Gå til innhold

Corona virus - skjult spredning?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en by hvor vi har ekstremt mye asiatiske turister hele vinteren. For ca en mnd siden ble jeg forkjølt. Tolket det som «bare» en forkjølelse, hadde kanskje litt feber en av dagene, og lå på sofaen i to dager, men det tok ca 14 dager fra jeg fikk symptomer til jeg følte meg helt frisk. Har en teori om dette kanskje var corona, fordi det virker logisk at det har vært skjult spredning her pga turismen. Tror jeg har veldig godt immunforvsar fordi det er ni år siden jeg sist var forkjølt, og jeg reiser en del. Har vært ekstremt nøye med hygienen da jeg ble forkjølt. Jobbet hjemmefra, unngikk klemming og nærkontakt. Vasket med klorin i heimen osv. Jeg synes det er rart at myndighetene tror de har kontroll på dette når det sannsynligvis er store mørketall for hvor mange som er smittet. Får se hva de kommer med i media i dag.

Anonymkode: 077b0...451

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror også det er mange som har eller har hatt det uten å være klar over det. Hele Norge har luftveisinfeksjon for tiden. Samtlige barn i avdelingen til datteren vår har vært borte flere ganger i løpet av februar grunnet feber og stygg hoste. En var 2 uker i Thailand og har vært kjempesyk, 40-41 i feber og hoste til oppkast i over en uke. Ingen tester har blitt gjort fordi området de var i ikke var spesielt utsatt feks. De har vært på legevakt og hos fastlege. 

Anonymkode: 14a5a...7ca

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel heller snakk om å prøve å begrense og forhindre at alle blir syke på en gang, samt å håpe det kommer en vaksine snart. Dette viruset har jo kommet for å bli, frem til en sikker vaksine har kommet og man oppnår immunitet i befolkningen. 

Anonymkode: f9314...d05

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt det samme.. Mine barn har hatt veldig stygg luftveisinfeksjon etter jul. Høy feber, tung pust og dårlig allmentilstand. Alle i heimen blei smittet. Det er vel teoretisk mulig at dette viruset allerede var i Norge før vi startet opp med testing.

Anonymkode: 3e3f6...30a

Skrevet

Tråden stenges.

Grunnet store mengder tråder om Coronavirus vil vi opprettholde én aktiv tråd i hvert underforum.

I dette rommet (Kropp og helse) vil denne tråden beholdes åpen:

Andre innfallsvinkler vil kunne diskuteres f.eks. på Aktuelle saker og politikk, Generell debatt eller Barn og familie.

Edie, adm.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...