Gå til innhold

"Maktsyke" admins/moderatorer på Facebook-gruppe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I ei FB gruppe jeg nå har meldt meg ut av er admin og moderator veldig aktive på en måte jeg føler slår negativt ut. Jeg meldte meg inn i gruppa for fordi jeg trodde det var en arena der medlemmene kunne utveklse erfaringer rundt gruppas tema, som er å reise på en av fergene fra Oslo.

Det jeg erfarer er at stort sett hver gang noen stiller et spørsmål der inne stenger admin/moderator tråden og henviser til kundeservice hos rederiet. Hva med å la andre medlemmer dele sine erfaringer? Nei, det er uaktuelt. Kontakt kundeservice. 

Dersom det ikke er et spørsmål man kan henvise til kundeservice lar de trådene stå åpne i svært kort tid og når de bestemmer at nå har trådstarter fått nok svar så stenger de tråden. 

En annen episode jeg har reagert på var da et medlem tok intitativ til at medlemmene ble enige om en dato og at de som ønsket å være med reiste på en Kiel-tur sammen. Det intitativet ble slått hardt ned på,  admin henviste til temacruisene rederiet arrangerer og erklærte irritert at gruppa ikke må gå rederiet i næringa. Altså... Er det ikke bare hyggelig at folk har lyst til å finne på noe sosialt? 

Er det vanlig at admins/moderatorer på sånne grupper holder på sånn? Det virker jo som de bare må markere at de er admin/moderator og makten de har. Jeg orka ikke mer og meldte meg ut. Fikk jo ikke noe ut av medlemskapet når gruppa ble styrt med "jernhånd" på den måten.

Anonymkode: f0473...767

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vært innom mat fra bunnen gruppa?? Det er mye av det samme der... admins i grupper får en helt egen oppførsel som mest minner om maktsyke små-diktatorer...

Anonymkode: 5fda2...926

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg så overskriften på denne tråden så tenkte jeg automatisk på samme gruppe du beskriver Ts!!! Skikkelig ukoselig gruppe, håper egentlig at noen andre lager en ny gruppe... 

Anonymkode: b9b8c...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært innom MFB selv, men har lest trådene om den her. Trodde admin der var i særstilling diktatorisk, men hun er tydeligvis ikke alene har jeg skjønt etter å ha meldt meg inn i denne "fergegruppa".

Diktaturet på overnevnte gruppe har forøvrig nådd nye høyder i disse koronatider. For et par dager siden var det et medlem som forsøkte å oppfordre folk til å droppe unødvendige turer (som koseturer på utenlandsferger) i lys av koronaviruset og at det ble avlyst kultur- og idrettsarrangementer i fleng. Hun møtte mye motstand, inkludert fra administrator som spydig skrev "så du vet med andre ord alt". Etter litt mer diskusjon der vedkommende fortsatte med saklig argumentasjon, til tross for mye usaklig motstand fra ignorante folk, skrev admin at det er rederiet som informerer og at folk får slutte å krisemaksimere. Litt senenere ble den tråden stengt av moderator siden gruppa ikke er startet for å diskutere korona.

Pinlig oppførsel fra både admin og moderator, rett og slett. Begynner å lure på om de tror jorda er flat og i mot vaksiner også...🙄

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg så overskriften på denne tråden så tenkte jeg automatisk på samme gruppe du beskriver Ts!!! Skikkelig ukoselig gruppe, håper egentlig at noen andre lager en ny gruppe... 

Anonymkode: b9b8c...e40

Det finnes en gruppe som heter "*rederi*♡venner" som er mye hyggeligere, men litt vel mye tigging etter gavekort/rabattkoder der etter min smak. Kanskje vi burde starte gruppe sammen...? ;) 

Anonymkode: f0473...767

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at det var en gruppe til, men får håpe den blir like stor som den andre. Han ene lever og ånder for å stenge tråder... helt uten grunn... 

Anonymkode: b9b8c...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig få som er egnet til å administrere, eller moderere, en gruppe, et forum etc. Ikke så mye man får gjort med det utenom å opprette noe eget. Jeg har opplevd mye rart. Administrator som henger ut spesifikke personer (med brukernavn), som ikke er medlem, og skriver at vedkommende trakasserer andre, er rasist osv.

En moderator på Reddit aksepterer åpenbar rasisme (N-ordet brukt i negativ forstand). Da jeg påpekte at han godtar rasisme klikket det for ham. Herlig.

Endret av norw
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Moderatoren stenger tråder som bare det for tiden, stengte en tråd som kunne vært intr å følge med på. Men han poster bilder i en annen båt gruppe, skulle ønske admin der bare stengte alle bilde trådene hans hehe 

Anonymkode: b9b8c...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 26.3.2020 den 0.19, AnonymBruker skrev:

Moderatoren stenger tråder som bare det for tiden, stengte en tråd som kunne vært intr å følge med på. Men han poster bilder i en annen båt gruppe, skulle ønske admin der bare stengte alle bilde trådene hans hehe 

Anonymkode: b9b8c...e40

Den båtgruppa er hans egen, han er admin:alice:

Anonymkode: f0473...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange moderatorer som ikke tåler å se noe de selv ikke er enig i på nettsiden de har ansvar for.  Også her på KG, flere som ikke tåler at direkte feilinformasjon blir påpekt ikke kan stemme, de fjerner heller de som klager og lar misinformasjonen stå så det ser ryddig ut - ingen som tilsynelatende klager.  Har mistet sikkert 20 tråder selv bare på dette forumet.  Frustererende å se anonyme brukere kaste ut påstander uimotsagt for så å slette motforestillingene; det er jo ikke debatt, kun fremming av moderators egne meninger. 

Er spent å se om denne også blir slettet..

 

Endret av Fantorang1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største diktatoriske gruppen på Facebook er Spør Thor. 

Medlemmene får kun rose opplegget eller stille inni hampen gjennomtenkte og veloverveide spørsmål. Alt annet blir slettet, og skriver du noe annet mer enn et par ganger, så blir du kastet ut av gruppen.

Anonymkode: e81b2...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken gruppe er dette? Trenger litt underholdning og kunne tenke meg å melde meg inn i gruppen.

Anonymkode: c2be9...ada

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i adm. gr har nettopp slettet min kommentar i tråden om drapet på Kapp. 

Alt jeg skrev var at jeg ikke hadde klart å hatt far i huset en natt til etter det seksuelle misbruket av felles barn hadde blitt avslørt. 
Så skrev jeg at han aldri ville fått samvær med barna etter det kom frem at han misbrukte barnet sitt under 14 år. 
Det står allerede i siktelsen som er offentlig. 
 

Over min kommentar står det langt drøyere innlegg. De står der fremdeles 🤷‍♀️
Utrolig uprofesjonelt av enkelte i arm gruppen. På tide å bytte de ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 20.4.2020 den 1.40, AnonymBruker skrev:

Den båtgruppa er hans egen, han er admin:alice:

Anonymkode: f0473...767

Nei er den andre gruppa, vet han har en bildegruppe han styrer, men det var ikke i den gruppa han la ut bilde. 

Anonymkode: b9b8c...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I en kjøp/salg gruppe for barneklær kom det ut en melding i april (når mange under karantene endelig fikk ryddet i boden) fra admin at fra nå var det ikke lov å selge vintertøy, fordi det ikke var noe interesse. 

Det ble slått hardt ned på at medlemmene, ganske mange som er interessert i å kjøpe det nå fordi det billigere enn til høsten.

Hvorfor bestemme hva folk skal kjøpe og selge? Det var mange som fikk seg en god latter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...