AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Skrevet 9. mars 2020 Kan en voksen anorektiker veie 20 kilo til slutt uten å føle at hun sulter ihjel? Hva skjer i hjernen til slutt? Anonymkode: 29a3f...f90
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #2 Skrevet 9. mars 2020 Jeg følte ikke sult som i vanlig sultfølelse. Sult viste seg i form av kramper. Lå i fosterstilling med vanvittige magekramper og brystkramper og jeg klarte ikke spise selv om jeg så ville for krampene gjorde at jeg ikke klarte holde på mat. Var livredd for å spise på grunn av smertene mere enn av anorexien. Kastet opp syre, avføringen var syre, alt var bare vondt. Så sånn var det for meg. Men alle er forskjellig. Anonymkode: fd926...b96 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #3 Skrevet 9. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg følte ikke sult som i vanlig sultfølelse. Sult viste seg i form av kramper. Lå i fosterstilling med vanvittige magekramper og brystkramper og jeg klarte ikke spise selv om jeg så ville for krampene gjorde at jeg ikke klarte holde på mat. Var livredd for å spise på grunn av smertene mere enn av anorexien. Kastet opp syre, avføringen var syre, alt var bare vondt. Så sånn var det for meg. Men alle er forskjellig. Anonymkode: fd926...b96 Reagerte kroppen på samme måte med sonde? Anonymkode: 29a3f...f90
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #4 Skrevet 9. mars 2020 Nope. Følte ikke sult på noen som helst måte. Å spise noe var uaktuelt og ble kvalm av tanken på mat. Pga voldsom vektnedgang var jeg på randen til å bli lagt inn med sonde. Begynte å spise en brødskive pr dag med et kjøttpålegg. Brukte en hel dag på denne brødskiven og var et helvete å få ned. I dag er jeg kjempe glad i mat. Anonymkode: a2cff...e28 9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #5 Skrevet 9. mars 2020 Jeg er sulten «hele tiden», og tenker på mat nesten hele tiden. Har ufattelig lyst på sjokoalde og annen mat, men jeg er redd for vektoppgang. Jeg kan ikke ha f.eks sjokolade i hus, for da spiser jeg alt jeg kommer over. Anonymkode: 8c486...2d9 4
Djungelvrål Skrevet 9. mars 2020 #6 Skrevet 9. mars 2020 Jeg leste en bok om ei som var anorektiker og holdt på å dø, hun skrev at hun var sulten konstant. 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #7 Skrevet 9. mars 2020 Når du har anoreksi/spiseforstyrrelse så har du i essens hjernevasket deg selv. Å ikke føle seg sulten er ikke noe problem. Du får en helt annen mental respons. En annen ting med anoreksi er at du ignorerer kroppens signaler så lenge, så de merkes ikke like godt lengre. Jeg hadde en positiv assosiasjon til sultfølelse fordi det var et tegn på at målet mitt kom enda litt nærmere. Anonymkode: fa1e4...cc2 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #8 Skrevet 9. mars 2020 Var stort sett sulten hele tiden, men når du går så lenge uten mat så blir du jo vant til det og den plager deg ikke så mye lenger. Jobba jo hardt med å ignorere og undertrykke sultfølelsen også, så etterhvert som jeg var på mitt verste så følte jeg ikke så mye på den, men tenkte på og fantaserte om mat hele tiden uansett. Anonymkode: 3b108...ce1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #9 Skrevet 9. mars 2020 Vet dere om de som blir friskmeldt fra langvarig anoreksi/bulimi vil føle vanlig sult/metthetsfølelse igjen? jeg kjenner ei som startet sin karriere med anoreksi, for så å ha bulimi. Hun sier at hun alltid er sulten, et eneste stort sluk sier hun. Anonymkode: 29a3f...f90
Gjest Chroma Skrevet 9. mars 2020 #10 Skrevet 9. mars 2020 Jeg har slitt med både anoreksi og bulimi. I mine anorektiske perioder har jeg helt mistet sultfølelsen. Metthetsfølelsen kom ekstremt fort og ble da veldig ubehagelig både fysisk og psykisk, også ved sondeernæring. I de bulimiske periodene forsto jeg hva folk mente med ulvehunger. Det var ekstremt tøft. Jeg var sulten konstant og kunne spise syke mengder mat. Jeg klarte heller ikke å begrense meg, hele livet handlet om å spise og kaste opp.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #11 Skrevet 9. mars 2020 Det vil man, men det tar tid å bli frisk fra bulimi. Da er man konstant i overspising/oppkastmodus. Når man blir frisk, altså har et jevnt normalt matinntak- uten oppkast, vil det etterhvert stabilisere seg. Anonymkode: cb7ad...1fb 1
Gjest Chroma Skrevet 9. mars 2020 #12 Skrevet 9. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet dere om de som blir friskmeldt fra langvarig anoreksi/bulimi vil føle vanlig sult/metthetsfølelse igjen? Anonymkode: 29a3f...f90 Jeg gjør ikke det iallfall. Kjenner ikke at jeg er sulten før jeg blir slapp og skjelven. Jeg kan egentlig ikke helt huske hvordan en sultfølelse kjennes ut lenger. Metthet forbinder jeg med vondt i magen.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #13 Skrevet 9. mars 2020 Har aldri hatt anoreksi, men litt spisevegring da jeg gikk i grunnskolen. Når du har sultet deg en periode, blir kroppen vant til å få mindre mat og du blir ikke like sulten som før, men jeg fikk hodepine og ble slapp, og når jeg spiste normalt ble jeg oppblåst og altfor mett, så mett at jeg følte meg dårlig. Er nok slik den første ABen skriver, at du blir blir sulten, men føler deg syk. Anonymkode: c9f32...5dc 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #14 Skrevet 9. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sulten «hele tiden», og tenker på mat nesten hele tiden. Har ufattelig lyst på sjokoalde og annen mat, men jeg er redd for vektoppgang. Jeg kan ikke ha f.eks sjokolade i hus, for da spiser jeg alt jeg kommer over. Anonymkode: 8c486...2d9 Slik er jeg når jeg slanker meg. Er veldig glad i mat i dag og forsøker jeg å gå ned i vekt tenker jeg på mat hele tiden, så klarer aldri å slanke meg, ikke at jeg har behov for det - men spisevegringen førte til at sultfølelsen forsvant og matlysten var borte og jeg ble dårlig når jeg spiste mer enn vanlig, noe som var veldig lite. Anonymkode: c9f32...5dc 1
Edie Skrevet 11. mars 2020 #15 Skrevet 11. mars 2020 Ryddet for forherligelse/ triggende om spiseforstyrrelser. Edie, adm.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #16 Skrevet 11. mars 2020 Jo, men i mitt tilfelle tok en banan bort det verste ubehaget ved sult. Siden jeg ikke spiste noe annet var jeg fortsatt sulten men ikke desperat og uvel. Anonymkode: 4e130...fd6 2
Stellia Skrevet 11. mars 2020 #17 Skrevet 11. mars 2020 Sultfølelsen forsvant helt når jeg var anorektiker for 12 år siden. Hadde jeg spist så lite kcal. som jeg gjorde på den tiden, hadde jeg vært skrubbsulten nå. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå