AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Skrevet 9. mars 2020 Hørte at de snart skal hindre folk i å reise utenlandsk.... Hvor stort sannsynlighet er det for at de stenger Gardermoen? Jeg håper virkelig ikke det!! Skal reise med kjæresten i sommer til Bali og har også planer om en reise i påsken ... Anonymkode: 5f071...cf3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #2 Skrevet 9. mars 2020 Hvor har du denne informasjonen fra? Det eneste jeg har lest er at helsepersonell er anmodet om å ikke reise utenlands. Anonymkode: 19465...898 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #3 Skrevet 9. mars 2020 Tror ikke jeg hadde bekymret meg for å ikke få reise på ferie i sommer som en følge av korona... Anonymkode: ce09e...f13 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #4 Skrevet 9. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hørte at de snart skal hindre folk i å reise utenlandsk.... Hvor stort sannsynlighet er det for at de stenger Gardermoen? Jeg håper virkelig ikke det!! Skal reise med kjæresten i sommer til Bali og har også planer om en reise i påsken ... Anonymkode: 5f071...cf3 Er ikke sikkert du kommer inn i andre land... Anonymkode: 95cf6...913
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #5 Skrevet 9. mars 2020 Hvor har du hørt dette?? Anonymkode: dddb2...926
Gjest Keikolina Skrevet 9. mars 2020 #6 Skrevet 9. mars 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hørte at de snart skal hindre folk i å reise utenlandsk.... Hvor stort sannsynlighet er det for at de stenger Gardermoen? Jeg håper virkelig ikke det!! Skal reise med kjæresten i sommer til Bali og har også planer om en reise i påsken ... Anonymkode: Endret 9. mars 2020 av Keikolina
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #7 Skrevet 9. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du denne informasjonen fra? Det eneste jeg har lest er at helsepersonell er anmodet om å ikke reise utenlands. Anonymkode: 19465...898 Har hørt det på nyhetene og andre at de mulig skal nekte folk å reise utenlandsk.. så de stenger av Anonymkode: 5f071...cf3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #8 Skrevet 9. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke jeg hadde bekymret meg for å ikke få reise på ferie i sommer som en følge av korona... Anonymkode: ce09e...f13 Håper ikke det😅 jeg er absolutt ikke noe redd for det viruset.. synes folk overdriver helt sykt Anonymkode: 5f071...cf3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #9 Skrevet 9. mars 2020 Det hadde vært digg om det var tilfelle! Da får jeg penger igjen på forsikringen.. Jeg har også bestilt ferietur (i mai/juni) men skal selvfølgelig ikke reise med mindre et mirakel skjer da og epidemien plutselig er over. Anonymkode: 5abcf...07e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #10 Skrevet 9. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper ikke det😅 jeg er absolutt ikke noe redd for det viruset.. synes folk overdriver helt sykt Anonymkode: 5f071...cf3 Så det synes du? Jeg antar at du har fått med deg at Italia pr nå har mer enn 9000 smittede? Noen hundre døde? Og at rundt 40% av de som er smittet trenger behandling på sykehus? Klarer du å forestille deg hvor «helt sykt kjipt» det blir, om noe lignende skjer her? Fordi den raske spredningen gjør at helsevesenet på sikt ikke vil ha kapasitet til å behandle alle som kan komme til å trenge det. Men for all del, drit i det liksom. Det viktige er at du kommer deg på tur. Helt sykt gode prioriteringer. Anonymkode: 64e12...926 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #11 Skrevet 9. mars 2020 Greit vi er et av verdens rikeste land men vi har ikke råd til å stenge grensene og stenge flyplassene. Så god økonomi har vi ikke. Anonymkode: c7d05...510 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #12 Skrevet 9. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hørte at de snart skal hindre folk i å reise utenlandsk.... Hvor stort sannsynlighet er det for at de stenger Gardermoen? Jeg håper virkelig ikke det!! Skal reise med kjæresten i sommer til Bali og har også planer om en reise i påsken ... Anonymkode: 5f071...cf3 Utenlands heter det. Anonymkode: 5f89b...2d8 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #13 Skrevet 9. