Gå til innhold

Hvilke forholdsregler tar du - coronasmitte?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I min familie har vi begrenset kontakt med andre til et minimum.  Vi handler i stort, sjeldnere enn før, og da på tidspunkt hvor det er lite kunder i butikken. Jobbmøter er erstattet med Skype.  Ferieturer til våren er avlyst.  Vi har kuttet ut organisert trening.  Går tur i stedet. 

Har  fisk og kjøtt i fryser, uavhengig av virus.  Men nå har vi kjøpt inn poteter og gulerøtter ekstra.  Har også gått over behovet for evt. melvarer i tilfelle vi skulle bli syke. 

Tenker at man ikke vet hva framtiden bringer.  Har nær familie i karantene nå. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Holder oss mest hjemme. Vi har handlet stort, fryseren er full (som vanlig🤭), kjøper ikke mat og frukt/grønt fra butikken som ikke skal kokes. Så nå framover blir det å gå i frossengrønnsaker, potet og gulrot. Fryste bær/frukt. 
God håndhygiene, selvfølgelig som alltid. 
Barna har foreløpig "vinterferie" fra barnehage, glad vi har den muligheten. 
Jeg er langtidssykemeldt og mannen jobber hjemmefra. 
Bedre føre var tenker jeg. Vi har nær familie i risikogruppene og er redde for å smitte noen om vi blir syke. 

Anonymkode: 6a711...590

• Liker 3
Gjest tranedatter
Skrevet

Ingen, foruten enda hyppigere håndvask.

Har sett over matlagret hjemme i tilfelle karantene. Men finnes jo matleveranser. 

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ingen. Jeg driter i hele viruset.

Anonymkode: c1dd5...2d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nøyere på å vaske hendene med en gang jeg kommer inn og drar genseren over hendene når jeg åpner dører i offentlige bygg. Jeg vil heller ikke besøke min syke svigerfar om jeg kjenner symptomer og jeg holder litt avstand til andre som er forkjølet. Jeg planlegger også for at planer som involverer reiser eller mange folk kan bli avlyst. Jeg tror det var det.

Anonymkode: cc874...710

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lever som normalt. Flink med håndhygiene, men det er jeg jo alltid (jobber i helsevesenet). 

Anonymkode: 2966e...f60

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jobber så mye jeg kan hjemmefra. Bruker ikke kollektivt. Har skjerpet håndhygiene. Kuttet ut mat andre kan ta på i butikken. Handler når det er lite folk. 

Anonymkode: cf822...2fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går mellom jobb og hjem, turer i skogen ellers omgås jeg ikke noen utenom barna mine. Har ikke hamstret noe. 

Anonymkode: d3b08...5d8

Gjest UngMann1986
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ingen. Jeg driter i hele viruset.

Anonymkode: c1dd5...2d0

Så tøff og kul du er! Greit nok, du blir kanskje ikke mer syk enn litt tett i nesa. Men å bidra til smitte, er å bidra til at helsevesenet kollapser. 

AnonymBruker
Skrevet

Lever som normalt... har nok å bruke energien min på 😋

Anonymkode: 56bf7...88f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykemeldt og 36 uker gravid, så har sendt med samboer en flaske håndsprit på jobb med instruksjoner om hyppig håndvask, og sprite ofte. Ellers ingen tiltak hos oss, vi omgås ikke eldre/syke. Matbeholdning er som normalt her. 

Kjenner jeg er litt bekymret for kapasitet når jeg skal føde, og er livredd for at anestesileger skal være for opptatt til å gi meg epidural:/ 

Anonymkode: d4f0e...687

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe utover hyppigere håndvask. Reiser kollektivt i Oslo/Vikenområdet. Vet at det er mange som er smittet i området. På jobb er det restriksjoner på jobbreiser, ikke håndhilse og blir du syk av forkjølelse mm så holder du deg hjemme.

Anonymkode: 53227...8e0

Skrevet

Bare økt fokus på håndhygiene.

Ellers ikke noe. 

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det jeg alltid gjør i influensasesongen, for å unngå å smitte de som tåler dette dårligere enn meg.

Vasker hender, og tar meg ikke i ansiktet. Tar ikke på dørhandtak på offentlige steder. Velger hjemmekontor om jeg er snufsete. 

Utover det lever jeg livet som vanlig, bestiller ferieturer, går i butikken, er ute og spiser. 

Anonymkode: 6b94c...bd7

Skrevet
Sitat

Hvilke forholdsregler tar du - coronasmitte?

Helt ærlig så har jeg ikke gjort mye forandringer . Bortsett fra å vaske over dørhåndtak 😆 og håndvask generelt men lever og puster som normalt ! (om enn så lenge ihvertfall..😮)

Skrevet

Ingenting.

Skrevet

Gjør ingenting nytt. Har god hygiene fra før av, så jeg holder meg til det. 

Skrevet

Tråden stenges.

Grunnet store mengder tråder om Coronavirus vil vi opprettholde én aktiv tråd i hvert underforum.

I dette rommet (Kropp og helse) vil denne tråden beholdes åpen:

Andre innfallsvinkler vil kunne diskuteres f.eks. på Aktuelle saker og politikk, Generell debatt eller Barn og familie.

Edie, adm.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...