monja Skrevet 25. januar 2006 #1621 Del Skrevet 25. januar 2006 Kanskje dette er natten det hele skal begynne *evig optimist* Angående akupunktur: Jeg anbefaler det virkelig Det fikk meg til å slappe av og det var så deilig. Fikk i tillegg en halv dose petidin og kom til himmelen. Ikke gikk det over i Torstein heller - han fikk ikke noen "motgift" etter fødselen iallefall. Jeg sov mellom riene, og kommer definitivt til å velge dette igjen. Epidural vil jeg ikke ha, men det er jo enkelt å si det nå da. Man vet jo aldri hvordan en fødsel utvikler seg. Men så lenge man ikke trenger epidural må jo det være det beste...... stikk i ryggen? *grøss* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. januar 2006 #1622 Del Skrevet 25. januar 2006 Epidural= ett stikk i ryggen Akupunktur=MANGE stikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. januar 2006 #1623 Del Skrevet 25. januar 2006 Jo, men akupunktur stikk kjenner du ikke. Epidural er jævlig vondt. Dessuten fikk svigermor hjernehinnebetennelse etter stikk i spinalkamret så nei takk. Jeg er i koma før noen stikker meg der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 25. januar 2006 Forfatter #1624 Del Skrevet 25. januar 2006 Enig, det høres absolutt ikke noe godt ut å få noe sprøytet inn i ryggen!! Har hørt at det er veldig vondt også!! Som jeg skrev tidligere i dag, så glemte jeg å ta bilde i går, og mannen er ikke hjemme så vi får tatt nå. Kameraet ligger godt pakket ned i sykehusbagen, så jeg ser det ikke til enhver tid, som ellers. Sikkert derfor jeg glemmer det. Men skal prøve å huske på det! Hadde ganske sterke murringer mens jeg så på tv, men de forsvant da jeg tok en dusj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 25. januar 2006 #1625 Del Skrevet 25. januar 2006 Håper de tar seg opp igjen da, og at du rekker å ta et magebilde før det hele setter i gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. januar 2006 #1626 Del Skrevet 25. januar 2006 Du må slutte å dusje, Søndagsengel!!! Vi er visst forskjellige - jeg kunne ikke tenke meg å ta akupunktur om jeg så hadde fått 1 mill. for det - det må være det mest grusomme jeg kan tenke meg...jeg takler ikke nåler - ikke i flertall... Og så lenge dere ikke skal ha epidural, så blir det jo desto mer på meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. januar 2006 #1627 Del Skrevet 25. januar 2006 Må du slutte å være så vrang altså, Kverula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 25. januar 2006 #1628 Del Skrevet 25. januar 2006 Håper du får hun jordmoren siss og jeg kjenner da! Ei superflink afrikansk dame, på B7... Men når jeg tenker etter så er hun på ferie så det blir nok noen andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 25. januar 2006 #1629 Del Skrevet 25. januar 2006 Håper du får hun jordmoren siss og jeg kjenner da! Ei superflink afrikansk dame, på B7... Men når jeg tenker etter så er hun på ferie så det blir nok noen andre. ← ja hun er kjempe fin! Hun lot meg faktisk få klippe navlestrengen til lillebror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. januar 2006 #1630 Del Skrevet 25. januar 2006 Her er jentene lokalkjente skjønner jeg! Og JEG er vel ikke vrang, vel? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 25. januar 2006 Forfatter #1631 Del Skrevet 25. januar 2006 ja hun er kjempe fin! Hun lot meg faktisk få klippe navlestrengen til lillebror ← Jeg håper vi får en sånn koselig dame!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 25. januar 2006 #1632 Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg har bare brukt badekar som smertestillende ved mine 2 fødsler. Da Vesla ble født følte jeg for noe annet helt på slutten, men da hadde jeg plutselig full åpning, så da ble det ikke noe annet allikevel. Egentlig like greit, fordi jeg hadde lyst til å prøve uten annet enn badekar og akupunktur som smertestillende. Jordmora kunne ikke akupunktur, så da ble det ikke det.. Da Trollet ble født ble det vannfødsel, anbefales på det sterkeste, om du har mulighet og lyst Med Trollet gikk det rasene FORT på slutten. Akkurat når du kommer i karet stopper det gjerne litt opp, det halvminuttet var rene himmelen for meg JM anbefalte også badekar/varm dusj fordi det ofte gjorde ting mykere og tøyelig,- dermed ble det også ofte mindre sying. Man trengte ikke føde i vann for å oppnå dette. Om det stemmer vet jeg ikke, men jeg sydde 2 overfladiske sting med Vesla, og denne gangen ble det et Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 25. januar 2006 #1633 Del Skrevet 25. januar 2006 Her er det jo bare SÅ spennende! :grine2: Jeg er sikker på at du får god veiledning underveis i fødselen, og hjelp til å velge den type smertelindring som passer aller best i din situasjon! Jeg synes epidural og andre stikk høres så grusomt ut! (Sikkert fordi det vondeste jeg vet om er å bedøve stortåa, det har jeg gjort noen ganger.) Så jeg satser på å trykke den ut uten kjemikalier, så får det heller bare være vondt. IKKE glemme magebildet nå da! Vi vil ha med alle detaljer, vet du! Spennende altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 25. januar 2006 #1634 Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg bare sniker meg inn for å si at da jeg fikk satt epidural kjente jeg ingenting av stikket i ryggen, altså. Bare så du ikke er redd for det... Håper du får en fantastisk fødsel! Men du virker så positiv og glad, så det går sikkert fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2006 #1635 Del Skrevet 26. januar 2006 Nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 26. januar 2006 #1636 Del Skrevet 26. januar 2006 *håper, håper* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 26. januar 2006 #1637 Del Skrevet 26. januar 2006 :hoppe: ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 26. januar 2006 #1638 Del Skrevet 26. januar 2006 :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: har det hendt noe? *spent* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 26. januar 2006 #1639 Del Skrevet 26. januar 2006 *spennende* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. januar 2006 #1640 Del Skrevet 26. januar 2006 Ingen tegn fra søndagsengel i dag!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå