AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Skrevet 9. mars 2020 Er ny på dette her, og min datter vil ha snapp! Kan mottakeren lagre til-sendte bilde snapper og videoer? Er det trygt egentlig? Hun vil sende bilder og videoer via snapp men jeg vil ikke at mottakeren skal lagre dem eller ha dem hele tiden. Anonymkode: ea2f1...ac9
Mezzosoprena Skrevet 9. mars 2020 #2 Skrevet 9. mars 2020 Mottaker kan ta skjermbilder av biler som blir sendt - sender får beskjed om at vedkommende tok et skjembilde, men får ikke gjort noe mer med det. Hvor gammel er datteren din?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #3 Skrevet 9. mars 2020 Mottakeren kan ta screenshot og dermed lagre bilder hun sender. Blir det sendt på melding kan de lagres uten screenshot. Tja, trygt eller ei kommer vel an på datteren din. Hva hun sender og til hvem. Med litt nettvett (og ikke altfor lav alder) går det vel greit. Anonymkode: e3e05...273
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #4 Skrevet 9. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er ny på dette her, og min datter vil ha snapp! Kan mottakeren lagre til-sendte bilde snapper og videoer? Er det trygt egentlig? Hun vil sende bilder og videoer via snapp men jeg vil ikke at mottakeren skal lagre dem eller ha dem hele tiden. Anonymkode: ea2f1...ac9 Kun hvis det er fra kamerarull, ikke his du man mottar bilde med kun snapfoto. Det går an å ta skjermbilde, men da vil hun få beskjed om at noen har tatt skjermbildet. Anonymkode: 11ae1...309 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #5 Skrevet 9. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kun hvis det er fra kamerarull, ikke his du man mottar bilde med kun snapfoto. Det går an å ta skjermbilde, men da vil hun få beskjed om at noen har tatt skjermbildet. Anonymkode: 11ae1...309 Med skjermbilde så lagrer du det jo? Mao: ikke kun fra kamerarull. Anonymkode: e3e05...273
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #6 Skrevet 9. mars 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med skjermbilde så lagrer du det jo? Mao: ikke kun fra kamerarull. Anonymkode: e3e05...273 Ja, men det er el få som vil bruke screenshot fordi man blir avslørt. Anonymkode: 11ae1...309
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #7 Skrevet 9. mars 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det er el få som vil bruke screenshot fordi man blir avslørt. Anonymkode: 11ae1...309 Jojo, men har hun f.eks sendt et nakenbilde så er det for sent uansett om man blir «avslørt» eller ikke. Lagret er det uansett, og spres kan det! Anonymkode: e3e05...273
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #8 Skrevet 9. mars 2020 Man kan ta skjermbilder fra annen enhet (en annen tlf, iPad, kamera) og da vil ikke vedkommende få vite det. Anonymkode: 2c13d...b89 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #9 Skrevet 10. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det er el få som vil bruke screenshot fordi man blir avslørt. Anonymkode: 11ae1...309 Man får beskjed når mottaker tar screenshot, og også når mottaker lagrer bildet du har sendt på melding. Jeg fikk meg en uhyggelig overraskelse her forleden dag for jeg visste ikke at det gikk an, og en mann jeg chattet med lagret et privat bilde. Ikke et nakenbilde men jeg er ikke komfortabel med at fremmede lagrer noe profilbilde av meg heller. Kan jo ikke stole på at han slettet det når jeg ba han om det... Anonymkode: 9d251...28d
