Gå til innhold

Teller håndvask på under fem sekunder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg bruker offentlig toaletter så vasker så og si alle seg på henda før de går ut, men det er utrolig mange som bare dypper fingrene under springen før de går. Det er snakk om godt voksne damer, ofte eldre damer også. Med ungdommer så tenker man at de kanskje ikke har lært bedre, men til og med i dag så jeg en dame på over seksti som "vasket" hendene i to-tre sekunder. Jeg fukter hendene, tar såpe, bruker lang tid til å gli såpe og lage skum utover hendene mine, før jeg tar en hånd av gangen under vann og lar såpen renne av. Men mange holder bare hendene under vann i få sekunder, og hvis de bruker såpe, så gnikker de bare litt såpe for på fingertuppene sine. 

Teller slike håndvasker? Det blir jo ikke så veldig rent akkurat. 

Anonymkode: 29f09...0ca

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, man blir ikke ren av det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Jeg irriterer meg over akkurat det samme som deg ts.

Anonymkode: a9fa1...7d8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man bør finne en 20 sekunder sang som man kan synge i hodet mens man vasker henda. Jeg har hørt at Happy Birthday x 2 fungerer. ;) 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man bør finne en 20 sekunder sang som man kan synge i hodet mens man vasker henda. Jeg har hørt at Happy Birthday x 2 fungerer. ;) 

Av en eller annen grunn synger jeg på "En og to og tre indianere, fire og fem og seks indianere, sju og åtte og ni indianere, ti indianere små..." Også videre til jeg kommer til minst 20... 😅

• Liker 2
Skrevet

Jeg vasker hendene med såpe i ca 30 sekunder (teller inni meg), skyller og så vasker igjen kort i 10-15 sekunder. Det her gjør jeg flere ganger om dagen. 
Om jeg skal på toalettet ute så vasker jeg hendene før jeg skal på toalettet og etter at jeg har vært på toalettet. Skal man tørke seg der eller skifte bind så anser jeg det som skikkelig ekkelt å ikke være ren på hendene. Har ikke sett en kjeft som gjør det samme O_o 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, princeofithilien skrev:

Av en eller annen grunn synger jeg på "En og to og tre indianere, fire og fem og seks indianere, sju og åtte og ni indianere, ti indianere små..." Også videre til jeg kommer til minst 20... 😅

Måtte du si det! Nå kommer jeg til å gjøre det også! Jeg bare vet det. 🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Peanut skrev:

Jeg vasker hendene med såpe i ca 30 sekunder (teller inni meg), skyller og så vasker igjen kort i 10-15 sekunder. Det her gjør jeg flere ganger om dagen. 
Om jeg skal på toalettet ute så vasker jeg hendene før jeg skal på toalettet og etter at jeg har vært på toalettet. Skal man tørke seg der eller skifte bind så anser jeg det som skikkelig ekkelt å ikke være ren på hendene. Har ikke sett en kjeft som gjør det samme O_o 

Jeg vasker ikke hendene før jeg går på toalettet... med mindre jeg skal tømme menskoppen min. Skal du tørke deg i rompa med papir, så virker det litt rart å tenke "Å nei, hendene mine er ikke rene nok!" :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo litt an på hvor raske bevegelser du bruker også. Har irritasjonseksem på hender pga hyppig håndvask så jeg vasker raskt men ordentlig. Verste er de plassene som ikke har papir til å tørke så man må bruke toalettpapir.

Anonymkode: 5fe0a...b7f

AnonymBruker
Skrevet

Står at slike korte håndvasker kan gjøre ting verre. For etter man har vasket hendene i 5 sekunder så tørker man seg og siden viruset ikke har dødd så sprer man viruset videre når man tørker seg. Tørker man seg på håndkle så blir håndkleet virusinfisert, tørker man seg med slik blåser som offentlige toaletter har så blåser man viruset rundt i lufta. 

Anonymkode: 3411a...654

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Minst 30 sekunder er vel det ideelle.

Anonymkode: d2ee4...6d3

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Har irritasjonseksem på hender pga hyppig håndvask så jeg vasker raskt men ordentlig.
Anonymkode: 5fe0a...b7f

Jeg bruker håndkrem etter så jeg ikke tørker ut huden. 
(Jeg brant meg på det da jeg var yngre og ødela nesten hendene med vasking en periode. Begynte å bruke fuktighetskrem etterpå og det hjalp over tid).

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, princeofithilien skrev:

😂  Tror jeg må printe ut sangen og henge på do på jobben. Dessverre mange som slurver her. Lydt mellom doene, så hører om de slår på vannet. 

Anonymkode: 77a48...5cb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Leste et eller annet sted om å vaske i minimum 20 sekunder? Tok tida sist jeg vasket hendene, og etter 20 sekunder hadde jeg så vidt fått såpet dem inn skikkelig. Bruker opp mot 1 minutt fra jeg skrur på vannet og til jeg skrur det av igjen.

Og en ting som jeg virkelig hater på offentlige toaletter er de håndtørkerne som man stikker hendene nedi. De blåser jo virus, bakterier og annet faenskap rett opp i ansiktet på deg når du tørker hendene. 

Anonymkode: eb599...c94

Skrevet
21 timer siden, Chiyo skrev:

Måtte du si det! Nå kommer jeg til å gjøre det også! Jeg bare vet det. 🙈

😂 Jeg må bare be om unnskyldning for det, for når man først har begynt med det, så kommer den automatisk hver gang! Sorry! Men den er en effektiv tellesang!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...