Gå til innhold

Mitt liv som mamma til to!

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag fortalte jeg de jeg er støttekontakt for at det er en gutt som bor inni magen min, og det var visst veldig morsomt at vi hadde funnet det ut ved å se på bilde av tissen til babyen :ler: Den ene sa "da er det jo ikke noe frø lenger da, når han har fått tiss!"

:ler: Så søt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Nå begynner det jo VIRKELIG VIRKELIG VIRKELIG å nærme seg her! Det er så spennende å følge med!

Og selv om den drømmen du hadde om at Leon var død, var trist, så måtte jeg fnise ganske lenge av "ikke nok salt i marinaden"! Typisk drømmelogikk... Haha!

Men nå tror jeg at jeg må sove litt snart... Zzzzzzzzzz!

Natta! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og selv om den drømmen du hadde om at Leon var død, var trist, så måtte jeg fnise ganske lenge av "ikke nok salt i marinaden"! Typisk drømmelogikk... Haha!

:ler: Ja, ikke sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en tråd på sm med svangerskapsråd fra 1964. Morsomt å lese! Det står bl.a.

11. uke

Fosteret er nå ca. ni centimeter langt. -Husk stadig og holde Dem velstelt og pen, og tenk på Deres mann. Han hjelper Dem sikkert, men vis at De setter pris på det.

Og

27. uke

Fosteret er nå ca. 35 cm.

Kanskje håret kunne ha godt av en permanent nå!

(Søren, at jeg ikke var klar over det da jeg var i uke 27!! :ironi::icon_lol: )

Her er tråden :rosasmil:

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

artig lesning

men jeg er glad for at jeg evt får barn nå.. og ikke på den tiden..

mye rart man måtte huske på da

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

artig lesning

men jeg er glad for at jeg evt får barn nå.. og ikke på den tiden..

mye rart man måtte huske på da

:ler:

Tja... nå trenger man jo ikke nødvendigvis å gå gjennom menyen for ukene framover med resten av familien, for å være sikker på at de klarer seg mens man er borte ( :grine2: ), men vi har jo mange flere kostholdsråd og begrensninger nå enn da...

Det var gøy å lese det i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30. uke

Fra nå av må De ikke ta karbad, men bare dusj daglig. Det ekteskapelige samliv bør instilles.

Husket du på dette da?

Leste et brev mormor hadde skrevet hjem til familien sin da mamma ble født.. masse morsom lesning der og. Utrolig hva de tenkte på mens de lå på sykehuset. Blant annet at hun eldste måtte huske på å ta opp poteter. slik at de hadde det når de kom hjem...

Vi har nok flere begrenisninger for hva vi kan spise og sånn i dag ja.

Blant annet der så måtte man bare kutte ned på nytelsemidler og røyken.. i dag er vel totalavhold fra alkohol og røyk noe de fleste kutter ut automatiks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Hver gang jeg åpner boken din nå, så merker jeg at jeg er skikkelig spent ;)

Håper du får en super dag!

32. uke

Fosteret er nå ca. 40 centimeter.

Utearbeid bør opphøre seneste nå. Vær oppmerksom på at de får "barselspenger" fra Trygdekassen 6 uker før fødsel og 6 uker etter enten de tar permisjon eller slutter helt å arbeide. Skjema får De hos Deres arbeidsgiver, og forøvrig kan De hendvende Dem direkte til Trygdekassen.

Gå ikke hjem i rushtiden, og hold dem unna steder hvor det er stor trengsel!

så ingen flere turer til byen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30. uke

Fra nå av må De ikke ta karbad, men bare dusj daglig. Det ekteskapelige samliv bør instilles.

Husket du på dette da?

:ler: Det der er heldigvis ikke noe som gjelder nå for tiden... Så gøy med det brevet du leste! Ting har virkelig forandret seg ja!

God morgen!

Hver gang jeg åpner boken din nå, så merker jeg at jeg er skikkelig spent ;)

Håper du får en super dag!

Så gøy! Håper du snart får lese noe som er verd spenningen ;)

32. uke

Gå ikke hjem i rushtiden, og hold dem unna steder hvor det er stor trengsel!

så ingen flere turer til byen :ler:

:ler: Så herlig!!

:vinke:

:vinke:

Nå er jeg tilbake fra legetimen. Alt er bra! Spor av protein i urinen fremdeles, men ikke noe å bry seg om, mente hun. Ikke noe sukker i urinen denne gang. Livmoren vokser fortsatt som den skal, og blodprosenten er helt fin! Blodtrykket var litt høyere enn ellers, men hun mente det var innenfor normalen. Hodet var lenger nede nå enn sist, og hun sa at det ikke var veldig bevegelig! Dette sa hun samtidig som hun sa at hun pleier å synes det er vanskelig å kjenne om hodet er helt festet eller ikke, så det kan hende det er festet. I allefall nesten :)

Nå spiser jeg rømmegrøt med masse kanel (+ sukker og smør, da), i håp om underverker... :heiajente: Kjente en ny "vondt" på vei hjem fra legen, så håper det er noe nytt som skjer i modningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmer seg lissom fra time til time!!! :hoppe: Lille Leon kommer snart!

Bra at legesjekken gikk bra... Krysser fingrene for deg jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakket nettopp med en venninne på msn, og hun sa hun "satte i gang" sin siste fødsel med lakrisrot-te og biola 2 uker før termin. Men det var jo det tredje barnet, så det var kanskje ikke så rart at hun kom før termin. Jeg har lest at det ikke er anbefalt å drikke lakrisrot-te, så nå skal jeg prøve å finne ut hvorfor. For ellers er det jo verdt å prøve?! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...du kan prøve Schweppes Bitter Lemon også...selv om det smaker vondt! Det inneholder et stoff på F som jeg ikke husker navnet på akkurat her og nå, men som bidrar til modning av livmorhalsen! ;) De fleste jeg vet som har drukket 1.5 liter har fått rier iløpet av de neste 24 timene! Nesten litt skummelt!!! :redd:

Men du er vel nokså KLAR nå!??

Utrolig søt historie da, når dere fortalte de du er støttekontakt for at det blir en gutt! :ler: Små ting gleder, det er helt sikkert!!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det Schweppes Bitter Lemon på meg!!! For jeg er KLAR ja!! :) :grine2: :hoppe:

Takk for tipset, tar gjerne imot flere jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:klem: Lykke til med avsluttninga! :)

hilsen og klem fra iingvild

Tusen takk :klem: Kos deg med kjæresten i helgen! ;)

Jeg har fått vondt i magen! Kjennes litt sånn mageknipaktig ut. Ikke murringer. De kommer og går. Det kan jo komme av mye rart, som vanlig mageknip, men jeg håper det er noe mer (som alltid... :sjenert: )!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

:hoppe:

Løp inn i dagboka di da jeg så det var innlegg fra deg, og her skal jeg si spenningen tar seg litt opp :)

Kan dessverre ikke hjelpe deg med å skille de ulike smertene/murringene/mageknipene da men... :sjenert: Hakke prøvd dem før.. .:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...