AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Skrevet 9. mars 2020 Jeg er satt i karantene. Mine symptomer er svimmelhet, skjelven, tungpustet, tørrhoste og forhøyet temperatur. jeg har ikke vært ute å reist, bortsett fra kjøring til Sverige for å kjøpe godteri. Men jeg har omgått personer som har vært ute og reist. Italia, Tyskland,Danmark. Ingen av de er coronasyke,så vidt jeg vet, men ikke har de testet seg heller. Forkjølet har de vært og er. Jeg har fått beskjed av legevakten om å ringe hvis jeg får feber. Har skjønt at testing er det vanskelig å få. Her kommer spørsmålet: Det er sjelden jeg har feber. Vanligvis ligger jeg på 36 grader. Alltid gjort det. Nå er den på 37,5 og jeg er slapp. Ringer man da? Eller bør jeg vente til den eventuelt tipper 38? jeg tenker at jeg kan reise på jobb bare jeg klarer å gå 10 m uten å bli andpusten og «feberen»/forhøyet temperatur forsvinner. Har en sjef som mener at alt rundt Corona er hysteri, og at jeg sikkert har tenkt på meg dette..... Anonymkode: 2020e...e38
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #2 Skrevet 9. mars 2020 Det er kanslje hysteri for deg og meg, men for mange som allerede er alvorlig syke, er dette høyst alvorlig. Hold deg i karantene så lenge du har fått beskjed om. Anonymkode: dfea3...d6d 16
Alivamale Skrevet 9. mars 2020 #3 Skrevet 9. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er satt i karantene. Mine symptomer er svimmelhet, skjelven, tungpustet, tørrhoste og forhøyet temperatur. jeg har ikke vært ute å reist, bortsett fra kjøring til Sverige for å kjøpe godteri. Men jeg har omgått personer som har vært ute og reist. Italia, Tyskland,Danmark. Ingen av de er coronasyke,så vidt jeg vet, men ikke har de testet seg heller. Forkjølet har de vært og er. Jeg har fått beskjed av legevakten om å ringe hvis jeg får feber. Har skjønt at testing er det vanskelig å få. Her kommer spørsmålet: Det er sjelden jeg har feber. Vanligvis ligger jeg på 36 grader. Alltid gjort det. Nå er den på 37,5 og jeg er slapp. Ringer man da? Eller bør jeg vente til den eventuelt tipper 38? jeg tenker at jeg kan reise på jobb bare jeg klarer å gå 10 m uten å bli andpusten og «feberen»/forhøyet temperatur forsvinner. Har en sjef som mener at alt rundt Corona er hysteri, og at jeg sikkert har tenkt på meg dette..... Anonymkode: 2020e...e38 Du kan ikke gå på jobb dersom du er satt i karantene, man kan ikke bare oppheve denne på eget initiativ. Hva sjefen din tror og mener er irrelevant. 20
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #4 Skrevet 9. mars 2020 Takk. Spørsmålet om feber? Anonymkode: 2020e...e38
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #5 Skrevet 9. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er satt i karantene. Mine symptomer er svimmelhet, skjelven, tungpustet, tørrhoste og forhøyet temperatur. jeg har ikke vært ute å reist, bortsett fra kjøring til Sverige for å kjøpe godteri. Men jeg har omgått personer som har vært ute og reist. Italia, Tyskland,Danmark. Ingen av de er coronasyke,så vidt jeg vet, men ikke har de testet seg heller. Forkjølet har de vært og er. Jeg har fått beskjed av legevakten om å ringe hvis jeg får feber. Har skjønt at testing er det vanskelig å få. Her kommer spørsmålet: Det er sjelden jeg har feber. Vanligvis ligger jeg på 36 grader. Alltid gjort det. Nå er den på 37,5 og jeg er slapp. Ringer man da? Eller bør jeg vente til den eventuelt tipper 38? jeg tenker at jeg kan reise på jobb bare jeg klarer å gå 10 m uten å bli andpusten og «feberen»/forhøyet temperatur forsvinner. Har en sjef som mener at alt rundt Corona er hysteri, og at jeg sikkert har tenkt på meg dette..... Anonymkode: 2020e...e38 hvis det føles ut som om du har feber og faktisk har forhøyet temp., så synes jeg du bør ringe. Anonymkode: 5ddf3...069 6
