Gå til innhold

Kvinnekamp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår og støtter likestilling. Men hva skjer med kvinnekamp? Har det blitt en kamp? En type krig? 

Der føler jeg at jeg faller helt ut. De kvinnene som fortjener at kampene blir vunnet er de damene i tredje verden. Ikke Anne i Kongsvinger men Aicha i Sauda Arabia som ikke kan ta utdannelse. 

Og hva er greia med vagina. Hvorfor skal den hylles (sjekk vedlagt lenke) ? Hvorfor skal den bæres rundt halsen. Jeg hadde likt å sett feministenes utrykk hvis menn hadde bært penis ring rundt halsen sin

Anonymkode: d2217...bab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinnekamp er en kamp for å få mer privilegier... 

De mistet gentlemanen som ordnet ting og tang, så nå må samfunnet ta ansvar.... 

Anonymkode: d2217...bab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer rører ikke denne tråden for de vet sannheten.. 

Og sannheten sårer

Kjønnspoeng meg her, og gentleman meg der

Anonymkode: d2217...bab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen sinte feminister der ute. Og jeg tror ikke de går til kamp for Aicha heller. Tror nok de er frustrerte vesner og vet ikke helt hvordan de skal reagere på alle de fordelene og priviligiene de har. 

Anonymkode: d2217...bab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt det kvinner har kjempet for har de fått, vi har full likestilling i Norge og kvinner har de samme muligheter som menn.

 

Anonymkode: 173b2...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noen sinte feminister der ute. Og jeg tror ikke de går til kamp for Aicha heller. Tror nok de er frustrerte vesner og vet ikke helt hvordan de skal reagere på alle de fordelene og priviligiene de har. 

Anonymkode: d2217...bab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller kvinnene burde gå til kamp mot influencerne. Forferdelige rollemodeller. De ødelegger jenteunger ved å spytte ut om overfladiske ting. At hun ikke er bra nok, sånn må hun se ut etc

Anonymkode: d2217...bab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt og diskusjon med seg selv. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er tydelig redde for oss kvinner, nå som kvinner er på vei til å oppnå likestilling.

Anonymkode: 5e4f7...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn er tydelig redde for oss kvinner, nå som kvinner er på vei til å oppnå likestilling.

Anonymkode: 5e4f7...e06

Nei jeg er ikke redd kvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnekamp er en kamp for å få mer privilegier... 

De mistet gentlemanen som ordnet ting og tang, så nå må samfunnet ta ansvar.... 

Anonymkode: d2217...bab

Nå har abortloven vært truet og Også innskrenket to ganger på få år.

det er et tydelig eksempel på at rettighetene til kvinner ikke er en selvfølge, men at man må fortsette å sloss for den.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt det kvinner har kjempet for har de fått, vi har full likestilling i Norge og kvinner har de samme muligheter som menn.

 

Anonymkode: 173b2...8ab

Nei, dette er jo blank løgn eller ekstrem uvitenhet. Intet annet.

Endret av Rotemor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker om ikke annet at saken i åpningsposten illustrerer hvor absurd "kampen" kan bli, når det som blant menn trolig ville blitt ansett som relativt harry og infantilt blir et "kraftuttrykk". Jeg tror også det illustrerer spriket mellom den privilegerte over- og middelklassefeministen i vesten som kommer med stadig mer absurde uttrykk i kamper som virker stadig mer marginale eller feilrettede, og feministen som var for grunnleggende rettigheter, som i deler av verden og i enkelte samfunn i Vesten er fullstendig fraværende.  

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...