AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Del Skrevet 9. mars 2020 Sanna Sarromaa spyr edder og galle over norsk språkpraksis i VG 7. mars. For en gammel nordmann som meg, står hun fram som komisk og kunnskapsløs. Hun ser komisk ut når hun som et krakilsk lemen i skriker mot et tungt sakkyndig, demokratisk norsk organ. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/g7ALqL/spraaklig-komikk-fra-sanna-sarromaa Anonymkode: 92136...974 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 9. mars 2020 #2 Del Skrevet 9. mars 2020 (endret) Synes hun har flere gode poeng, både i denne kronikken og i andre jeg har lest. Jeg skjønner ikke hvorfor nordmenn er så hårsåre. Folk springer grinende til tastaturene og hamrer i vei hver gang de leser noe som ikke er ren lovprisning av hva som helst som er norsk. Hva med å ta til seg noe av det? Endret 9. mars 2020 av ti10 . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toiny Skrevet 9. mars 2020 #3 Del Skrevet 9. mars 2020 Syntes det var en kronikk som traff spikeren på hodet jeg! Ikke alltid jeg er enig med henne, med dette stiller jeg meg bak. Det norske skriftspråket har forfalt til et kaos det er vanskelig å navigere i. Med dette er det ikke rart nordmenns evner til å skrive norsk forfaller. Språkrådet bør stramme inn på hva som skal tillates. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 9. mars 2020 #4 Del Skrevet 9. mars 2020 Vanligvis har jeg ikke sansen for henne. Men her treffer hun innertier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #5 Del Skrevet 9. mars 2020 19 minutter siden, ti10 skrev: Synes hun har flere gode poeng, både i denne kronikken og i andre jeg har lest. Jeg skjønner ikke hvorfor nordmenn er så hårsåre. Folk springer grinende til tastaturene og hamrer i vei hver gang de leser noe som ikke er ren lovprising av hva som helst som er norsk. Hva med å ta til seg noe av det? Kritikken mot henne er lite saklig. Sanna er teit, jeg er så lei av Sanna, Sanna kan dra tilbake til Finland hvis det er så fælt her, osv. Helt utrolig hvor hårsåre mange er! Jeg er faktisk veldig ofte enig med henne. Ikke hver gang, men stort sett setter hun fingrene på noen. Og nordmenn bare: fuuuuuuurt! Anonymkode: 01436...4d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 9. mars 2020 #6 Del Skrevet 9. mars 2020 Jeg er som oftest enig i Sannas kronikker, og syntes hun er tøff som tørr og røre litt i gryta. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #7 Del Skrevet 9. mars 2020 Sitat Det er ikke lenge til «de» er tillatt i objekt. Jeg er helt enig med det hun skriver i kronikken. Når til og med journalister flest bruker de som objekt er det bare å gi opp. Det ligger ikke lenger noen prestige i å skrive grammatisk korrekt, og i visse miljøer kan det faktisk være en ulempe å stave feilfritt. Setter likevel pris på forsøket hennes, men er litt usikker på om VG er rett avis for debatt om dette (kanskje var kronikken hennes egentlig ment som kritikk av avisen?). Anonymkode: bc26c...207 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #8 Del Skrevet 10. mars 2020 22 timer siden, ti10 skrev: Synes hun har flere gode poeng, både i denne kronikken og i andre jeg har lest. Jeg skjønner ikke hvorfor nordmenn er så hårsåre. Folk springer grinende til tastaturene og hamrer i vei hver gang de leser noe som ikke er ren lovprisning av hva som helst som er norsk. Hva med å ta til seg noe av det? Ser ikke at utlendinger lovpriser noe som er norsk jeg... ? Hvor ofte skjer det? De kaller nordmenn poteter, sier at ikke har noe ''kultur'' (altså religion in this case), at barnevernet er forferdelig, at ditten og datten.. Så hvor ser du denne lovprisingen, utenom for kanskje den norske naturen? Anonymkode: cdaef...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå