AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Del Skrevet 9. mars 2020 Hei. Jeg er ei ung dame, som ikke har så veldig mye peiling på bil. Jeg er på utsikt etter en familie bil med god plass, og da tenker jeg Volvo hadde hvert veldig aktuelt. Kan noen fortelle meg hva forskjellen er på en Volvo - 2.0 D4 Og og en 1.6-114 D ? Jeg ser at prisen er lavere på de 1.6 er det anbefalt å kjøpe? Anonymkode: 080bb...52f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #2 Del Skrevet 9. mars 2020 Dame her med litt lite kjennskap til motor. Men slik du beskriver høres det ut som 1,6 er en D2 i forhold til D4. Har selv Volvo, og aldri selv hatt annet enn D4, D6 eller T8. Har kjørt D2, men ettersom motoren er såpass «lat» så et ikke det en bil du må belage deg på mange forbikjøringer osv. V60 av eldre modeller har ikke alt for stor bagasjeplass. Hvis den i Tillegg er hybrid eldre enn 2018, så er det enda mindre plass i bagasjerommet pga el-motoren ligger der. Fra 2019 modeller er det mer plass. Er du ute etter MYE plass, må du nok opp i V90 eller XC90. Evnt ville jeg sett etter V70 eller XC70 for gode bagasjerom: 60serien er noe mindre enn de alternativene. ang forskjell på D2 til D4 ville jeg dratt til forhandler å prøvekjørt, så får du kjenne selv Anonymkode: 7f1fc...fc3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #3 Del Skrevet 10. mars 2020 Var igjennom det samme selv for en tid tilbake, v60 ble for liten til å ha med vogn. Kommer så klart an på alder på barna, men de bilene vi prøvekjørte var toyota rav4, mitsubishi outlander, nissan qashqai+2, volvo xc90, volvo v70 og skoda octavia (2012 og nyere modeller bortsett fra xc90 2008 - de er svindyre). God plass i alle, endte opp med outlander til slutt. Anonymkode: 72168...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #4 Del Skrevet 10. mars 2020 V60 er, som andre sier, ikke en spesielt stor bil. Volvo er jo et godt merke, men som familiebil ville jeg definitivt ha valgt noe litt større, særlig i tilfelle behov for barnevogn. Prøvekjør! 1,6 liter motoren er en fransk motor som du bl.a. finner i Volvo og BMW. Er for svak for en bil i denne størrelsen og litt feil på den også. 2,0 er en ordentlig svensk motor, funker litt bedre. Anonymkode: 74cbe...c66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 10. mars 2020 #5 Del Skrevet 10. mars 2020 (endret) Vi kjøpte Volvo i fjor og har behov for god bagasjeplass pga stort hundebur og pga vi har behov for god plass til div turutstyr og diverse. V60 var en av de bilene vi kikket på, men den ble for liten så vi endte opp med en to år gammel XC90 hybrid. Veldig fornøyd med den, og utrolig god plass i bilen. Vi hadde landcruiser før volvoen, så var litt godt vant med god plass fra før av (hadde egentlig lyst på ny landcruiser, men nye landcruisere er innmari dyre) XC90 er i allefall en super bil, ingenting å utsette på den. Edit; jeg skrev først feil, var XC60 vi vurderte, ikke V60 Endret 16. mars 2020 av skruf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #6 Del Skrevet 11. mars 2020 Spørs jo prisklassen du skal innenfor, ville heller hatt xc60 da. Anonymkode: 6e34a...193 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #7 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg har en Volvo V60 1,6, dvs D2. Det beste jeg kan si om den er at den er solid og driftssikker. Det verste med D2-modellen, altså 1,6 liters motoren, er at motoren er litt snau. Bilen er kjedelig å kjøre, for den er ikke særlig kvikk, og bruker lang tid på å aksellerere. D4-modellene er absolutt å foretrekke. De nye karosserimodellen (fra 2018 og etter) skal være romsligere enn før. Min er eldre, og har et mindre bagasjerom. Det er likevel plass til barnevogn baki der, men da er det ikke plass til særlig annet. Bakseteplassen er heller ikke supergod. Hvis sjåføren er langbeint blir det veldig lite beinplass til den som sitter på plassen bak til venstre. Jeg ville sett etter noe annet enn V60 hvis du er ute etter veldig god plass, eller har mer enn ett barn. Du sier ikke noe om hvilken prisklasse du er ute etter, men du vil trolig finne gode biler med større plass fra andre bilmerker. Anonymkode: aa85f...eca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #8 Del Skrevet 11. mars 2020 Den eldre generasjonen V60 er liksom en konkurrent til Golf stasjonsvogn. Men TS får nå bare prøve bilen - eneste måten å finne ut av det på. Anonymkode: 74cbe...c66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #9 Del Skrevet 16. mars 2020 Kjøpte nylig en eldre v60 med 2.0 D4. Har og tre barn, og to av de i barneseter. Et bakover og et fremover. Får fint plass til en ekstra person i midten der. Jeg som kjører har mer en god plass og det har den i bilstol bak. Er 176. Far er 184 og satt greit foran bakovervendt bilstol. Bilen er rask og kommer fort opp i fart. Måtte jo teste ut siden man kjørte rundt i en hyundai i20 før. Minsten brukte barnevogn, men ser jo at om man har bagdel blir det minimalt med plass til annet. Vi hadde sportsvogn. Helt ok bil, men pakk fornuftig på biltur om man har vogn. Anonymkode: 95fec...1c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå