Gå til innhold

Oppblåst mage hele tiden....noen råd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du noen råd som har hjulpet ? Går ofte på toalettet og føler meg så oppblåst. Føler meg slapp sliten og gusten. Har fått påvist lavt stoffskifte. Noen kostholdsråd? Blir glad for tips😀

Anonymkode: dac92...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aktivitet :) Gjerne av typen som gjør at du må bruke magemusklene. 

Ellers må du finne ut hva du "tåler". Det handler ikke om allergier, forresten. Jeg tåler feks knekkebrød dårlig (spesielt rug), og har problemer med for mye fiber, men havre tåler jeg av en eller annen grunn greit. Brunost gir meg også mye luft. 

Anonymkode: 539e7...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i aktivitet hver dag😀👍fjellturer,langrenn,svømming,aerobic.....så det er nok kostholdet. Er så vanskelig å vite hva jeg skal kutte ut og hvor lenge før jeg merker forskjell. Kanskje det er melkesukker? Må ihvertfall prøve et eller annet....takk for svar. 

Anonymkode: dac92...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt luft i magen hele livet. Helt til jeg kuttet ut korn og frukt fra kostholdet. Helt ny mage! 
ville ha forsøkt det i to uker. Sett om det ble forskjell. 
om ingen forskjell ville jeg ha forsøkt to uker uten laktose. 

Anonymkode: 43f2e...8c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

du burde lese om irritabel tarm syndrom - er en diett som heter FODMAP som man kan prøve for å finne ut hva man reagerer på. Jeg må starte med det nå, magen min er også som en ballong.

Anonymkode: d0334...01d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg. Kutt ut egg og melk og begynn med sellerijuice - 1/2 l på tom mage på morgenen.

Anonymkode: 6fddd...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er normalt med stoffskifte, og du må bare teste ut ting en etter en.

Når det er sagt så skal man følge kostholdsråd rettet mot lavt stoffskifte (sjekk på nett på goitrogene matvarer), men det har ikke noe med oppblåstheten å gjøre.

Anonymkode: 7bac7...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Imogas tabletter :) 

Anonymkode: fea8a...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si lavkabo jeg også. 

Jeg la om til lavkarbo i forbindelse med at jeg ville ned i vekt. Samtidig forsvant alt av mage og tarmplager som jeg har hatt i alle år(helt fra jeg var barn. Var som å få et nytt liv.

Jeg trodde lenge det var melk som var problemet, men ble liksom ikke bra selv om jeg kuttet ut melkeprodukt. Men problemet var nok altså mel/korn.

Anonymkode: e481f...7f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Må si lavkabo jeg også. 

Jeg la om til lavkarbo i forbindelse med at jeg ville ned i vekt. Samtidig forsvant alt av mage og tarmplager som jeg har hatt i alle år(helt fra jeg var barn. Var som å få et nytt liv.

Jeg trodde lenge det var melk som var problemet, men ble liksom ikke bra selv om jeg kuttet ut melkeprodukt. Men problemet var nok altså mel/korn.

Anonymkode: e481f...7f0

Takk for råd. Kuttet du alt av mjøl,havregryn,knekkebrød og brød? Hva med nøtter? Kanskje lavkarbo er tingen...blir litt av en ovrgang😋 Helsing ts

Anonymkode: dac92...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for råd. Kuttet du alt av mjøl,havregryn,knekkebrød og brød? Hva med nøtter? Kanskje lavkarbo er tingen...blir litt av en ovrgang😋 Helsing ts

Anonymkode: dac92...809

Kuttet ut alt kornbasert ja.

Nøtter og frø går fint så jeg lager lavkarbo alternativer av brød, knekkebrød, granola. Fungerer helt fint.

Anonymkode: e481f...7f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Ja det har jeg. Kutt ut egg og melk og begynn med sellerijuice - 1/2 l på tom mage på morgenen.

Anonymkode: 6fddd...476

😂

Det der var utrolig random råd.

Anonymkode: 93e9e...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg hjalp det mye med Lectinett mage tabletter. 

Anonymkode: faab3...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid vært plaget med oppblåst mage, sånn skikkelig. Utrolig plagsomt! 

Begynte med lavkarbo for å gå ned i vekt, og magen ble som ny, så det var jo en fin bivirkning. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snødråpe

Levaxin. Fordøyelsen din fungerer ikke sånn som den skal så lenge du har lavt stoffskifte og det eneste som fikser dette er medisin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sukker! Fiser konstant etter inntak av sukkerholdige ting! Lørdagskveldene er fæle her i huset. Kutte ned på karbohydrater funker sikkert bra det å.

Anonymkode: e8bc2...012

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har slitt med mye luft og hard mage/forstoppelse hele livet, og jeg ble som ny da jeg kuttet ut gluten. Har nå jevnlig (daglig) avføring og ikke mer luft enn hva jeg tror er normalt. I starten var jeg veldig nøye og unngikk alt med gluten, men nå ser jeg at jeg tåler helt fint å spise små mengder gluten innimellom.

I tillegg kan jeg nevne at jeg får mye luft i magen av godteri.

Ellers så kan du sjekke ut fodmap-diett.

Anonymkode: 9d2bf...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...