Gå til innhold

Dere som er smittet med Korona

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som har fått påvist koronasmitte, hvilke symptomer merker dere?

Anonymkode: 91f18...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Heavy influensa med mye muskelverk og tungpustet. Har ikke vært i utlandet siden november, skjønner ikke helt hvordan jeg har blitt smittet... 

Anonymkode: a2dce...7d8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heavy influensa med mye muskelverk og tungpustet. Har ikke vært i utlandet siden november, skjønner ikke helt hvordan jeg har blitt smittet... 

Du har sikkert vært i nærheten av noen som har hatt symptomer og blitt smittet på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Honey Dew skrev:

Du har sikkert vært i nærheten av noen som har hatt symptomer og blitt smittet på den måten.

Obviously, likevel har de ikke tatt inn noen på jobb med heftig luftveisinfeksjon for å sjekke de 🙈 Man trenger jo ikke å VITE at man har vært i kontakt med noen. 

Anonymkode: 08702...d78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du testet positivt? Hvordan fikk du dem til å teste deg hvis ikke du har en kjent smittevei?

Anonymkode: 16a6c...4b9

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du testet positivt? Hvordan fikk du dem til å teste deg hvis ikke du har en kjent smittevei?

Jobber med barn i risikosonen.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, god bedring. Husk at det kan være fare på ferde hvis du blir tungpustet, og hvis det er andre til stede bør de sjekke om du er klar i hodet. https://www.aftenposten.no/norge/i/awoG4O/intensivoverlege-bekymret-for-folk-i-isolasjon-de-kan-utvikle-alvorlig-sykdom-uten-aa-si-ifra

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du et merkelig press på midten av brystkassen i tillegg til tungpusten? Jeg lurer fortsatt på om det var vanlig influensa jeg hadde for rundt en måned siden. Har aldri opplevd noe sånt før selv om jeg har astma og lett får luftinfeksjoner når jeg blir syk.

Finner jo aldri ut av det nå, men bare av nysgjerrighet.

Anonymkode: b01c3...198

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lenge har du vert syk ? god bedring ❤️ 

Anonymkode: 43770...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du et merkelig press på midten av brystkassen i tillegg til tungpusten? Jeg lurer fortsatt på om det var vanlig influensa jeg hadde for rundt en måned siden. Har aldri opplevd noe sånt før selv om jeg har astma og lett får luftinfeksjoner når jeg blir syk.

Det er vel mulig å teste for antistoffer, for det skal forskere gjøre i Kina nå for å få et klarere bilde av hvor mange uregistrerte tilfeller det er slik at de får et bedre tall på dødelighet. Men det er ikke sikkert de kan gjøre det på et lokalt legekontor. 

Anonymkode: 606c4...1cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Ønsker deg masse god bedring!

Ts 

Anonymkode: 91f18...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel mulig å teste for antistoffer, for det skal forskere gjøre i Kina nå for å få et klarere bilde av hvor mange uregistrerte tilfeller det er slik at de får et bedre tall på dødelighet. Men det er ikke sikkert de kan gjøre det på et lokalt legekontor. 

Anonymkode: 606c4...1cd

De sparer jo sånn på testene og tester stort sett bare personer som har vært i risikoområder og som har klare symptomer, så jeg tviler sterkt på at de vil teste en som var syk, men har blitt frisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Ikke meg som er smittet, men jeg var syk nå forrige uke (henger fortsatt litt igjen, men er nesten frisk nå) 

Jeg hadde en forkjølelse med et skikkelig ekkelt trykk midt i brystkassen og smerter som forflyttet seg rundt i brystet. Hadde også to dager med hoste som gjorde at jeg brakk meg og at jeg nesten gråt av smertene hver gang det kom en hostekule😶 Også kjentes det ut som at jeg hadde rare slags «vibrasjoner» i brystet konstant. I tillegg tidvis lav feber, tett/snørrete nese, en dag med skikkelig hodepine og veldig lite energi. Har ikke sjekket meg for korona, ikke vært i utlandet eller møtt noen jeg vet er smittet, men kan jo selvfølgelig hende det var det. I tilfelle er det rart jeg ikke ble dårligere, både ekstremt overvektig og diabetes😅

Anonymkode: 01045...f72

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig flaks at kun 15 minutter etter at TS lagde tråden var 1 av de 200/300 smittede pålogget

😅😂

Anonymkode: 4491a...bbc

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Ikke meg som er smittet, men jeg var syk nå forrige uke (henger fortsatt litt igjen, men er nesten frisk nå) 

Jeg hadde en forkjølelse med et skikkelig ekkelt trykk midt i brystkassen og smerter som forflyttet seg rundt i brystet. Hadde også to dager med hoste som gjorde at jeg brakk meg og at jeg nesten gråt av smertene hver gang det kom en hostekule😶 Også kjentes det ut som at jeg hadde rare slags «vibrasjoner» i brystet konstant. I tillegg tidvis lav feber, tett/snørrete nese, en dag med skikkelig hodepine og veldig lite energi. Har ikke sjekket meg for korona, ikke vært i utlandet eller møtt noen jeg vet er smittet, men kan jo selvfølgelig hende det var det. I tilfelle er det rart jeg ikke ble dårligere, både ekstremt overvektig og diabetes😅

Anonymkode: 01045...f72

Høres mer ut som en luftveisinfeksjon som var litt kraftig. 