Alivamale Skrevet 9. mars 2020 #6 Skrevet 9. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. Spørsmålet om feber? Anonymkode: 2020e...e38 Jeg ville nok fulgt nøye med på feberen og allmenntilstanden, føler du deg dårligere med samme temperatur, eller stiger feberen raskt, ville jeg ringt legevakten. Noen mener man ikke har feber før ved 38 grader. Har samme «problem» når jeg får feber, har lav kroppstemperatur til vanlig, og påvirkes av feber - ved 39 får jeg feberhallusinasjoner, mens hos mange opptrer ikke dette før rundt 40+i feber. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #7 Skrevet 9. mars 2020 Ville ringt og forhørt meg med legen. Jeg merker feberen med en gang den bikker 37,5, har ganske lav normaltemperatur. Så lenge det føles ut som du har feber i tillegg. Anonymkode: 16c24...678 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #8 Skrevet 9. mars 2020 Hvem satt deg i karantene? Gjør de det med alle med feber eller hva er kriteriene? Anonymkode: 5ccf0...a0a 4
Gjest Cammomillo Skrevet 9. mars 2020 #9 Skrevet 9. mars 2020 Høres litt rart ut at du er satt i karantene..
Mezzosoprena Skrevet 9. mars 2020 #10 Skrevet 9. mars 2020 Hvis normaltemperaturen din er 36, har du helt klart feber når du har en temp på 37,5. Hvis du er satt i karantene skal du selvfølgelig overholde denne, uavhengig av hva sjefen din og du mener om saken. Det er ikke fordi sykdommer er farlig for alle at man skal forsøke å holde spredningen nede. Så ja, du kontakter selvfølgelig lege nå. 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #11 Skrevet 9. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem satt deg i karantene? Gjør de det med alle med feber eller hva er kriteriene? Anonymkode: 5ccf0...a0a Først satt legevakten meg i karantene fredag kveld. Det fordi jeg hadde symptomer og fordi jeg har vært i kontakt med mennesker som har vært i Nord Italia , der det er utbrudd. i dag ble jeg satt i karantene av fastlegen først og smitteoverlegen i kommunen. Familien min fikk også karantene🙈 Anonymkode: 2020e...e38
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #12 Skrevet 9. mars 2020 Sykt glad jeg ikke er satt i karantene! Kom hjem fra fastlegen med diagnosen bakteriell bronkitt, etter å ha hosta og hatt lavgradig feber i 2 uker. I går blei feberen plutselig mye høyere, og jeg dro til legen i dag. Ble ikke spurt om kontakt med noen, eller bedt om å holde meg hjemme. Tvert i mot, fikk ikke sykemelding en gang 😂 (hadde sagt nei hvis jeg fikk tilbudet altså). Anonymkode: 2d844...9ca 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #13 Skrevet 9. mars 2020 Hvis legen din har satt deg i karantene så er det revnende likegyldig hva sjefen din måtte mene! Og du skal selvsagt ikke bryte karantenen for å gå på jobb! Det er jo utrolig viktig at karantenen holdes, slik at vi kan få stoppet spredningen så godt det går. Greit at de fleste vil tåle sykdommen greit, men hva de resten? De gamle og de med kroniske sykdommer? Skal vi ikke prøve å beskytte dem? Selvsagt skal vi det. Anonymkode: e79e9...dc5 10
