Gå til innhold

Bytte olje på bremseklossene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ringte et verksted i går og spurte om hvordan jeg skulle fikse ting på bilen selv for å spare penger. Han sa bl.a. at jeg måtte huske å bytte olje på bremseklossene. Hvordan gjør man det?

Anonymkode: 1746f...a62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ikke noe fornuftig svar fra et verksted, når du ringer de og spør hvordan du selv kan gjøre jobben deres. Kan du ikke selv så la det være.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk blinklysvæske og å justere de grønne overledningene, også.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner gode videoer på YouTube. Sjekk der. 
Og om du aldri har byttet bremsevæske eller noe annet på bilen, så ville jeg begynt med noe enklere. Feks skifte olje og oljefilter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1. Skaff venner som kan fikse ting på bil og se på de/få hjelp av de til å bytte ting. 

2. YouTube er ganske mye videoer der. 

3. Instruksjonsbok for bil har også mange nyttige løsninger. 

4. Finn ut av ting selv. 

Har alltid ordna det meste på bil selv. Det går fint har du en hjerne som skjønner enkle ting og instruksjoner og det å bare prøve seg frem. 

Bremser og bremsesystem, batteri, glødeplugger/tennplugger, ulike filter og alle typer oljer og væsker bør de fleste klare å bytte selv. Pluss dekk såklart. 

Anonymkode: 62c48...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så å si alle mekanikere har startet med å skru på egne biler en gang i tiden. Youtube lærer du mye av, instruksjonsboken, generelt på nett. Ringe andre som vet og bare prøve selv. Hvis du tør da

Anonymkode: c2f2f...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...