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #10 Skrevet 10. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Man får beskjed når mottaker tar screenshot, og også når mottaker lagrer bildet du har sendt på melding. Jeg fikk meg en uhyggelig overraskelse her forleden dag for jeg visste ikke at det gikk an, og en mann jeg chattet med lagret et privat bilde. Ikke et nakenbilde men jeg er ikke komfortabel med at fremmede lagrer noe profilbilde av meg heller. Kan jo ikke stole på at han slettet det når jeg ba han om det... Anonymkode: 9d251...28d Blir den lagret kun i chatten da eller i bilde galleriet? Anonymkode: ea2f1...ac9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #11 Skrevet 10. mars 2020 Den korte versjonen er - JA, ethvert bilde du tar kan ende opp hvor som helst. Så start i riktig ende. Grundig opplæring og veiledning i hva man tar bilde av, og hva man ikke ikke tar bilde av. Snap er en ting. Telefonen kan bli stjålet, hacket, man kan dele ved en feil, og mye annet. Jeg har siden smarttelefoner ble vanlig levd etter en hovedregel; Tåler ikke bildet forsiden av VG, da tas ikke det bildet. Anonymkode: 00251...f4a 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #12 Skrevet 11. mars 2020 Er det bedre med video enn bilde? Tenker video blir ikke lagret eller? Anonymkode: ea2f1...ac9
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #13 Skrevet 12. mars 2020 På 10.3.2020 den 11.32, AnonymBruker skrev: Blir den lagret kun i chatten da eller i bilde galleriet? Anonymkode: ea2f1...ac9 På telefonen hans! Anonymkode: 9d251...28d
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #14 Skrevet 12. mars 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det bedre med video enn bilde? Tenker video blir ikke lagret eller? Anonymkode: ea2f1...ac9 Video kan også lagres med spesial app, men bilde er nok mye lettere å lagre ja. Anonymkode: 9d251...28d
GammelKaktus Skrevet 12. mars 2020 #15 Skrevet 12. mars 2020 Gammel er hun da? Jeg har en grense på 13 og inntil da så gnåler jeg om nettvett og om hvor mange rare mennesker det er i verden så for man håpe de har vett til å ikke sende i fra seg noe som ikke tåler dagens lys når den tid kommer.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #16 Skrevet 12. mars 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det bedre med video enn bilde? Tenker video blir ikke lagret eller? Anonymkode: ea2f1...ac9 Nei. Alt kan lagres! Du kan også ta innspilling av skjermen, så videoer/bilder/samtaler kan lagres på den måten også. Du vil få varsel når det er skjermopptak, screenshot eller bilde lagres, men da er det uansett for sent. Folk kan også ha en telefon til eller et kamera de tar bilder av telefonen med, da får du jo selvsagt ingen varsler. Anonymkode: e3e05...273
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #17 Skrevet 30. desember 2021 Dette er en gammel tråd, men… om mottager lagrer bilde/video i chat. Så når jeg går inn på drnne vennen og ser alt lagret, så er det tre prikker oppe til høyre, der er det ene valget «lagre til kamerarull». Får jeg varsel om en venn lagrer noe til kamerarull? Noen som vet? Anonymkode: 8dbf5...a46
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #18 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 30.12.2021 den 3.12): Dette er en gammel tråd, men… om mottager lagrer bilde/video i chat. Så når jeg går inn på drnne vennen og ser alt lagret, så er det tre prikker oppe til høyre, der er det ene valget «lagre til kamerarull». Får jeg varsel om en venn lagrer noe til kamerarull? Noen som vet? Anonymkode: 8dbf5...a46 Ja, du får varsel på det i chat-en. Det står at vedkommende lagret i kamerarull. Anonymkode: 280a9...1d5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #19 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 30.12.2021 den 3.12): Dette er en gammel tråd, men… om mottager lagrer bilde/video i chat. Så når jeg går inn på drnne vennen og ser alt lagret, så er det tre prikker oppe til høyre, der er det ene valget «lagre til kamerarull». Får jeg varsel om en venn lagrer noe til kamerarull? Noen som vet? Anonymkode: 8dbf5...a46 Ja du får varsel om det. Men du får ikke varsel om vedkommende bruker en annen ting å ta bilde med, feks at h*n tar bilde av bildet med nettbrett feks. Eller kanskje vedkommende har på skjermopptak på telefonen når snap'en åpenes. Der er veier for å omgå varsel. Anonymkode: 6919c...952
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå