AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Skrevet 9. mars 2020 Jeg er kun 30 år og føler livet ikke har noe mere å gi meg. Det er kun motgang og utfordringer. Jeg har barn men barnefar gjør det han kan for å gjøre livet mitt til et helvete. Jeg er 30 år og har minst 40-60 år igjen å leve men føler meg mett på livet allerede nå. Anonymkode: 1a5f2...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #2 Skrevet 9. mars 2020 Ta kontakt med legen din og si dette, så kan han/hun sikkert hjelpe deg å finne noen å snakke med ❤️ Anonymkode: 28916...d8d 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #3 Skrevet 9. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta kontakt med legen din og si dette, så kan han/hun sikkert hjelpe deg å finne noen å snakke med ❤️ Anonymkode: 28916...d8d Jeg har snakket nok. Anonymkode: 1a5f2...1eb
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #4 Skrevet 9. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har snakket nok. Anonymkode: 1a5f2...1eb Da kan hen medisinere deg 🙂 Anonymkode: 66258...62d 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #5 Skrevet 9. mars 2020 Kan noen rapportere dette innlegget? Jeg finner ikke hvor jeg kan gjøre det på mobilen. Anonymkode: 42bb7...84a
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #6 Skrevet 9. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan noen rapportere dette innlegget? Jeg finner ikke hvor jeg kan gjøre det på mobilen. Anonymkode: 42bb7...84a Fant ut👍 Anonymkode: 42bb7...84a
Rumle Skrevet 9. mars 2020 #7 Skrevet 9. mars 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kun 30 år og føler livet ikke har noe mere å gi meg. Det er kun motgang og utfordringer. Jeg har barn men barnefar gjør det han kan for å gjøre livet mitt til et helvete. Jeg er 30 år og har minst 40-60 år igjen å leve men føler meg mett på livet allerede nå. Anonymkode: 1a5f2...1eb Får du noe hjelp med dette? Du sier du har snakket nok, mener du om dette med fastlege/behandler? Hva tenker du selv at skal til for at du får det bedre der du er nå i livet? ❤
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #8 Skrevet 9. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kan noen rapportere dette innlegget? Jeg finner ikke hvor jeg kan gjøre det på mobilen. Anonymkode: 42bb7...84a Hvorfor vil du rapportere det? Jeg føler mye av det samme som deg, TS. Føler meg rett og slett lei. Sitter helt fast, ingen handlefrihet, og stadig mindre motivasjon og optimisme. Anonymkode: e757f...177
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #9 Skrevet 9. mars 2020 Husk at perioden du må forholde deg til barnefaren er forbigående, selv om den føles lang nå. Etter hvert vil de vokse opp, du kan leve ditt eget liv, og etter hvert få barnebarn. Kanskje treffer du også en mann som er mye bedre. Anonymkode: 4cc1c...40d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #10 Skrevet 9. mars 2020 Jeg er sliten av å kjempe. Alle kampene. Er ufør med sykdom som utløses av stress. jeg ønsker et liv som er godt men med mennesker som gjør livet hardt og som tråkker over alle grenser gjør ikke livet noe bra. Alt er prøvd men barnefar fortsetter i samme sporet etter møter, meklinger, barnevern, advokater etc Setter jeg grenser og sier at nok er nok så tordner det, har jeg ett lite snev av godt liv raserer barnefaren det. jeg er mett av livet og sliten av å ha det på denne måten. Den dagen begge er blitt myndige kan det hende trakasseringen tar slutt, det er bare så lenge til siden begge fortsatt går i barnehagen. Anonymkode: 1a5f2...1eb
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #11 Skrevet 9. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ta kontakt med legen din og si dette, så kan han/hun sikkert hjelpe deg å finne noen å snakke med ❤️ Anonymkode: 28916...d8d Legen har nok nok å gjøre nå Anonymkode: dbf52...070
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #12 Skrevet 9. mars 2020 Jeg er 28 og føler det samme som deg. Jeg vet ikke helt hvor det gikk galt, men jeg har alltid vært en begrenset person. Absolutt ikke pga det fysiske, men jeg bare har uflaks rett og slett. Ikke flink i noe det er lønnsomt å være flink i. Det er ikke en person som nå gjør livet mitt til et helvete. Disse kan man alltids velge bort. Men når det ikke eksisterer noen glede i en. Anonymkode: dbf52...070
Rumle Skrevet 9. mars 2020 #13 Skrevet 9. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sliten av å kjempe. Alle kampene. Er ufør med sykdom som utløses av stress. jeg ønsker et liv som er godt men med mennesker som gjør livet hardt og som tråkker over alle grenser gjør ikke livet noe bra. Alt er prøvd men barnefar fortsetter i samme sporet etter møter, meklinger, barnevern, advokater etc Setter jeg grenser og sier at nok er nok så tordner det, har jeg ett lite snev av godt liv raserer barnefaren det. jeg er mett av livet og sliten av å ha det på denne måten. Den dagen begge er blitt myndige kan det hende trakasseringen tar slutt, det er bare så lenge til siden begge fortsatt går i barnehagen. Anonymkode: 1a5f2...1eb Nå vet jeg særdeles lite om hva som er mulig å få hjelp til i slike situasjoner, men han kan vel ikke bare ture frem som han vil? Familievernkontoret? Politiet kanskje, hvis det er riktig ille? I tillegg høres det ut som at du trenger noen å snakke og sortere tanker med. Har du en behandler?
Edie Skrevet 11. mars 2020 #14 Skrevet 11. mars 2020 Kjære trådstarter, Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det. Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her. Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113. Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år) Kirkens SOS: 22 40 00 40 Med vennlig hilsen Edie, adm.
Fremhevede innlegg