søndagsengel? Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #621 Del Skrevet 24. oktober 2005 Walliesene til barnerommet har kommet! De er kjempesøte ser ut til å passe godt til elfenbenfargede vegger, hvis det er det vi velger. Veggene er nå ferdig sparklet, og jeg håper de blir tapetsert i løpet av uka, så vi kan male til helgen!! Har forresten begynt å lure på hva slags gulv vi skal legge. Det var klikklaminat der, som vi tok ut da vi begynte å pusse opp. Vurderer å legge nytt, men det er jo ganske hardt og kaldt. Kunne tenkt meg noe som er mer behagelig og varmt å leke på. Teppe er vel ikke anbefalt, selv om det sies at det nå lages "allergifrie" tepper, men så finnes det jo korkgulv av ulike typer. Kan jo forsåvidt legge et teppe oppå vanlig klikklaminat også... :klø: Jeg har tatt vare på masse interiørblader og brosjyrer fra da vi pusset opp huset, jeg får sette meg og bla gjennom dem, så kanskje jeg finner noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #622 Del Skrevet 24. oktober 2005 Nå fikk jeg telefon fra trygdekontoret vedr. mannens permisjon. Hun hadde snakket med en overordnet, og de hadde kommet frem til at mannen skal ha 50% permisjon både fra hovedjobben og fra firmaet sitt. det høres jo vel og bar ut, men jeg kom på etterpå at mannen har jo ingen trygdeordning i firmaet, sånn at han har krav på sykepenger, permisjonspenger osv når han er borte fra det. Det spurte hun ikke om. Så vi får ta det med en klype salt foreløpig, og se hva som skjer når søknad om permisjon sendes på nyåret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 25. oktober 2005 #623 Del Skrevet 25. oktober 2005 Så gøy at dere stadig kommer lenger på barnerommet og at walliesene var fine! Og det høres jo absolutt bra ut med den permisjonsordningen de kom med fra Trygdekontoret - får bare håpe at det går seg til slik dere vil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter #624 Del Skrevet 26. oktober 2005 Dette er helt grusomt!! Gutten på bildet er født i uke 26, og det vil si at det er omtrent sånn vår lille spire ser ut nå! Det er nesten ufattelig at den allerede ser ut som et "ordentlig menneske"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 26. oktober 2005 #625 Del Skrevet 26. oktober 2005 Blir kvalm av det jeg.. At det går ann lissom! Ja tenk det, at nå begynner spiren å se ut som et menneske! Og spiren utvikler seg dag for dag!! Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter #626 Del Skrevet 26. oktober 2005 Nå har jeg vært ute og handlet. Var innom helsekosten, og der kjøpte jeg svangerskapspleieolje som skal forebygge strekkmerker, og fødselsforberedelsesolje som skal forebygge at man revner under fødselen. Den siste skal ikke brukes før fra uke 34, men jeg tenkte det var like greit å kjøpe den når jeg først var der. Det var ganske dyrt, 219 for den ene og 129 for den andre, men hvis det virker så er det jo verdt det Fant meg også en svart, høyhalset genser på H&M. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter #627 Del Skrevet 26. oktober 2005 Har forresten glemt å skrive at sparkene er synlige utenpå magen! Jeg har sett det en stund, og mannen så det for første gang i helgen. Han ble ganske så fascinert... I morgen skal vi på jordmorkontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 26. oktober 2005 #628 Del Skrevet 26. oktober 2005 var grusom den artikkelen der!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Heidi* Skrevet 26. oktober 2005 #629 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hei hei! Går alt bra med deg og spiren? Føler meg litt dum men hva er wallies egentlig? Jeg syns Leah Amalie var kjempefin, Leon oxo! Leah er forresten finest med H, syns jeg ihvertfall men det er jo smak og behag da! Nå er du langt på vei da, så spennede! husker jeg og mannen oxo gledet oss til hver onsdag for å lese om den lille.. smugleste oxo de andre ukene Synd dere ikke får dratt på 3d ul da, men se det på den positive måten, da blir fødselen mye spennendere igjen Tror jeg skal la være neste gang.. kanskje.. til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter #630 Del Skrevet 27. oktober 2005 *Heidi* skrev: Hei hei! Går alt bra med deg og spiren? Føler meg litt dum men hva er wallies egentlig? Jeg syns Leah Amalie var kjempefin, Leon oxo! Leah er forresten finest med H, syns jeg ihvertfall men det er jo smak og behag da! Nå er du langt på vei da, så spennede! husker jeg og mannen oxo gledet oss til hver onsdag for å lese om den lille.. smugleste oxo de andre ukene Synd dere ikke får dratt på 3d ul da, men se det på den positive måten, da blir fødselen mye spennendere igjen Tror jeg skal la være neste gang.. kanskje.. til deg ← Hei! Koselig at du er innom! Jada, alt står bra til Wallies er små papirbilder som man fukter med vann og limer på tapeten. De kan fjernes uten å lage merker. Det er ikke rart du ikke visste det, jeg hadde aldri hørt om det før jeg kom over den siden (www.inreda.com). Om en halvtime kjører vi til jordmorkontroll. Koselig å ha med mannen! Jeg har visst gått ned to av de kiloene jeg hadde lagt på meg siden sist. Kanskje Grete Roede-middagene har hjulpet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. oktober 2005 #631 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hei Søndagsengel. Enig, de greiene i Polen har virkelig rystet meg. Jeg syns bildene var så ekle