (minst 70%) som kan være farlig. Jeg har alltid fått dette til svar fra alle dyrleger jeg har spurt. Men er du usikker og bekymret så ringer du selvfølgelig dyrlegen. Anonymkode: afadf...927 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #6 Skrevet 11. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge han ikke viser tegn til å være dårlig ville jeg ikke vært særlig bekymret. Melkesjokolade i så små mengder er ikke så farlig som det virker som, det er mørk sjokolade (minst 70%) som kan være farlig. Jeg har alltid fått dette til svar fra alle dyrleger jeg har spurt. Men er du usikker og bekymret så ringer du selvfølgelig dyrlegen. Anonymkode: afadf...927 Tror det går fint.. Han fikk i seg 70% en gang, da gikk jeg til dyrlegen for sikkerhetsskyld Anonymkode: 9486f...7a9
Pinkee Skrevet 11. mars 2020 #7 Skrevet 11. mars 2020 Var borti lignende, men da større kvanta/usikkert. Rådet dyrlegen ga var å fremkalle brekning. 1 ss salt, fuktes med vann og trykkes ned i halsen på hunden. Den spydde ganske raskt.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #8 Skrevet 11. mars 2020 ring giftsentralen fikk vi beskjed om når hunden på svært ugunstig tidspunkt fikk i seg sjokkis, de regna ut og vips ikke farlig for vår del Anonymkode: e3bab...8ca
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #9 Skrevet 11. mars 2020 Ettersom det kun var en halv snickers, er det nok ingen fare. Ganske lettvint å bruke en "chocolate toxicity calculator" hvis du googler. https://www.vets-now.com/dog-chocolate-toxicity-calculator/ Denne versjoner bruker man på flere dyreklinikker blant annet, og kan være fin å bruke hvis du er usikker på om du burde kontakte dyrlege. Dette går nok heeelt fint med andre ord. Anonymkode: 9d4b3...d65
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #10 Skrevet 12. mars 2020 Jeg hadde bekymra meg mer for peanøttene i snickersen. Snikckers har lys sjokolade og lavt kakaoinnhold. Anonymkode: 90406...6b5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #11 Skrevet 12. mars 2020 Det går nok bra😊 skjedd ofte at ungene har glemt sjokoladen på bordet, og tyven kommer på besøk.. Anonymkode: c4446...3d4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå