AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #1 Skrevet 11. mars 2020 Vi har ei fem år gammel tispe, og skal hente valp i helgen. Hun er kjent for å være veldig grei mot andre hunder, men de som har vært hjemme hos oss har blitt tatt dårlig imot. 🙈 Valper er hun veldig forsiktig med, men har ikke hatt valper på besøk her hjemme før. Noen som vil dele erfaringer fra hvordan dere har gjort det? Anonymkode: 35fef...8ab
Tabris Skrevet 11. mars 2020 #2 Skrevet 11. mars 2020 Det kan være lurt å la de møtes ute først. Hvis det virker anspent eller tispa reagerer, så gå en båndtur. Dvs begge hundene i bånd, ingen hilsing og ha så stor avstand mellom hundene at begge er avslappet rundt hverandre. Når begge er rolige og avslappet rundt hverandre ute, så kan dere gå inn sammen. 2
xinnia Skrevet 11. mars 2020 #3 Skrevet 11. mars 2020 Her har jeg brukt å ha med meg de voksne når jeg har hentet valp. På denne måten har de blitt vant med hverandre, både i bilen - og når vi har stoppet for tissepauser - hvor da også de voksne har fått være med ut på turen... Den første tiden kan det være at tispen er litt småsur og aller helst ser at valpen forsvinner der den kom fra- men det går seg til. Vær grei mot den voksne tispa og la henne få et fristed hun kan trekke seg tilbake til, altså et sted hvor valpen ikke kommer til. Lykke til 😉 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #4 Skrevet 11. mars 2020 Tusen takk for gode tips. Og ja, hun vil nok være ganske sur i starten. Det er vi veldig forberedt på - hun har jo vært et bortskjemt «enebarn» i fem år nå 😅 Satser på at de blir gode venner etter hvert. Hun er jo egentlig veldig sosial av seg 😊 Anonymkode: 35fef...8ab
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå