AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #1 Skrevet 10. mars 2020 Om tre uker reiser jeg og samboeren til utlandet og i dag fikk vi e-post hvor det stod at vi var ombooket til et annet fly. Ingen begrunnelse hvorfor. Vi reiser med American Airlines. Det nye flyet går 13 timer etter vår opprinnelige flytur og vi ankommer derfor feriestedet midt på natten. I tillegg tar den nye flyturen 11 timer kontra 7 timer som den første turen ville tatt. Vi mister altså en feriedag grunnet dette. Lenger reise, ugunstig tidspunkt og en hel dag mindre. På hjemmesiden er det fortsatt ledige flyturer til ca. det tidspunktet vi egentlig skulle reise. Vi er ikke så veldig fornøyd med utfallet og ønsker helst å få reist når vi bestilte, spesielt da de tydeligvis har ledige fly til det tidspunktet. Vi skal kontakte de i morgen, men jeg vil gjerne høre om noen har egne erfaringer eller tips. Har vi noen rettigheter? Takk på forhånd! Anonymkode: 31f56...7fe
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #2 Skrevet 10. mars 2020 Les på billetten. Der er masse liten skrift. Sannsynligvis står det nok at de fint kan ombooke dere.. Anonymkode: 423c2...210
Mezzosoprena Skrevet 10. mars 2020 #3 Skrevet 10. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om tre uker reiser jeg og samboeren til utlandet og i dag fikk vi e-post hvor det stod at vi var ombooket til et annet fly. Ingen begrunnelse hvorfor. Vi reiser med American Airlines. Det nye flyet går 13 timer etter vår opprinnelige flytur og vi ankommer derfor feriestedet midt på natten. I tillegg tar den nye flyturen 11 timer kontra 7 timer som den første turen ville tatt. Vi mister altså en feriedag grunnet dette. Lenger reise, ugunstig tidspunkt og en hel dag mindre. På hjemmesiden er det fortsatt ledige flyturer til ca. det tidspunktet vi egentlig skulle reise. Vi er ikke så veldig fornøyd med utfallet og ønsker helst å få reist når vi bestilte, spesielt da de tydeligvis har ledige fly til det tidspunktet. Vi skal kontakte de i morgen, men jeg vil gjerne høre om noen har egne erfaringer eller tips. Har vi noen rettigheter? Takk på forhånd! Anonymkode: 31f56...7fe Jeg kan tenke meg at dette skyldes Corona-utbruddet og at flyselskap må tenke alternativt. Jeg synes da det er smålig å henge seg opp i de tingene du gjør i den sammenheng.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #4 Skrevet 10. mars 2020 Dere godkjente vilkårene når dere kjøpte billettene, så om dere ikke LESTE vilkårene, så kommer dere nok ingen vei. Anonymkode: a2817...ce5 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #5 Skrevet 10. mars 2020 Samme skjedde oss. Ingen rettigheter hos hverken flyselskap eller forsikring. Anonymkode: 50e83...6ba
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #6 Skrevet 11. mars 2020 Ingen rettigheter så lenge flyselskapet gir beskjed 14 dager i forveien. Dette skyldes nok Corona hysteriet så her må dere belage dere på endret reisetider evt reiserute. Anonymkode: aed29...c15
Kjetil E Skrevet 12. mars 2020 #7 Skrevet 12. mars 2020 På 10.3.2020 den 22.00, AnonymBruker skrev: Om tre uker reiser jeg og samboeren til utlandet og i dag fikk vi e-post hvor det stod at vi var ombooket til et annet fly. Ingen begrunnelse hvorfor. Vi reiser med American Airlines. Det nye flyet går 13 timer etter vår opprinnelige flytur og vi ankommer derfor feriestedet midt på natten. I tillegg tar den nye flyturen 11 timer kontra 7 timer som den første turen ville tatt. Vi mister altså en feriedag grunnet dette. Lenger reise, ugunstig tidspunkt og en hel dag mindre. På hjemmesiden er det fortsatt ledige flyturer til ca. det tidspunktet vi egentlig skulle reise. Vi er ikke så veldig fornøyd med utfallet og ønsker helst å få reist når vi bestilte, spesielt da de tydeligvis har ledige fly til det tidspunktet. Vi skal kontakte de i morgen, men jeg vil gjerne høre om noen har egne erfaringer eller tips. Har vi noen rettigheter? Takk på forhånd! Anonymkode: 31f56...7fe Starter flyturen i Norge? Da er jo i såfall 7 timer uansett en umulighet
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #8 Skrevet 12. mars 2020 om 3 uker er norge stengt så du kommer deg ikke ut av landet uansett. Anonymkode: 9d5ce...afe 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #9 Skrevet 13. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: om 3 uker er norge stengt så du kommer deg ikke ut av landet uansett. Anonymkode: 9d5ce...afe Tenker også at den turen ikke kan gjennomføres. Om ikke Norge er stengt, så er luftrommene det Anonymkode: 2b94a...b5a
Imperfectionibus Skrevet 13. mars 2020 #10 Skrevet 13. mars 2020 På 10.3.2020 den 22.00, AnonymBruker skrev: Om tre uker reiser jeg og samboeren til utlandet og i dag fikk vi e-post hvor det stod at vi var ombooket til et annet fly. Ingen begrunnelse hvorfor. Vi reiser med American Airlines. Det nye flyet går 13 timer etter vår opprinnelige flytur og vi ankommer derfor feriestedet midt på natten. I tillegg tar den nye flyturen 11 timer kontra 7 timer som den første turen ville tatt. Vi mister altså en feriedag grunnet dette. Lenger reise, ugunstig tidspunkt og en hel dag mindre. På hjemmesiden er det fortsatt ledige flyturer til ca. det tidspunktet vi egentlig skulle reise. Vi er ikke så veldig fornøyd med utfallet og ønsker helst å få reist når vi bestilte, spesielt da de tydeligvis har ledige fly til det tidspunktet. Vi skal kontakte de i morgen, men jeg vil gjerne høre om noen har egne erfaringer eller tips. Har vi noen rettigheter? Takk på forhånd! Anonymkode: 31f56...7fe force majeure
FrankDrebin Skrevet 13. mars 2020 #11 Skrevet 13. mars 2020 Meh, flyselskap og rettigheter hører ikke hjemme i samme setning.
Anbefalte innlegg