Gå til innhold

P piller og magetrøbbel

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet at diaré kan gjøre at p pillen ikke virker som den skal. Men jeg går på pillen for å utsette mens/får mindre menssmerter. Så at den ikke virker med tanke på graviditet gjør ikke noe.

Men nå har jeg vært dårlig i magen i 14 dager (utredet hos lege, men glemte og spør om dette). Er det sånn at man fortsatt får i seg såpass med hormoner at mensen holder seg borte, eller kan jeg risikere og få mensen helt plutselig nå da midt i brettet?

Prøver lese, noen dager har jeg fått diaré raskt etter pillen, andre dager flere timer senere. Noen dager bare løs mage, andre dager diaré. 

Skal på en spaweekend om halvannen uke, hadde så lyst slippe mens da. Lurer på om jeg skal ta en pillefri uke nå, eller satse på at jeg har fått i meg såpass med hormoner at mensen holder seg borte. 

Noen med erfaring med piller og diaré?

Anonymkode: f5854...b38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får du diare på natten? Om ikke kan du ta p-pillen f.eks kl 22 hver kveld. 

Anonymkode: 59ca0...15e

AnonymBruker
Skrevet

Det var lurt!

Men det har jeg jo ikke tenkt på de 14 dagene som har gått da 🤦‍♀️ Hvis pillene ikke har virkning, burde kanskje mensen komme relativt fort/midt i et brett? Siden mensen gjerne kommer etter 3 dager i den pillefrie uka. Får bare håpe den holder seg borte nå da.

Takk for godt tips!

Anonymkode: f5854...b38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...