Gå til innhold

Garnalternativ til HipWool

kolibrifjær

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen her som har et billigere alternativ til HipWool? Det koster 69 kr for 50 g, det er dyrt for en fattig student, spesielt når jeg trenger nærmere 800 g til oppskriften :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Drops air har samme strikkefasthet, men pinnestørrelse fem istedenfor seks.

Anonymkode: 4f467...d3f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnestørrelse både 5 og 10 (da dobbel tråd)! Oppskriften er Chunky Bomber Jacket fra Witre Design :) 

Endret av kolibrifjær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, kolibrifjær skrev:

Pinnestørrelse både 5 og 10! Oppskriften er Chunky Bomber Jacket fra Witre Design :) 

Ser du skal strikke med enkelt garn på pinne nr 5 og dobbelt garn på pinne nr 10. Personlig synes jeg å strikke på pinne nr 10 er et mareritt.
Spør i en garnbutikk, ofte kan det å bytte garn bli like dyrt som å bruke orginalgarnet. Kommer an på antall meter på orginalgarnet, kontra det du velger å kjøpe. Finner ikke ut hvor mange meter det er pr nøste ved å lese om garnet heller, så beklager at jeg ikke kan hjelpe deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Witre har en del fine oppskrifter, men synes de foreslåtte garntypene ofte er latterlig dyre og/eller vanskelig å få tak i. Lurer på om det er fordi det inngås avtaler med forskjellige garnprodusenter? 
Det gjør i alle fall at det blir vanskeligere å strikke plaggene da det kan være vanskelig å finne alternative garntyper. 

Anonymkode: 4f467...d3f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, kolibrifjær skrev:

Pinnestørrelse både 5 og 10 (da dobbel tråd)! Oppskriften er Chunky Bomber Jacket fra Witre Design :) 

Drops air kan brukes da

Anonymkode: 991ef...969

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...