så jeg har virkelig ikke orket å lese hele saken. Men å putte en baby på bare 26 uker i lomma på en frakk er jo helt horibelt. Lykke til på jordmortimen i dag da. Koselig at mannen din blir med. Ha en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter #632 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jordmortimen gikk bra, alt står bra til Forrige gang lå symfyse-fundusmålet mitt på den røde streken, mens den nå ligger et stykke ut på det grønne. Hun sa at det skjemaet er 50 år gammelt, og at babyene som ble født var mindre da enn nå, sånn at det egentlig er normalt å ligge over den røde nå for tiden. Ellers hadde hun litt problemer med å finne hjerteslagene i dag, fordi babyen ligger med ryggen til, og rett bak hovedpulsåren min. Hun fikk likevel målt slagene, og hun sa de var på mellom 130 og 140 (men hun skrev 140 på papiret). Forrige gang var de på 145. Babyen ligger i seteleie, hun viste oss hvor vi kan kjenne hodet ( ), men den kan jo fremdeles snu seg. Forsto det sånn at den ligger mer i seteleie enn den helst burde på denne tiden, siden hun begynte å snakke om å snu den etter hvert. I såfall får jeg akkupunktur i uke 36. Neste time er om én måned. Da skal jeg ha dobbeltime. Hun skal måle blodsukkeret mitt, også skal vi snakke om amming. Tenk at jeg allerede er i uke 30 neste gang!! Nå skal jeg ned og male ferdig i vaskemrommet. Mannen tok halve på morgenen i dag, før vi dro til helsestasjonen. Etterpå skal jeg på yoga for gravide for første gang, og deretter på svømming for gravide for siste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 27. oktober 2005 #633 Del Skrevet 27. oktober 2005 Så fint jordmortimen gikk bra! Spennende kan jeg tenke meg! Yoga for gravide høres jo artig ut..hvor har de det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter #634 Del Skrevet 27. oktober 2005 Yoga for gravide er i gamlebyen i Fredrikstad. Starter opp i dag og skal være på torsdagene. Jeg så en lapp på helsestasjonen om yoga for gravide i Sarpsborg også, det var et todagers helgekurs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 27. oktober 2005 #635 Del Skrevet 27. oktober 2005 søndagsengel? skrev: Dette er helt grusomt!! Gutten på bildet er født i uke 26, og det vil si at det er omtrent sånn vår lille spire ser ut nå! Det er nesten ufattelig at den allerede ser ut som et "ordentlig menneske"! ← Ja, jeg vet...men det er nå en ting! Bare tenk på hva de har gjort mot den lille kroppen...og nå er han død! Og du da, lille fjompen, som snart er godt og vel kommet laaangt avsted i svangerskapet! Det er jo så koselig å tenke på! Og du skal se at lille venn har vært flink å snu seg neste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter #636 Del Skrevet 27. oktober 2005 Orkidéen skrev: Ja, jeg vet...men det er nå en ting! Bare tenk på hva de har gjort mot den lille kroppen...og nå er han død! ← Enig!! Håper de sykepleierne aldri opplever å bli mødre, om de vil det aldri så mye!!! Nå er nesten halvparten av barneromsveggene tapetsert, og i morgen tidlig kommer han og gjør ferdig resten!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 27. oktober 2005 #637 Del Skrevet 27. oktober 2005 Så spennende med jordmorkontroll. Men det var jo flott at hun var fornøyd med målene. Jeg lå milevis over den røde streken, men bebisen var jo bare 3,6 kg likevel (vel og merke 3 uker før termin ). Jeg er ganske sikker på at det blir en Leon jeg da Men det er utrolig flott med gutter altså Kos deg med forberedelsene av barnerommet. Skal snart pusse opp rommet til smurfen jeg og. Veggene er nesten hvite nå, men jeg ønsker meg et blått gutterom. Iallefall en blå vegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 27. oktober 2005 #638 Del Skrevet 27. oktober 2005 søndagsengel? skrev: Enig!! Håper de sykepleierne aldri opplever å bli mødre, om de vil det aldri så mye!!! Nå er nesten halvparten av barneromsveggene tapetsert, og i morgen tidlig kommer han og gjør ferdig resten!!! ← Håper vi får se et bilde av det endelige resultatet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter #639 Del Skrevet 27. oktober 2005 monja skrev: Så spennende med jordmorkontroll. Men det var jo flott at hun var fornøyd med målene. Jeg lå milevis over den røde streken, men bebisen var jo bare 3,6 kg likevel (vel og merke 3 uker før termin ). Jeg er ganske sikker på at det blir en Leon jeg da Men det er utrolig flott med gutter altså Kos deg med forberedelsene av barnerommet. Skal snart pusse opp rommet til smurfen jeg og. Veggene er nesten hvite nå, men jeg ønsker meg et blått gutterom. Iallefall en blå vegg. ← Ja, fostervannet tar vel også litt plass inni der, så hvis jeg har mye av det, så kan det hende det er derfor målene er over den røde streken?! Jeg er ganske innstilt på at det er en liten jente inni der nå, men blir absolutt like glad uansett hvilket kjønn det er! Orkidéen skrev: Håper vi får se et bilde av det endelige resultatet! ← Klart det kan komme bilder eter hvert! Men ikke før det er ferdig møblert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 27. oktober 2005 #640 Del Skrevet 27. oktober 2005 Flott at jordmorkontroll gikk bra!! Du skal se at spiren snart snur seg, og gjør seg klar til å endre denne verden... Deilig at rommet snart er ferdig da? Da er det enda en ting ute av verden lissom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå