Gå til innhold

Sy inn en kjole


Villa123

Anbefalte innlegg

Jeg har en kjole som bare går rett ned og er ikke sydd inn eller noe, men det er en veldig fin kjole utenom at den ikke er sydd inn. Er ikke så veldig flink til å sy. Men har dere noen gode tips til hvordan man kan sy inn en kjole enkelt rundt midjen. Helst en måte som ikke krever symaskin ( men jeg kan få tilgang til symaskin, visst det trengs ) Plis svar fort. Har bursdag neste uke og har veldig lyst til å bruke den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sy inn løpegang og ha i strikk? Jenny Skavlan har gjort noe lignende nylig, med skjorter og blazer. Sjekk henne ut.

Anonymkode: ed0f0...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe annet som er sydd inn? F.eks. skjorte, genser eller kjole du liker snittet til? Jeg hadde brukt det som mål, brukt symaskin og sannsynligvis sydd en søm fra ca pupp til ca hofte eller lenger (avhenger av vidde og stoff), og en tilsvarende søm på ryggen. 

Du kan gjerne ta den på deg på vranga og kjenne etter hvor den bør strammes inn. Kanskje er det bare en  søm i siden, eller kanskje er det to. Du kan da sette i nåler når du har den på deg, få hjelp til å ta den av, rydde opp i nålene, sette en krittstrek der sømmen skal gå, og så sy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...