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så det synes du? Jeg antar at du har fått med deg at Italia pr nå har mer enn 9000 smittede? Noen hundre døde? Og at rundt 40% av de som er smittet trenger behandling på sykehus? Klarer du å forestille deg hvor «helt sykt kjipt» det blir, om noe lignende skjer her? Fordi den raske spredningen gjør at helsevesenet på sikt ikke vil ha kapasitet til å behandle alle som kan komme til å trenge det. Men for all del, drit i det liksom. Det viktige er at du kommer deg på tur. Helt sykt gode prioriteringer. Anonymkode: 64e12...926 Da antar jeg at du ikke har fått med deg at Italia har Europas eldste befolkning og nest eldste i verden (bak Japan) og at de fleste som dør av dette er eldre 70+? Når de har så mange eldre så er det ikke rart tallene blir høye. Vi får det ikke slik her, vi har en eldre befolkning på rundt 15% og ikke lik befolkningstetthet(Italia er på 5.plass med befolkningstetthet i Europa og spesielt i nord Italia) Så man må ta en titt bak tallene før man blir helt hysterisk. Ja man skal ta dette på alvor, men man må ikke overdrive. Problemet er oss selv fordi vi er så ego..vi ringer 113 nødtelefon for å stille spørsmål, vi tror vi har korona og istedenfor å ringe fastlege, tar vi turen til legevakta uten å tenke en tanke om hvor mange vi kan smitte. Vi går ut blant folk selv om vi er i karantene,raidet butikkene,stjeler munnbind/Antibac og selger det på finn.no....såklart Dette sprer seg når folk er på den måten. Anonymkode: 15598...49c 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #14 Skrevet 10. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Da antar jeg at du ikke har fått med deg at Italia har Europas eldste befolkning og nest eldste i verden (bak Japan) og at de fleste som dør av dette er eldre 70+? Når de har så mange eldre så er det ikke rart tallene blir høye. Vi får det ikke slik her, vi har en eldre befolkning på rundt 15% og ikke lik befolkningstetthet(Italia er på 5.plass med befolkningstetthet i Europa og spesielt i nord Italia) Så man må ta en titt bak tallene før man blir helt hysterisk. Ja man skal ta dette på alvor, men man må ikke overdrive. Problemet er oss selv fordi vi er så ego..vi ringer 113 nødtelefon for å stille spørsmål, vi tror vi har korona og istedenfor å ringe fastlege, tar vi turen til legevakta uten å tenke en tanke om hvor mange vi kan smitte. Vi går ut blant folk selv om vi er i karantene,raidet butikkene,stjeler munnbind/Antibac og selger det på finn.no....såklart Dette sprer seg når folk er på den måten. Anonymkode: 15598...49c Det har jeg, men les denne du: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/awo3O5/italiensk-lege-forteller-om-krigslignende-prioritering-av-viruspasienter En av de som er innlagt i Norge, som beskriver seg selv som veldig syk, er forresten 48. Dette handler ikke om å tro at «Oh my god, alle kommer til å DØ!😱» Det handler om å forstå at utfordringen ligger i at det sprer seg raskt, og at det er en utfordring for helsevesenet. NHI har også snakket om scenarioer hvor en stor del av befolkningen blir smittet. Og nei, det er ikke bare de på 70+ som kan komme til å trenge opphold på sykehus. Skjer det for fort, så er vi på vei mot samme krise som Italia. For jeg tviler sterkt på at norske sykehus har bedre kapasitet enn italienske. Det, og vi har alle en ansvar for å unngå smitte så godt vi kan, i solidaritet med folk i risikogrupper. Anonymkode: 64e12...926 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #15 Skrevet 10. mars 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hørte at de snart skal hindre folk i å reise utenlandsk.... Hvor stort sannsynlighet er det for at de stenger Gardermoen? Jeg håper virkelig ikke det!! Skal reise med kjæresten i sommer til Bali og har også planer om en reise i påsken ... Anonymkode: 5f071...cf3 Har "hørt"? LITT kildekritisk må man vel være. Les på FHIs nettsider. Det er de utsatte områdene man ikke skal reise til. Andre steder kan man reise. Anonymkode: 65ddc...e93 1
Edie Skrevet 10. mars 2020 #16 Skrevet 10. mars 2020 Tråden stenges. Grunnet store mengder tråder om Coronavirus vil vi opprettholde én aktiv tråd i hvert underforum. I dette rommet (Reiseliv) vil denne tråden beholdes åpen: Andre innfallsvinkler vil kunne diskuteres f.eks. på Aktuelle saker og politikk, Generell debatt eller Kropp og helse. Edie, adm.
Fremhevede innlegg