Anonymkode: 7332f...8b1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig flaks at kun 15 minutter etter at TS lagde tråden var 1 av de 200/300 smittede pålogget

😅😂

Anonymkode: 4491a...bbc

Ikke så rart om noen av disse som er i karantene ikke har noe bedre å gjøre enn å sitte på kg😂

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres mer ut som en luftveisinfeksjon som var litt kraftig. 

Anonymkode: 7332f...8b1

Jeg vet ikke helt jeg var syk i 6! Uker altså er fortsatt «syk». Mine barn var på ferie med far i London. Der var det mange kinesere blant annet. Når de kom hjem ble min sønn syk. Han hostet hadde vondt og feber. Ikke lenge var frisk på rundt 5-6 dager. Jeg fikk det etter han, jeg var 30 uker på vei da. Jeg har aldri vert så syk i hele mitt liv. Jeg selv har hatt lungebetennelse ganske alvorlig to ganger i mitt liv. Men dette! Tok kaka!! Jeg fikk ikke sove pga av den intense vesingen jeg hadde i brystet. Altså jeg selv ble plaget av min egen lyd. Jeg hostet på meg brokk nå som jeg er gravid. Det var så vondt at jeg gråt og gråt. Jeg hadde ingen mulighet å ligge på den ene siden da den ene lungen min ikke virket. La jeg meg på den siden fikk jeg ikke puste rett og slett. Altså ikke tungpusten men null pusten! Jeg fikk beskjed fra legen om å ta slimløsende men uansett hvor mye jeg tok var det liksom ikke sørlig med slim der. Legen sa bare at det var virus thats it. Ingen undersøkte hva slags. Nå 6 uker senere er jeg fortsatt ikke 100 I brystet. Jeg hoster ganske ofte og fortsatt dypt. Jeg var så svak og dårlig at det var dager jeg trodde jeg skulle dø faktisk! Ingen andre ble syke i familien etter det!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oooh. Er du den smittede læreren? 

Anonymkode: be34b...af5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lillemy02 skrev:

Jeg vet ikke helt jeg var syk i 6! Uker altså er fortsatt «syk». Mine barn var på ferie med far i London. Der var det mange kinesere blant annet. Når de kom hjem ble min sønn syk. Han hostet hadde vondt og feber. Ikke lenge var frisk på rundt 5-6 dager. Jeg fikk det etter han, jeg var 30 uker på vei da. Jeg har aldri vert så syk i hele mitt liv. Jeg selv har hatt lungebetennelse ganske alvorlig to ganger i mitt liv. Men dette! Tok kaka!! Jeg fikk ikke sove pga av den intense vesingen jeg hadde i brystet. Altså jeg selv ble plaget av min egen lyd. Jeg hostet på meg brokk nå som jeg er gravid. Det var så vondt at jeg gråt og gråt. Jeg hadde ingen mulighet å ligge på den ene siden da den ene lungen min ikke virket. La jeg meg på den siden fikk jeg ikke puste rett og slett. Altså ikke tungpusten men null pusten! Jeg fikk beskjed fra legen om å ta slimløsende men uansett hvor mye jeg tok var det liksom ikke sørlig med slim der. Legen sa bare at det var virus thats it. Ingen undersøkte hva slags. Nå 6 uker senere er jeg fortsatt ikke 100 I brystet. Jeg hoster ganske ofte og fortsatt dypt. Jeg var så svak og dårlig at det var dager jeg trodde jeg skulle dø faktisk! Ingen andre ble syke i familien etter det!

Huff. Håper det går bra med vedkommende inni deg. Vet du om korona påvirker fosteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, lillemy02 said:

Nå 6 uker senere er jeg fortsatt ikke 100 I brystet. Jeg hoster ganske ofte og fortsatt dypt. Jeg var så svak og dårlig at det var dager jeg trodde jeg skulle dø faktisk! Ingen andre ble syke i familien etter det!

Det er fortsatt mulig å teste deg for antistoffer hvis du klarer å overbevise dem. Hvis det er corona kan du være smittsom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...