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #14 Skrevet 9. mars 2020 Retningslinjene på min jobb sier at over 37,3 grader og føler seg litt dårlig = man skal være hjemme.. Jeg har samme problem med at normaltemp er 36.. 37,5 da føler jeg meg veldig dårlig. Men det regnes jo ikke som feber visstnok. Om temp har økt med minst 1 grad og du føler deg dårligere tenker jeg det regnes som feber. Anonymkode: 2dfa8...e68 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #15 Skrevet 9. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sykt glad jeg ikke er satt i karantene! Kom hjem fra fastlegen med diagnosen bakteriell bronkitt, etter å ha hosta og hatt lavgradig feber i 2 uker. I går blei feberen plutselig mye høyere, og jeg dro til legen i dag. Ble ikke spurt om kontakt med noen, eller bedt om å holde meg hjemme. Tvert i mot, fikk ikke sykemelding en gang 😂 (hadde sagt nei hvis jeg fikk tilbudet altså). Anonymkode: 2d844...9ca Gni det inn!!!🤪🤣 Bare tulla. Bra du ikke ble satt karantene. 🙈 Anonymkode: 2020e...e38 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #16 Skrevet 9. mars 2020 Du må jo skjønne at du ikke skal gå på jobb når du er satt i karantene! Tror du de gjør det for moro skyld? Hva er det med folk i dette landet? Nei, sjefen din har ingenting med dette å gjøre når legen har bestemt at du skal være i karantene. Det er ikke rart at smitten i Norge brer seg så fort hvis folk bryter karantenen stadig vekk. Vi må ta dette alvorlig nå, så har vi en sjanse for at ikke de fleste blir syke og mange eldre og kronisk syke dør av det. Ja, du ringer om feberen såklart. Ring heller en gang for mye enn en gang for lite. Så langt er fire mennesker innlagt på sykehus for denne drittsykdommen og vi vil vel ikke det skal bli flere? Anonymkode: 4e26e...0b4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #17 Skrevet 9. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må jo skjønne at du ikke skal gå på jobb når du er satt i karantene! Tror du de gjør det for moro skyld? Hva er det med folk i dette landet? Nei, sjefen din har ingenting med dette å gjøre når legen har bestemt at du skal være i karantene. Det er ikke rart at smitten i Norge brer seg så fort hvis folk bryter karantenen stadig vekk. Vi må ta dette alvorlig nå, så har vi en sjanse for at ikke de fleste blir syke og mange eldre og kronisk syke dør av det. Ja, du ringer om feberen såklart. Ring heller en gang for mye enn en gang for lite. Så langt er fire mennesker innlagt på sykehus for denne drittsykdommen og vi vil vel ikke det skal bli flere? Anonymkode: 4e26e...0b4 Jeg har ikke tenkt til å bryte karantene. Mulig jeg formulerte meg dårlig. Men med en sjef som gjør det klart at dette sitter mer mellom ørene, enn det sitter i kroppen,så får jeg dårlig samvittighet av å være hjemme. Men samvittigheten vil gnage mer hvis jeg skulle smitte noen som dessverre dør. Anonymkode: 2020e...e38 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #18 Skrevet 9. mars 2020 Jeg har også fått beskjed om å holde meg hjemme til jeg er symptomfri, uten at jeg blir testet. Men jeg har vært i kontakt med noen som har vært i nærheten av risikoområde, og som også har blitt syk i etterkant. Han ble heller ikke testet, fordi han ikke kom fra selve risikoområdet. Så jeg tror ikke at jeg har corona, men det er klart jeg vil forholde meg til beskjeden jeg har fått fra legen. Men har du ikke mulighet til å gjøre noen av arbeidsoppgavene hjemmefra? Det kommer jeg til å gjøre når jeg er blitt frisk nok til det. Anonymkode: 605ce...9af
Edie Skrevet 10. mars 2020 #19 Skrevet 10. mars 2020 Tråden stenges. Grunnet store mengder tråder om Coronavirus vil vi opprettholde én aktiv tråd i hvert underforum. I dette rommet (Kropp og helse) vil denne tråden beholdes åpen: Andre innfallsvinkler vil kunne diskuteres f.eks. på Aktuelle saker og politikk, Generell debatt eller Barn og familie. Edie, adm.
Fremhevede innlegg