Gå til innhold

Cipralex - erfaringer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt med depresjon og angst et par år nå, og har omsider blitt enig med legen min om å prøve Cipralex 10mg. Jeg var i utgangspunktet positiv til dette, men har lest meg gal på nettet rundt forskjellige bivirkninger som har resultert i at jeg nå er livredd for å begynne med medisinen. 

Vil jo få et lettere liv og en bedre hverdag, men jeg ønsker ikke å bli en lykkelig bolle med sexproblemer. 

Noen som har positive erfaringer med denne medisinen? Hvor stor sjanse er det for at jeg vil oppleve disse problemene? 

Anonymkode: a2965...8fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir flatere mentalt. Som hovedregel. Kan kanskje slite med ting som medfølger det å blir flatere mentalt. Inkluder følelser og seskuell tenning. Ikke noe jeg ville brukt med mindre du sliter med akutt nevøsitet i visse settinger eller angst. Sliter du med sistnevte ting, kan dette hjelpe. Snakker litt av egen erfaring og fra noen andre. Men de har alle hatt voldsomme historier. Din kan være en annen. Så ikke flat ut det følesesmessige med mindre du opplever at du virkelig må det.  

Skrevet

Jeg hadde ingen bivirkninger av Cipralex, men dessverre ikke ønsket effekt heller. Jeg ville ikke være redd for å prøve den. Hvis du skulle få bivirkninger som ikke er å leve med er det jo bare å seponere den, men tenk så bra om den funker 😉

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på det 2013-2017, 20mg, og har kun gode erfaringer, da alt overskygger hvordan jeg egentlig har det

Begynte igjen nå i januar, 10mg deretter 20mg. Eneste jeg har slitt med nå er sexlyst men det slet jeg med fra før av. Husker jeg slet helt i starten første gang men det gikk over. 

Anonymkode: 49115...186

Skrevet

brukte den i fem år, så sluttet jeg og fant min egen måte å takle det uten medesiner

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt det to ganger, begge gangene ca. et år. Jeg ble flat og likegyldig og likte ikke følelsen. Med tanke på hvilke uante bivirkninger som kan komme av bruken av slike medikamenter år etter bruk angrer jeg idag på at jeg tok dem. Jeg ville holdt meg unna med mindre det handlet om liv og død. Prøv alt annet først ❤️

Anonymkode: a2d1d...200

AnonymBruker
Skrevet

Helt udramatisk. Jeg går på 5mg som er en liten dose. Ble ikke en lykkelig bolle med sexproblemer. Jeg blir fortsatt sint, og sur og lei meg, og glad or ler etc..har mer spektrum nå en når alt var som svart. Så det kommer an på utgangspunktet ditt. 

Anonymkode: b41f6...173

AnonymBruker
Skrevet

Brukt  cipralex i mange år. Har ikke hatt noen Negative bivirkninger . Kun positive. 

For å gjøre en lang historie kort: 

Før:

deprimert

selvmordstanker

ustabil arbeidstaker 

aseksuell

redd for forhold

nå: 

lykkelig

vil leve

fast jobb, lite fravær. 

en mann som er fornøyd med sexlivet og det er jeg også😄

lykkelig gift! ❤️❤️

Jeg skjønner at du er engstelig. Det var jeg også. Nå er det over 9 år siden jeg  startet på tablettene. Jeg leste alt om bivirkninger og de fikk jeg også. Alle sammen, samme natt ..,,. Med andre ord, det var psykisk. Jeg vet at jeg mest sannsynlig må ta disse tablettene hver dag resten av mitt liv. Men det er greit. For jeg er lykkelig😍

Anonymkode: 143ed...02d

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for mange gode og betryggende svar ❤️ Håper virkelig det kan bidra til at jeg får en litt bedre hverdag! Så godt å høre at det har funket bra for mange av dere!

Anonymkode: a2965...8fc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...