Gå til innhold

Gravid, mann på guttetur, koronafrykt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 8 og sliter med ekstrem kvalme. Har nettopp kommet tilbake i jobb etter ulønnet permisjon med gutten min på 11 mnd og har derfor ikke krav på sykepenger. Jeg står i det og enn så lenge klarer jeg å dra meg på jobb til tross for kvalmen. I helgen skal mannen på guttetur og det inkluderer en konsert med mye folk (som ikke ser ut til å bli avlyst til tross for FHIs anbefaling). Nå er jeg svært skeptisk til hva jeg synes om denne konserten. Jeg kjenner at jeg er litt ekstra bekymret siden jeg er gravid.. jeg er også redd for å bli syk på toppen av plagene jeg allerede har..  mannen min blir veldig lett smittet av ting. Er det hysteri å si at jeg ønsker de skal droppe konserten? Mener ikke avlyse gutteturen, men bare unngå de store smittefellene.

Mannen mente dette var hysteri.. og jeg kan til en viss grad være enig. Men samtidig, på grunn av omstendighetene, synes jeg det er dumt å risikere så mye bare for en konsert 😕

Anonymkode: 035c3...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i samme situasjon, gravid i uke 10 og mannen skal til utlandet på fotballkamp i helga. Det kan jo være fotballkampen (forhåpentligvis!!) blir avlyst, men uansett syns jeg det er skummelt med flyplasser og smitte. Har mistet veldig mange ganger, så er redd for å bli smittet, vet jo ikke helt om det er farlig for fosteret enda.. 

Anonymkode: 01692...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle arrangementer med over 500 må avlyses. det er forbudt fra og med i dag. Off topic, men har du rett til foreldrepenger ettersom du hadde ulønnet perm fram til ny graviditet?

Anonymkode: dfb2b...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle arrangementer med over 500 må avlyses. det er forbudt fra og med i dag. Off topic, men har du rett til foreldrepenger ettersom du hadde ulønnet perm fram til ny graviditet?

Anonymkode: dfb2b...36d

Ja han fikk beskjed nå om at den er avlyst.. heldigvis 😅

Hadde bare 6 uker ulønnet :) kravet er inntekt 6 av de siste 10 mnd før permisjonsstart, og der er jeg jo godt innenfor. Foreldrepenger fra før jeg gikk ut i ulønnet (og evt sykepenger om jeg skulle bli sykemeldt) teller som inntekt.

Anonymkode: 035c3...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 For det første, kom deg til legen og skaff kvalmestillende! :) Zofran er et veldig godt alternativ! 

For det andre, jeg skjønner skepsisen din. Forhåpentligvis blir den avlyst, og hvis ikke får man bare håpe på at det går fint! 

Anonymkode: 4bd1c...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 For det første, kom deg til legen og skaff kvalmestillende! :) Zofran er et veldig godt alternativ! 

For det andre, jeg skjønner skepsisen din. Forhåpentligvis blir den avlyst, og hvis ikke får man bare håpe på at det går fint! 

Anonymkode: 4bd1c...fb4

Takk for tipset! 😄 skal på første kontroll neste på fredag så skal nevne det da! 

Den ble heldigvis avlyst. Og nå ser selv mannen at dette er langt mer alvorlig enn han så for seg for en uke siden. Nå er han usikker på om ha i det hele tatt vil dra 😅 

Anonymkode: 035c3...23e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...